Marraskuiset

  • Viestiketjun aloittaja Lucille
  • Ensimmäinen viesti
Lucille
LA 1.11. Jen79 28/ esikoinen NKL
LA 2.11. Lucille 29/29 toinen, poika 04/05, KOKS
LA 3.11. Plussa 22/24 esikoinen
LA 6.11. March 30/30 esikoiset
LA 8.11. Iiu 34/34 toinen, poika 10/05 NKL
LA 9.11. KM71 36/30 esikoinen KHKS
LA 9.11. iiden 32/33 kolmas, poika 1/97, tyttö 1/03
LA 11.11. Janniina 23/26 esikoinen
LA 11.11 Min 23/ toinen, tyttö 06/06, TAYS
LA 13.11 Senla 23/ esikoinen, KASS
LA 14.11. natalie07 esikoinen
LA 15.11. Lness 29/ toinen, poika 10/05, Kättäri
LA 15.11. 29/Starppa 30 esikoiset, KOKS
LA 17.11. NEPPU 24/esikoinen/OYS
LA 18.11. __MAIKKI__ 23/esikoinen, SJKS
LA 19.11. Dido 32/ esikoinen
LA 20.11. Lillis77 29/ esikoinen
LA 20.11 kmk80 26/26 esikoinen, KHKS
LA 21.11. Jane 32/33 esikoinen, Jorvi
LA 23.11. -Mari- `75 32/ esikoinen KÄTILÖOPISTO
LA 23.11. piipiäinen 26/ kolmas, tyttö 01/04, tyttö 03/06, TAYS
LA 29.11 satsuma 27/ toinen, poika 11/05, OYS
 
Neppu
On se kyllä kummallista, miten tuo kasvava masu vaikuttaaki mielialaan. Välillä aivan säälittää tuo isukki, kun tulee sille itkettyä ja valitettua aivan turhista ja tyhmistä asioista. Eilenkin oltiin lähdössä vain leffaan, niin sain kamalan hermoromahduksen kun kaikki mitä vaatekaapista löytyi näytti niin kamalalta, kun olin omasta mielestäni niin turvonnut. Ja suutuin niin kovasti siitä, että mies näyttää edelleen yhtä hyvältä ja ei ollenkaan turvonneelta.. :) huh huh..

Nyt taas aamulla heräsin niin onnellisena ja iloisena, että elämä ei koskaan voikaan olla kamalaa.. Mutta kyllä sitä toivoo jo, että se vauvamasu pompsahtaisi vähän esiin, eikä näyttäisi vain turvonneelta.

Jaahas täytyy tässä alkaa vähän valmistautumaan kun siskon reilu 1 v-tyttö tulee hoitoon, niin pääsen harjoittelemaan tuota vauvan kaitsemista.

Ihanaa sunnuntaita!
 
Senla
Nepulla tuntuu tekevän hormonit mielialalle tepposia. No mut onhan sulla ainakin hyvä syy. Raskaana oleva saakin hieman kiukutella. Aika monella sitä tuntuu olevan. Tosin itsessäni en ole vielä minkäänlaisia mieliala vaihteluita huomannut. Vauva-asioita miettiessä ja niistä lukiessa kyllä itku on pinnassa, mutta muuuten mieli on ihan samanlainen kuin ennenkin.

Nyt on muutama päivä ollut taas pahoinvointi vapaa. Saa nähdä joko se nyt pysyis kokonaan poissa. Meinasin yks päivä pyörtyä kauppaan ja sit oksensin siihen ulkopuolelle pyöräparkin viereen. Kylläpä oli ylpeä olo, kun ihmisiä siinä vieressä katseli, mutta minkäs teet. Tästä lähin kannan aina pientä muovipussia varulta mukana, kun ei ikinä näköjään tiedä milloin tarve iskee.

