Marraskuiset

  • Viestiketjun aloittaja Lucille
  • Ensimmäinen viesti
Janniina
Synnyttäneet:

LA 1.11. Jen79 28/28 esikoinen NKL, Tyttö 2.11.07, 3544g, 50cm, rv 40+1
LA 3.11. plussa 22/24 esikoinen KYS, 1.11.2007 tyttö, 2750g, 48cm, rv 39+5
LA 6.11 Maarit 74 33/36, esikoinen, KOKS, 23.10.07 tyttö, 4195g, 48,5cm, rv 38
LA 8.11. Iiu 34/34 toinen, poika 10/05 NKL: 25.10.2007 poika, 3820g,52cm, 38+0
LA 9.11. KM71 36/30 esikoinen KHKS 23.10.2007 poika, 3010g, 50,5cm, 37+4
LA 11.11. Janniina 24/27 esikoinen, SatKs, 5.11.2007 tyttö, 3525g, 49cm, 39+1
LA 15.11 kmk80 26/26 esikoinen, KHKS, 26.10.07 syntyi tyttö, 2860g ja 48 cm, menehtyi 26.10.07 37+2

Odottajat:

LA 2.11. Lucille 29/29 toinen, poika 04/05, KOKS
LA 7.11. March 30/30 esikoinen
LA 9.11. iiden 32/33 kolmas, poika 1/97, tyttö 1/03
LA 13.11 Senla 23/ esikoinen, KASS
LA 14.11. natalie07 esikoinen
LA 15.11. Lness 30/30 toinen, poika 10/05, Kätilöopisto
LA 15.11. 29/Starppa 30 esikoiset, KOKS
LA 16.11. NEPPU 25/esikoinen/OYS
LA 18.11. __MAIKKI__ 23/esikoinen, SJKS
LA 19.11. Dido 32/ esikoinen
LA 20.11. Lillis77 29/29 esikoinen, SATKS
LA 21.11. Jane 32/33 esikoinen, Jorvi
LA 21.11 Min 23/22 toinen, tyttö 06/06, TAYS
LA 22.11. -Mari- `75 32/ esikoinen KÄTILÖOPISTO
LA 23.11. piipiäinen 26/ kolmas, tyttö 01/04, tyttö 03/06, TAYS
LA 24.11. Penni73 33/34 esikoinen, Belgia
LA 29.11 satsuma 27/ toinen, poika 11/05, OYS
 
Lness 39+1
Neuvolakuulumisia...
Painoa tullut 1200g viikossa, ei ihme että on näin turvonnut olo! Muut arvot kuitenki kohdallaan, ni ei syytä huoleen, kroppa vaan valmistautuu tulevaan "menetykseen".

Neuvolan täti ei tuntenut vauvan päätä enää ollenkaan, on jo laskeutunut niin alas!
Ihana kuulla, viimeksi nääs vauva ei laskeutunut ollenkaan, lieneekö sillä silloin ollut osuutta sektioon...

Onkin ollu semmosia supistuskohtauksia viime päivinä, että ihme jos ei jotain ois tapahtunut.
Jospa tästä sais pyöräytettyä isänpäivälahjaksi pikku palleroisen=)

Lness 39+1
 
natalie07
moi vaan! mäkin tässä toivon että voitais isänpäivää viettää... tulee vaan kiire pian. Tänää on supistellu pitkin päivää ja välil kipeestikin. maha oli jo koko eilisen illan ja yön todella pinkeenä ja kääntyminen kyljeltä kyljelle teki kipeää. nivusiin ottaa kun kävelee ja tuntuu että vauva ois tosi alhaalla. painaa rakkoa ja viiltää välillä alavatsaan. nyt vaan toivon että supistukset alkais muuttuu kipeemmiks...

natalie07 39+3
 
NEPPU-
Tuntuu kyllä kamalalta ajatuskin siitä, että vielä tässäkin vaiheessa voi käydä noin huonosti. Ajattelee aina, että kun näin pitkälle pääsee niin vauvan kuolema ei "tavallaan ole mahdollista enää". Valtavasti voimia ja jaksamista molemmille..

Itsellä alkaa jo kärsivällisyys loppua. Supistuksia ei oikein kuulu, muutakuin ihan lieviä ja kivuttomia ja niitäkään ei mitenkään säännöllisesti. Vielä on 6 päivää laskettuun aikaan ja millään ei jaksa enää oottaa tai vastata kaverien tai naapureiden uteluihin että joko, joko??