Senla rv 12+5
 
Janniina
Np-ultran vaikutukset ovat olleet mukava yllätys. Pelot keskenmenosta ovat kadonneet lähes täysin ja ajatukset ovat siirtyneet rohkeasti tulevaan. Vatsa kasvaa jo, vaikka turvotustakin on kyllä ihan kiitettävästi edelleen. Aamulla eron huomaa parhaiten kun turvotusta ei ole. Tämä ihastuttava masun kasvaminen saa aikaan myös harmaita hiuksia vaatteiden suhteen. Olen joutunut lainaamaan miehen paitoja, jotta voisin käyttää vanhoja, ennen täydellisen sopivia, housuja. Napit eivät mene enää kiinni, joten housujen yläosat on peitettävä muuten liian suurilla ja väljillä paidoilla. Uusia vaatteita olen ostanut vain vähän, koska nekin jäisivät kuitenkin pian pieniksi. Ja äitiysvaatteita ei näillä viikoilla vielä halua ostaa... Tai minä en ainakaan.

Huono olo on vähentynyt. Tilalle on tullut välillä koviakin vatsakipuja kun kohtu kasvaa. Väsymys vaivaa myös. Ruokaa ei voi syödä edelleenkään normaalisti, koska vaikka silmät söisi sen mitä yleensä on jaksanut, maha ei vedä. Mutta kaikkien "vaivojen" keskellä mieli on pysynyt korkealla. Ajan kanssa mahan viiltoihin yms varmasti tottuu ja kun tuo väsymys vähenee pääsee taas paremmin päivärytmiin kiinni. Ja saa rästiin jääneet hommat tehtyä!

Aurinkoista sunnuntain jatkoa!

Janniina 13+0
 
Lness
Täällä kans vaivaa armoton turvotus, eikä vatsa toimi ollenkaan. Tosi inhottavaa olla maha täynnä ilmaa koko ajan, muutenkin niin plösö olo ja sit vielä mahassa kiertää. Yritä siinä nyt olla hehkeä odottava nainen=) Ja esikoinen ja mies oli molemmat vatsataudissa pari päivää, mullekkin ois vaihteeks kelvannu...
Ylihuomenna ois vihdoin ultra, toivotaan nyt että sieltä löytyy tervettä elämää! Ja jos tämä oksentelukin tästä nyt pikkuhiljaa helpottaisi ni vois täysillä keskittyä mahan kasvamiseen. Töihinkin pitäis vissiin ilmottaa, syksyllä piti mennä töihin, mutta taidan jatkaa suoraan hoitovapaalta äitiyslomalle... Tai sitten pariksi kuukaudeksi töihin niin vois olla intoa taas hoitaa kotia... ääh, en tiiä. Rahakin tietty kelpais!

Janniinlle: masutuubi on tosi kätevä "asuste" tässä välivaiheessa kun maha ei riitä äitiysvaatteille ja toisaalta omat housut ei mahdu jalkaan ilman et avaa napit! Ja tietty koko loppuraskauden ajan.

Mitäs muuta... jospa sitten ilmottelen np-ultran näkymisiä! Aurinkoisia päiviä kaikille!

Lness 12+5
 
March
Marraskuiset
LA 1.11. Jen79 28/ esikoinen NKL
LA 2.11. Lucille 29/29 toinen, poika 04/05, KOKS
LA 3.11. Plussa 22/24 esikoinen
LA 7.11. March 30/30 esikoinen
LA 8.11. Iiu 34/34 toinen, poika 10/05 NKL
LA 9.11. KM71 36/30 esikoinen KHKS
LA 9.11. iiden 32/33 kolmas, poika 1/97, tyttö 1/03
LA 11.11. Janniina 23/26 esikoinen
LA 11.11 Min 23/ toinen, tyttö 06/06, TAYS
LA 13.11 Senla 23/ esikoinen, KASS
LA 14.11. natalie07 esikoinen
LA 15.11. Lness 29/ toinen, poika 10/05, Kättäri
LA 15.11. 29/Starppa 30 esikoiset, KOKS
LA 17.11. NEPPU 24/esikoinen/OYS
LA 18.11. __MAIKKI__ 23/esikoinen, SJKS
LA 19.11. Dido 32/ esikoinen
LA 20.11. Lillis77 29/ esikoinen
LA 20.11 kmk80 26/26 esikoinen, KHKS
LA 21.11. Jane 32/33 esikoinen, Jorvi
LA 23.11. -Mari- `75 32/ esikoinen KÄTILÖOPISTO
LA 23.11. piipiäinen 26/ kolmas, tyttö 01/04, tyttö 03/06, TAYS
LA 29.11 satsuma 27/ toinen, poika 11/05, OYS