Neuvolassa sanottiin torstaina että on se selvästi taas alempana kuin viikkoa aiemmin, ja jotain edistymistä on tapahtunut. Nää viimeiset viikot on vaan sellasia, ettei oikeen osaa enää nauttia omasta ajasta ja olla vaan vaan koko ajan miettii että millonhan se synnytys alkaa ja kuvittelee itselleen oireita. Saapas nähdä. Isänpäivän yli tod.näk mennään, mutta isukin syntymäpäivät olisi sitten viikon päästä niin saadaankohan sinne jo lahjaksi pikku nyytti..

Neppu 39+1
 
Lucille
Täällä ei vieläkään mitään :(
Näyttää kovasti siltä, että ensi tiistaina joudutaan turvautumaan leikkaukseen. Maanantaina taas käynti äippäpolilla, jossa sitten tehdään päätös tuosta leikkauksesta. Lääkäri kuitenkin tuosta tiistaista puhui eilen kontrollissa käydessäni. Toivottavasti on maanantaina sama lääkäri. Ehkäpä minun kehoa ei ole tarkoitettu synnyttämään?! Kun edelliselläkin kerralla jouduttiin kuitenkin lopulta leikkaamaan. Olen nyt kuitenkin valmis tuohon leikkaukseen, vaikka kovasti olisin halunnut kokea sen "oikean" synnytyksen. Painoarvio oli eilen n. 4kg, joten ehkäpä se on jo ihan hyvä saada sieltä ulos.

Lucille 41+1
 
Min
Mulla alkaa tuntumaan kans ettei mua ei ole tarkoitettu synnyttämään. Esikoisenkin synnytystä jouduttin edistämään kun ei millään tullut kunnollisia supistuksia. Nytkin on tullut monta viikkoa sekä kivuttomia että kipeitä. Ei vaan jaksais enää. Saan perjantaina uuden painoarvion, mutta lähemmäksi 4kg menee, nyt varmaan semmoinen 3,6kg. Nyt tuli pelkkää valitusta, mutta sellaista tämä loppuaika on. Tänään on väsyttänyt ihan hirveästi jostain syystä, jos vaikka ens yö menis synnyttäessä:)
 
piipiäinen
Pari sanaa minäkin laittelen...
Täällä kanssa todella kärsimätön mamma tai siis oikeesti kyllä hirveesti kärsivä, on jos jotakin vaivaa, supistuksia niin kipeitä kun vähemmän kipeitäkin, menkkamaista polttelua alavattalla ja selässä ja liikkuminenkin on tosi hankalaa, vaan ei sitä synnytystä näy.
Tänään sitten oon ottanut oikein urakan ja siivosin koko kämpän, siirtelin jopa sohvat ja kaikki, että jos sillä vaikka sais hiukan edistettyä tilannetta.
Kyllä olisi niin mukava jo isänpäiväksi pikkuinen saada kainaloon,tai sitten ainakin nämä kivut saisivat vielä mennä ohitte, jollei se synnytys sieltä lähiaikaan oo tuloillaan.
Mutta juu, niinkun Min tossa juuri pääsi sanomasta, että kamalaa valitusta, niin sitäpä se on tä'ältäkin päin tuleman ja tuleekin oleen varmaan ihan siihen asti kunnes vauva syntyy.
Kiitos teille kanssa eläjille, että täällä on saanut tunteitaan purkaa.
Tämä on tärkeä paikka ollu mulle ainakin, kun saa lukee että kuinka muilla menee ja huomata että ei se ole muillakaan helppoa, että samassa mennään muiden kanssa.
Jospa sitten jatkais tota siivoilua viä hiukan ja käväsis vaikka kaupassa kans pikasesti, niin sitten vois ehkä hetkeks istahtaa ja ruveta kuulosteleen että pääsiskö pian laitokselle!

piipiäinen 38+1
 
starppatar
Synnyttäneet:

LA 1.11. Jen79 28/28 esikoinen NKL, Tyttö 2.11.07, 3544g, 50cm, rv 40+1
LA 3.11. plussa 22/24 esikoinen KYS, 1.11.2007 tyttö, 2750g, 48cm, rv 39+5
LA 6.11 Maarit 74 33/36, esikoinen, KOKS, 23.10.07 tyttö, 4195g, 48,5cm, rv 38
LA 8.11. Iiu 34/34 toinen, poika 10/05 NKL: 25.10.2007 poika, 3820g,52cm, 38+0
LA 9.11. KM71 36/30 esikoinen KHKS 23.10.2007 poika, 3010g, 50,5cm, 37+4
LA 11.11. Janniina 24/27 esikoinen, SatKs, 5.11.2007 tyttö, 3525g, 49cm, 39+1
LA 15.11 kmk80 26/26 esikoinen, KHKS, 26.10.07 syntyi tyttö, 2860g ja 48 cm, menehtyi 26.10.07 37+2
LA 15.11. 29/Starppa 30 esikoiset, KOKS, 30.10.07 tytöt a 3030g 49cm & b 3275g 50cm 38+0

Odottajat:

LA 2.11. Lucille 29/29 toinen, poika 04/05, KOKS
LA 7.11. March 30/30 esikoinen
LA 9.11. iiden 32/33 kolmas, poika 1/97, tyttö 1/03
LA 13.11 Senla 23/ esikoinen, KASS
LA 14.11. natalie07 esikoinen
LA 15.11. Lness 30/30 toinen, poika 10/05, Kätilöopisto
LA 16.11. NEPPU 25/esikoinen/OYS
LA 18.11. __MAIKKI__ 23/esikoinen, SJKS
LA 19.11. Dido 32/ esikoinen
LA 20.11. Lillis77 29/29 esikoinen, SATKS
LA 21.11. Jane 32/33 esikoinen, Jorvi
LA 21.11 Min 23/22 toinen, tyttö 06/06, TAYS
LA 22.11. -Mari- `75 32/ esikoinen KÄTILÖOPISTO
LA 23.11. piipiäinen 26/ kolmas, tyttö 01/04, tyttö 03/06, TAYS
LA 24.11. Penni73 33/34 esikoinen, Belgia
LA 29.11 satsuma 27/ toinen, poika 11/05, OYS
 
Lness 39+3
Eipä tullut isinpäivälahjaksi vauvaa meille=(
On se kumma, miksi pitää itsensä "lietsoa" tämmöiseen tilaan, jokaisen vihlaisun tai muun tuntemuksen jälkeen heti kelaa et "joko nyt?" ja illalla nukkumaan mennessä on ihan varma et tänä yönä se nyt alkaa ja sitte kun aamu valkenee ja edelleen on yhes koos, ni on jotenki pettyny olo.. Miksei vaan voi olla rauhassa ja odottaa??
Jotenki on niiin hitaasti menny nää vikat viikot ja kun vielä on muutama päivä laskettuun aikaan eli ainakin reilut 2 viikkoa vauvalla aikaa syntyä, ni johan mä ehdin tulemaan hulluks moneen kertaan..
Ja nytkin tätä kirjoittaessa kelaan, et no nyt varmaan ens yönä pääsee synnttää kun tämmöstä oon täällä manannu..

Oonko mä ainot joka on näin malttamaton?!

Lness hermorauniona
 
MIn
Eipä tännekkään tullut isänpäivä lahjaa. Monta kertaa ollaan yritetty sanoa vauvalle että tulisi jo, muttei usko. Malttamattomina odotellaan ja kun on järjestettävä esikollekkin hoito kun aika tulee. Hitaasti menee aika, viikkoja 38+4
 
Lillis77
Mä oon alkanut tulla malttamattomaksi ihan viimeisen viikon aikana. Nyt on vaan jo niiiin tylsää olla kotona (kun töiden loppumisesta on jo 2 kuukautta)... Kattelen päivät pitkät telkkaria ja surffailen netissä. Malttamattomuus johtuu varmaan enimmäkseen siitä, että iltaisin mulla on useimmiten tosi tukala olo. Röyhtäyttää, närästää, maha tuntuu valtavalta ja pinkeältä, ja kaikenkaikkiaan on paha olla. Päivisin olo on parempi. Aamulla herätessä jopa niin hyvä, että vois kuvitella ettei koko mahaa olekaan... No ei nyt ihan, mutta olo on mukavan kevyt verrattuna illan olotilaan. Aamupalan jälkeen alkaa taas närästys. Onneksi Rennie auttaa aika hyvin yleensä.
Toivoisin kyllä, että vauva syntyis tällä viikolla. Jo senkin takia, että se tehyläisten irtisanoutuminen uhkaa tasan viikon päästä... Saas nähdä kuinka siinäkin käy. Viime yönä mulla tuntui mahassa semmosta "menkkakipua", heijaistui alaselkäänkin. Parina aiempanakin yönä on ollut tota mahakipua. Tarkottaiskohan jotain...? Mitään muita uusia oireita ei ole ilmennyt. Täytyis silti varmaan vihdoin pakata se sairaalakassi ettei sitten kauheella kiireellä tartte jos lähtö sairaalaan tulee yhtäkkiä! En vaan osaa etukäteen pakata. Monia niitä juttuja tartten vielä täällä kotona, jotka ajattelin ottaa mukaan. Vauvan kotiutumisvaatteet vois kyllä tänään katsoa valmiiksi, ettei miehen sitten tartte niitten kanssa pähkäillä. Raukka on kuitenkin ihan pihalla niitten kanssa aluksi... :)
Koitetaan nyt kestää vielä hetki. Eihän tässä voi olla enää montaa viikkoa jäljellä, kun sitten käynnistellään jos on pari viikkoa yli ajan. (Juu, helppohan se on sanoa, vaikka itsestäkin tuntuu että jos vielä 3 viikkoa joudun odottamaan niin ei hemmetti!)