Hei kaikille pitkästä aikaa!
Olimme hämmentyneitä np-ultrassa, kun siellä tuli täysin selväksi, ettei meillä sittenkään ole kuin yksi vauva masussa! Mutta tämä yksi voi erittäin hyvin, joten nyt on onnellinen ja positiivinen olo. Luottamus kyllä meni neuvolalääkäriin, joka tosiaan oli varma kaksosraskaudesta, ja ihmettelen edelleen, mitä oli se toinen syke, jonka näimme itsekin selvästi. Paremmilla laitteilla kyllä oli ihan selvää, ettei siellä uiskennellut kuin yksi vauva...Mutta hyvä näin!
Olo on ollut aivan hyvä, vaikkakin väsymystä piisaa. Rautaa olen jo alkanut syömään, sillä hemoglobiini oli alakantissa.
Mulle vanhat vaatteet vielä mahtuvat aivan hyvin, mutta toisinaan tuntuu kuin alamaha jo pullottaisi...!
Tsemppiä Lnessille ultraan!
March 13+4
 
Lillis77
Oho, March! Aika outoa tuommoinen, että ensin sanotaan että kaksoset ja sitten ei löydykään kuin yksi... Mutta hienoa että yksi hyvinvoiva pienokainen kuitenkin on masussa! :)

Oi että kun väsyttää! Olin reissussa viikonlopun, ja nukuin vähän huonosti. Nyt on olo sitten vähän huono ja ihan naatti, päätäkin särkee. Blääh. Viikonlopun aikana maha pompsahti oikein kunnolla "turpeaksi", vaikkei sitä odotettua vauvamahaa vielä näykään... Järkyttävä turvotus kuitenkin. Vaatteet mahtuvat vielä päälle, mun farkutkin on lähes kaikki sellaisia matalia, että menevät kyllä hyvin kiinni vielä. Toisaalta maha siinä sitten oikein korostuu jos on vielä vähän tiukempi paita päällä... Täytyy yrittää peitellä vielä vähän aikaa, kun en nyt töissä halua kertoa ainakaan ennen ultraa. Enää 3 yötä siihen!

Lillis 11+5
 
plussa
Huomenta!
Heräsin äsken ja maha on isompi ku koskaan, ihan jättiläiskokonen pallo. Jäiköhän se jo nyt tämmöseks.. Muutenkin on kauheen iso olo ollu. Puhisen ja ähisen ja liikun vaappumalla. Muuten onkin taas hyvä olo. Magnesium tosiaan auttaa kaikkeen mistä viimeks valitin. Nukkuminen ja autoilu ei puuduta tai krampita. Ainiin pahoinvointi on tullu takasin tekemään yllätyshyökkäyksiä. Kesken ku syö jotain, niin yhtäkkiä tulee oksennus kurkkuun, ilman mitään varotuksia. Mutta se ei oo onneks niin inhottavaa ku jatkuva huono olo.

March aika outoa, miten se eka ultraaja pysty löytää sieltä kaks. Toivottavasti teitä ei hirveesti harmita, kun "menetitte" sen toisen vauvan.

Taidanpa lähteä ostamaan jotain isompia paitoja, ettei nyt paljastu meijän masuasukin olemassa olo. Nyt oon kertonu jo kahelle kaverille, mutta porukat vielä tietämättiä, enkä halua kertoa niille vieläkään. Fleecetakki on paras peittelyvaate mitä on, mutta se päällä ei viittis kokoajan hengata :)

plussa 14+2
 
KM71
Tänään oli sitten se odotettu ultra ja onneks kaikki oli kunnossa. Aika jännittynein mielin sinne menin, vaikka olinkin jo saanut kuunnella sydänääniä. Koko vastasi viikkoja (13+3) eli laskettuaika ei muuttunut. Aikamoista menoa ja liikehdintää siellä oli. En olisi uskonut, että sormet, varpaat, korvanlehti ja nenän nipukkakin näkyvät jo niin hyvin. Aivan mahtava fiilis :) :) :) eli yhtä hymyä tässä ollaan. Ja niskapoimu oli 1.2 eli sekin ok. Tästä on hyvä jatkaa.

KM71 13+3
 
Lness ei jaksa kirjautua
Käytiin tänään np-ultrassa=)
Ihana pikku pallero siellä porskutteli=) Kaikki kädet ja jalat jne oli paikallaan, niskaturvotusta kuitenkin 1,9-2,1. Se ultraaja sanoi, että raja-arvo tuon ikäisellä on 2,7 eli reilusti sen alle mutta jäi kuitenkin hieman vaivaamaan, kun esikoisella esim toi arvo oli 0,7 ja täälläkin olen lukenut paljon pienemmistä arvoista...
Toisaalta, se ultraaja sanoi, että heille se on ihan sama, onko se arvo 1,0 vai 2,2 kunhan on sen rajan alla niin eivät nyt tee mitään...
Pikkasen jäi kyllä mietityttämään, toisaalta, turha sitä nyt kai on miettiä, ei se asia pähkäilemällä mikskään muutu.

ääh, emmää tiitä, kai sitä pitää lukea netistä tarkemmin asiasta.

Lness, 12+6 vissiin
 
piipiäinen
Heippis taas pitkästä aikaa!
Täällä on nyt podettu sitten oksennustautia kaikkien muiden voimin, mies vaan on ainakin toistaseks säästynyt.
Lapset pääsi todella helpolla tuosta taudista, mutta tämä mamma on kyllä sitten ihan koko suvun edestä tyhjentänyt itseään...ulos tullut ihan kaikki ja vähän enemmänkin ja molemmista päistä.
No joo, meni tosi tylsäks tämä juttu, mutta ottaa vaan niin paljon päähän, kun piti tämmönen tauti raskausaikaan sairastaa, hiukka jo meinasinkin olla huolissani masun kanssa, että onko ihan turvallista kun mikään ei pysy sisällä ja sit kovalla krampilla kaikki ulos...mut onneks nyt jo pikkuhiljaa rupee helpottamaan.
Ja jos sitten vaihtais hiukka aihetta...olis ylihuomenna sitten vihdoin eka ultra, hiukan jännittää, että onko varmasti masussa elämää ja kaikki muutenkin hyvin.
Sydänäänet olen kyllä kerran päässyt jo kuulemaan (2viikkoa sitten), mutta silti vaan pelottaa, et jos jotain on sattunut sen jälkeen. Vaikka ei sitä kannata tietenkään etukäteen murehtia, pidetään peukut pystyssä että kaikki on hyvin.
Muuten täällä meneekin ihan suhteellisen hyvin, kun vaan nyt tän taudin takia tulleen kuvotuksen sais väistymään.
Palailen sitten viimestään sen ultran jälkeen kertomaan lisää uutisia. Nyt laittamaan lapset nukkuun ja sitten ittekin huilimaan että jaksaa taas huomenna lasten kanssa koko päivän touhuta.

piipiäinen 11+4
 
iiu
Täällä on kasvateltu mahaa oikein kunnolla. Viimeviikolla tuskin näkyi, nyt on jo melkoinen. Piti jo käydä HM:n mammaosastolta hakemassa muutama trikoopaita, ovat muuten ihan asiallisia jo näilläkin viikoilla, ei liian isoja siis. Housut ovat onneksi matalalanteisia ja vielä hyvin päälle menevät. Odotan myös innolla oikeaa vauvamasua jotta näyttäisi oikeasti raskaana olevalta eikä näin vain turvonneelta ja lihonneelta.
Karmaiseva väsymys on iskenyt, aivan ennenkokematon. toivostavasit on hyvin ohimenevää sillä hereillä ei jaksa pysyä ei sitten millään.
Tällaista täällä
IIU 13+5
 