Lillis 38+6
 
Lucille
Joo kyllä täälläkin odotellaan todella kärsimättömänä. Tuntuu, että mitä pidemmälle menee niin sitä kärsimättömämmäksi tulen. Vaikka voishan sitä ajatella, että aina se synnytys on entistä lähempänä...

Joo kävin tänään taas siellä äippäpolilla ja kotiinhan ne laittoivat vielä oottelemaan. Keskiviikkona taas mennään ja sitten lupasivat, että leikataan, JOS ei ole tapahtunut mitään...melkoista pompottelua edestakaisin, ei kivaa :(

Nyt pitää vaan malttaa odottaa ja koittaa keksiä jotain tekemistä.

Lucille 41+3
 
-Mari--
Täällä myös yksi joka siirtyy odottajien listalta synnyttäneisiin. :)
Eli LA olisi ollut vasta 22.11. mutta TYTY syntyi 1.11. klo 23:43 ja strategiset
mitat 3452gr ja 50 cm. Aivan ihana paketti vieressä sohvalla nyt tuhisee.
Nukkuu ja syö pääasiassa, välillä vähän naisellisesti toki kiljahtelee. :)

Eli syntyi rv 37+0 ja tänä iltana ikää kertynyt huimat(!) 11 vuorokautta.
On vaan tämä arki hieman muuttunut entisestä.. Onnea kaikille jo synnyttäneille & yhä odottajille ja osanottoni toki KMK:lle.
 
piipiäinen
Onnittelut meiltäkin marille ja koko perheelle!
Täällä kanssa edelleen tosi tuskasissa olotiloissa ollaan ja tuntuu että koko ajan vaan pahenee, mutta ei sitä todellista lähtöö vaan tuu.
Perjantaista asti ollu jo sitä menkkamaista kipua ja viime yöstä sekin vaan voimistunu tosi paljon, koko ajan ajattelee että josko se nyt sitten olis lähtöä, mutta niin ne tunnit vaan kuluu eikä niitä säännöllisiä supistuksia kuulu.
Supisteleekin siis edelleen ihan mukavasti,kipeesti ja usein, mutta tosiaan ei kymmenen minsan välein edes.
Sitä tässä vaan miettinyt,että tuleekohan tämä sitten ihan kamalalla vauhdilla kun ne supistukset säännöllistyy tai vedet menee.
No joo, mutta huomen aamuna olis taas neuvola käyntikin, että kaippa tässä saa siihen varautua, että sinne raahaudutaan taas niinkun viime viikollakin.
Kaikille paljon supistuksia ja toivotaan että se lähtö tulee edes niille joilla jo laskettuaika ohitte tai ihan parin päivän sisään.

piipiäinen 38+4
 
_Neppu
Joo, onnea vaan uusille äideille ja isille täältäkin päin..
Kyllä nyt hermostuttaa, kun ei mitkään oireet lisäänny.. Tuntuu ettei supistele ollenkaan ja vointi on muutenkin paljon parempi kuin vaikka kuukausi sitten. Perjantaina olisi la ja tuntuu että yli mennään ja komeasti. Ja tuntuu siltä että mitä enemmän mietin ja odotan synnytystä niin sitä kauemmas se karkaa.. Ahdistaa vaan tuo tehyn tilanne ja kaikki. "ässät" on yhtä tyhjän kanssa!!