Min
Marraskuiset
LA 1.11. Jen79 28/ esikoinen NKL
LA 2.11. Lucille 29/29 toinen, poika 04/05, KOKS
LA 3.11. Plussa 22/24 esikoinen
LA 7.11. March 30/30 esikoinen
LA 8.11. Iiu 34/34 toinen, poika 10/05 NKL
LA 9.11. KM71 36/30 esikoinen KHKS
LA 9.11. iiden 32/33 kolmas, poika 1/97, tyttö 1/03
LA 11.11. Janniina 23/26 esikoinen
LA 13.11 Senla 23/ esikoinen, KASS
LA 14.11. natalie07 esikoinen
LA 15.11. Lness 29/ toinen, poika 10/05, Kättäri
LA 15.11. 29/Starppa 30 esikoiset, KOKS
LA 17.11. NEPPU 24/esikoinen/OYS
LA 18.11. __MAIKKI__ 23/esikoinen, SJKS
LA 19.11. Dido 32/ esikoinen
LA 20.11. Lillis77 29/ esikoinen
LA 20.11 kmk80 26/26 esikoinen, KHKS
LA 21.11. Jane 32/33 esikoinen, Jorvi
LA 21.11 Min 23/22 toinen, tyttö 06/06, TAYS
LA 23.11. -Mari- `75 32/ esikoinen KÄTILÖOPISTO
LA 23.11. piipiäinen 26/ kolmas, tyttö 01/04, tyttö 03/06, TAYS
LA 29.11 satsuma 27/ toinen, poika 11/05, OYS

Piti muuttaa tuota laskettua aikaa, kun oltiin eilen utrassa ja olikin pienempi kuin luultiin. La aika muuttui siis 10 päivää ja on 2 päivää ennen omia synttäreitä:) Kaikki oli muuten hyvin. Turvotus oli 1,2 (itsekkin mietin tuota kun edellisessä oli 0,8, mutta ultraaja vakuutti että tulos on hyvä) ja istukka oli etuseinässä. Sain uuden ajan rakenne ultraan, kun laskettu aika muuttui ja oli niin pikkuinen ettei nähnyt rakennetta. Olinkin tässä miettinyt, että miksei pahoinvointi ollut loppunut ku oli yli 12, mutta eihän sit ollutkaan. Sunnuntaina on sitten ensimmäinen äitienpäivä mulla:)

Rv 12+0
 
Lillis77
Mullakin oli tänään ultra! Aivan ihana kokemus, kyllä tuli pieni itku... Ja nauratti samaan aikaan. Mies oli mukana ja oli myös liikuttunut. Pikkuinen potki ja heilutti kovasti käsiään, sydämen sykkeet nähtiin selvästi. Niskaturvotus oli 1,1. Pää-perä-mitta oli 5 cm. Laskettua aikaa ei lähdetty muuttelemaan, vaikka pikkuinen oli pari päivää pienempi kuin kuukautisten mukaan laskettuna. Eli nyt ollaan sitten rv 11+5, eikä 12+1, kuten ajateltiin tähän asti.
On tää niin ihmeellistä! Ultra teki asiasta konkreettisemman, mutta kyllä musta tuntuu vieläkin ihan hassulta että tuolla mahassa on oikeasti elämää. Tosi jännää.
Pahoinvointi jatkuu edelleen, pari kertaa olen yökännyt, mutta muuten on vain semmoista tasaista aika lievää huonovointisuutta aamusta iltaan...

Lillis 11+5
 
Jen79
Onpa outoa, kun tuntuu että pahoinvointi olisi taas lisääntynyt, vaikka rv (jo) 15+3. Joko se johtuu antibioottikuurista (jota joudun napsimaan poskiontelon tulehdukseen) tai sitten tämä pikkukaveri on alkanut vaatimaan enemmän ruokaa. Huono olo alkaa siis nälästä/verensokerinlaskusta, mutta eipä lähdekkään pois enää pikkuvälipalalla esim. hedelmällä vaan nyt tarvii jo vähän tuhdimpaa syötävää.. Ja sitä ruokaa on saatava heti, viisikin minuuttia nälkää on liian kauan, ja silloin kuvotusta on jo vaikea saada pois. Täytyy varmaan tästedes alkaa syömään kolme lämmintä ateriaa päivässä kahden sijaan.. Innolla odotan myös milloin alkaisi kala (lohi) ja kana (ja jauheliha) maistumaan, kun ne edelleen ällöttää tosi rajusti. Protskut oon saanut lähinnä maitorahkasta mutta olis kiva jo syödä jotain muutakin proteiinipitoista. Oon vaan kuullut, että noi ällötysruuat säilyy ällöttävinä tosi pitkään, eikä niitä siis ihan heti pystykään syömään. Vaikka pahoinvointi sinänsä olisi loppunut.

Nyt tuntuu, että maha olis nyt oikeasti pullahtanut esiin tässä viime viikkojen aikana. Se on sellainen pinkee kumpu ja turvotus on ympäriltä hävinnyt. Ja mahassa näkyy aavistus myös siitä pigmenttiviivasta, joka joillekin tulee. Hui, täytyy varmaan kohta harkita äitiyshousujen hankkimista tai sitten mennä nykyisillä farkuilla ja hankkia sellainen mahatuubi, ettei takapuoli vilku paidan alta;) Tietäisköhän muuten joku mistä niitä tuubeja saa ostaa, kun ei nuo ompelutaidot taida ihan riittää itse tekemään?

Joku mainitsi vauvan liikkeistä aiemmin..itse en ole mitään poikkeavaa vielä havainnut, paitsi eilen tuntui ihan muutaman sekunnin ajan sellaista hassua kuplimista navan alapuolelta. Laitan aina nukkumaan mennessä käden mahalle ja yritän kuullostella josko siellä jotain tuntuisi, mutta hiljainen on kaveri tähän mennessä vielä ollut..

Sellaista jäin ihmettelemään, että miten joillekin on jo pystytty sanomaan mihin kohtaan istukka on kiinnittynyt, koska silloin kun itse tiedustelin np-ultrassa rv 14 tätä asiaa, mulle sanottiin, ettei istukka ole vielä sen lopullisessa paikassa tms. Että vasta rakenneultrassa se pystytään varmuudella sanomaan. Eipä tuolla muuten väliä, vauvan liikkeiden takia asia kiinnostaisi, mutta jännä, että joillekin se on kuitenkin jo pystytty sanomaan. On ollut muuten ihana lukea kaikkien lupaavista np-ultratuloksista:) On se vaan niin iso juttu ja helpotus kun pitkän jännäyksen jälkeen todetaan, että kaikki näyttää sitä miltä pitääkin. Vaikka onhan tässä tätä odotusta vielä aika lailla, mutta vaihe kerrallaaan;)

Aurinkoa!!:)

Jen 15+3
 
Janniina
Samaa mietiskelin itsekin tuosta istukka-asiasta kun Jen. Meille sanottiin np-ultrassa myös, että vielä näillä viikoilla istukka on "pitkin kohtua" eikä lopullista paikkaa voi sanoa. Rakenneultrassa vasta kerrotaan missä istukka on. Siis näin meillä.

Olen myös kuullut mielenkiintoisia väitteitä sukupuoliasioista. Minulle on naama peruslukemilla väitetty, että jo np-ultrassa voidaan määritellä sukupuoli, mutta kaikki lääkärit eivät tähän suostu. Taidan päästää nuo tavallisen kaduntallaajan väitteet toissesta korvasta sisään ja toisesta ulos... Aivan toisella tavalla (meille ainakin) sekin asia on lääkärin toimesta kerrottu.

Oikeastaan on riittänyt tosi paljon hämmästeltävää eri käytännöissä (neuvoloiden ja lääkäreiden kohdalla lähinnä) sekä tavoissa ajatella asioita, kun on keskustellut toisten odottajien tai jo synnyttäneiden kanssa kokemuksista ja mielipiteistä... Jokaisella on tietysti vielä oma tapansa kertoa tarinansa ja jotkut ihmiset nauttivat tavallisen elämän juttujen värittämisestä, jotta ne olisivat mielenkiintoisempia. Meitä on moneen junaan...

Aurinkoista päivänjatkoa!

Janniina 13+3
 
plussa
Heips!
Masutuubeja on ainaki Hennesin mammaosastolla n.7€. Tosin mulle oli vielä liian löysä yläreunasta.(saman asian ajavan virityksen vois tehdä ite, vaikka leikkaamalla jostain vanhasta tiukahkosta paidasta hihat ym pois). Kävin shoppailemassa paitoja. Nyt on tosi hyvä muoti vaatteissa! Sellasia pitemmän mallisia paitoja ja tunikoita ja muita, joissa on paljon tilaa mahalle, on tosi paljon kaupoissa. Ihan turha ostaa jotain mammavaatteita, kun niihin tavallisiinki mahtuu masu pitkään. Mammavaatteiden valikoima ei ollu yhtään mun makuun ja kauhulla odotan kesän juhlia, että mitä niihin joutuu laittaa päälle..
Ja mulle sanottiin sillon ultrassa, että istukka on takana ja hyvällä paikalla, eikä puhuttu mitään, että se vielä liikkuu.
Ainiin tosi outoa, kun kävin suihkussa niin maha liikku kokoajan ihan ihmeellisesti heilu ja muljus näkyvästi, siis liikku niin että sen näki. Kohoili sillein. Mietin onko ne jotain supistuksia vai mitä..

plussa 14+4
 
natalie07
vähän kuulumisia...Vihdoinkin oli se kauan kaivattu ultra! oli se sitten nin ihanaa katseltavaa, olisin voinut jäädä vaikka koko päiväksi katselemaan pikkuista! kaikki oli onneksi hyvin. np oli 1,9, kuulemma hyvä. ja pää-perämitta oli jo 7,1. reisiluu tosin vain 0,9 ja pään mitta 2,2. olis pitäny olla rv 13, mutta menikin sitten 2 päivää taaksepäin. joten nyt elellään vasta sitä rv 13. mutta olihan jo aika mitta tuo pää-perämitta! minkälaisia reiden pituuksia teillä on ollu? odotan kovasti että tuntis jo liikkeitä. välillä kuvittelen sellaisia pieniä hentoja liikkeitä sängyssä maatessa, mutta saattavat olla kyllä ilmaakin... ;) maha alkaa jo näyttäytyä... no, en mä sitä kohta enää peittele, ollaan jo monelle kerrottu, joten ei se salaisuus enä olekaan. maha vaan ei näytä vauvamahalta vaan möhömahalta. turvotus iltasin on jotain tosi hurjaa..
mukavia kevätpäiviä ja onnellisia odotushetkiä!!
 
Lness vierailee
Noista liikkeistä, nehän tuntuu sitten tosi alhaalla vatsassa. Kohdun yläreuna on navan korkeudella muistaakseni noin puolivälissä raskautta, nyt vielä paljon alempana joten ne liikkeetkin tuntuu ihan tosi alavatsassa, siellä lantioluiden korkeudella suunnilleen.
Ja ihan semmosilta pieniltä kutituksilta tuntu ekat liikkeet=)
Mulla siis ekaa odottaessa viikolla 17+ tuntu ekat hipaisut, nyt ei mahassa tunnu muuta kun hirveet ilmakuplat...

Lness ja "rane" 13+0
 
natalie07
no juuri siellä ihan alavatsalla ne tuntui, karvoituksen yläpuolella... :) kunnon liikehdintää saan kuitenkin odottaa kun kuitenkin on vasta niin vähän viikkoja. miten muuten muut, joilla ultran jälkeen on muuttunut rv, lasketteko viikkoja nyt siis ultran mukaisesti? eli mulla kaks päivää vähemmän, pitäs olla tänää 13+2, mut jos lasketaa ultran mukaan niin tänään vasta 13. laskettu aika sama.
 
piipiäinen
Heippa!
Tänään oli sitten eka ultra ja täällä meillä siinä ultrassa ei normaalisti lääkäri mittaa sitä niskaturvotusta, mutta tänään olis senkin mitannut, kun oli kesälomatuuraaja harjottelemassa samalla, mutta meidänpä tirppa päättikin sitten oli vaan naama/masu kohden ultraa ja eivät sitten saaneet mittaa otettua.
Noh, pääasia että muut mitat oli ok ja että siellä masussa oli liikkuva ja hengittävä kaveri.
Ultran mukaan oliskin sitten 3 päivää pidemmällä tämä raskaus, eli ultra antoi lasketuksi ajaksi 20.11, mutta kun tosiaan vaan 3 päivän heitto, niin eihän sitä sitten mihinkään virallisesti muuteta ja kyllä minä ainakin ajattelen edelleenkin että se laskettuaika on sitten se mikä on kuukautisten mukaan laskettu, eli 23.11.2007.
On se vaan mieli niin korkeella nyt, kun on varmuus että kaikki on masussa ok.

Ei olla sitten vieläkään tästä uudesta tulokkaasta kenellekään puhuttu, saa nähä joko sitten äitienpäivänä edes omille ja miehen vanhemmille asia kerrotaan. Sitten muut saavatkin varmaan ihan ajan kanssa ite huomata asian.
On jotenkin niin erikoista, kun ei masukaan vielä oikeestaan mitenkään oo kasvanu (lukuunottamatta siis normaalia turvotusta). Esikoisesta ja kakkosesta kun maha pömpsähti todella aikasessa vaiheessa, jo nrv 9 kyllä hyvin huomas, että on raskaana, mutta nyt ei siis vieläkään mitään.

Tämmösiä meille tällä erää. Ihanaa kevättä ja masun kasvattelua kaikille ihanaisille kanssa kulkijoille!!!

piipiäinen ja tirppa 11+6
 
Neppu
Aivan äkkiä vaan kommentoin sitä, että voiko np-ultrassa näkyä sukupuoli, niin oma äitini on äitiysneuvolassa lääkäri ja kertoi, että ihan joskus voi näkyä jo niin aikaisin, jos siellä on poika tulossa, mutta ei lääkäri periaatteessa saisi sitä edes kertoa, kun virheen mahollisuus on kuitenki niin suuri vielä sillon.. Muuten menee jo paljon paremmin. Menin kuukauden tauon jälkeen nyt töihin, ja aika väsynythän sitä kyllä on päivän päätteeksi, mutta pahoinvoinnit on lähes kokonaan helpottanut. Maha alkaa pikkuhiljaa näkyä ja mieli muutenki aurinkoinen.

Mukavaa vkloppua ja äitienpäivää! (aika monelle meistä ekaa sellaista :))

Neppu ja papu 13+0
 
KM71
En tosiaan tiedä kuinka tarkasti ammatti-ihminen voi jo np-ultrassa sukupuolta veikata... itse kun vaavia katselin niin en olisi kyllä voinut yhtään mitään veikata, vaikka kaikki sormet ja varpaat erittäin hyvin erotinkin.

En tiedä alkaako se oikea vatsa tästä jo vähän kehittyä turvotuksen lomassa kun aikaisemmin aamulla vatsa oli aika tasainen ja illalla turvonnut pallo, mutta nyt kun aamulla vatsaa katselen niin se ei olekkaan enää niin tasainen vaan kumpua on vähän enemmän ja tietenkin päivän mittaan se turpoaa sitten enemmän.

Mietittiin miehen kanssa, että olisi kiva mennä 4D-ultraan. Onko kukaan miettinyt samaa? En ole vielä kysellyt hintoja enkä oikein edes tiedä, että millä viikolla sinne olisi paras mennä... täytyy ottaa selvää.

KM71 14+0
 

Yhteistyössä