Neppu 39+5
 
Lillis77
Olen Nepun kanssa täysin samoilla linjoilla... Tosi ärsyttävä tilanne. Ja tän aamun lehdessä olevat jutut ei kyllä auttaneet yhtään: "Synnytysten hoito heikoin lenkki." (Siis täällä meillä ainakin.) Saunominen ei tunnu missään, eikä mikään muukaan. Kunnon kävelylenkkejä ei pysty tekemään kun nivusiin ja mahaan sattuu. Huomenna on neuvola. Täytyy purkaa ahdistusta siellä, vaikka mun neuvolantäti on vähän sellainen, että "kyllä kaikki menee omalla painollaan ja blaablaa". Vauva on liikkunut huomattavasti vähemmän tällä viikolla kuin viime viikolla. Mistäköhän sekin johtuu? Tilanpuutteesta vai siitä että on kiinnittynyt kunnolla vai mistä... Voi ahdistus!!

Lillis 39+1
 
plussa
Neppu: Mulla oli ihan sama olo ennen ku vauva synty ja se kuitenki sit tuli ilman mitään etukäteis-ilmotteluja. Mullakin olo vaan parani loppua kohti ja vauva tuli jopa 2 päivää ennen laskettua aikaa. Kokeilkaa muuten noita varpaiden puristelu-vyöhyketerapiajuttuja. Mä nimittäin sillon viimesenä iltana just olin kokeillu ite niitä.. Olis varmaan syntyny muutenki, mut saattohan se vaikka auttaakin.

Vauvan kaa menee aika kauheen nopeesti. Pimu on ihana.

Toivottavasti ne synnytykset hoidetaan hyvin vaikka tuliskin irtisanoutumiset. Samoin toivottavasti vauvatehoilla ym toiminnot pysyy käynnissä. Kai ne saa ne hoitajat pakotettua sinne töihin.

Onnittelut vauvan saaneille ja tsemppiä synnytyksiin ja loppuodotukseen!

Plussa ja pimu 14 päivää
 
Lness 40+0
Neuvolassa käväsin, verenpaine oli koholla, alapaine 96-100.
Pitää kuitenki vaan kotona mittailla ja ottaa sit päivystykseen yhteyttä jos vielä tosta nousee... kivaa=(

Ja Jorvin sairaala on nyt sitte suljettu synnytysten osalta, kätilöt on siirretty Kätilöopistolle. Ja Kätilöopisto on sit seuraava suljettava sairaala ja sen jälkeen pitäis Naistenklinikalle mahtua. 60% synnytyksistä pystyvät kuulemma Kättärillä hoitamaan.
Mutta uudelleen synnyttäjät pistetään hyvin nopeasti sairaalasta pihalle, ihan ymmärrettävää, eikä sinänsä mua haittaa jos kaikki on ok.
Tehohoitoa tarvitsevat vauvat lennätetään Saksaan...

Kiva oli tällaisia kuunnella neuvolan tädiltä!!
Ja tänään on siis mulla laskettu aika, tulis vaan nyt vauva pian ulos! Lääkäri vähän veikkaili, että toi mun kohonnut verenpaine vois olla merkki alkavasta synntyksestä, niimpä niin, kai se vaan keksi sen kun ei muutakaan syytä paineelle ollut=)

Tulipas sekavasti kirjotettua, odotus jatkuu...
ONNEA KAIKILLE SYNNYTTÄNEILLE ja pitkää pinnaa ja tsemppiä meille vielä odottaville!!!

Lness
 
March
Pieni sellainen syntyi jo 29.10., painoa 3040g ja pituutta 48 cm! Ihana tapaus! En ole ehtinyt kirjoitella tänne ja nytkin on kiire. Onnea kaikille jo lapsensa saaneille! Ja tsemppiä lopuille synnytykseen!

Suruvalittelut kmk80:lle, ihan kamala olo tuli kun luin tapauksestanne. En voi sanoin kuvata, kuinka pahoillaan olen, että kukaan joutuu tuota kokemaan.
 
Lillis77
Onnea Marchille!! :)

Oltiin tiputtu jo kolmannelle sivulle. Onko kaikki synnyttämässä tai hoitamassa jo syntynyttä vauvaa vai mikä mahtaa olla syynä? Minä odottelen edelleen kotona. Helpottunut olo on tuon Tehy-kiistan ratkeamisen takia. Tai ainakin nyt näyttää siltä että asiassa on päästy sopuun. Kyllä kai osapuolet hyväksyvät sopimuksen, olishan se ihan hullua jos hylkäisivät...

Laskettu aika on huomenna, mutta olotilassa ei ole muutoksia. Meneeköhän tässä vielä pitkään...? Anoppi on kuulemma jo ihan tulisilla hiilillä, sitä jännittää ihan kamalasti. Enemmän kuin mua! Mies lähti tänään vielä autonostoreissulle yli 200 kilometrin päähän. Pohdin eilen, että olisin lähtenyt mukaan (laitoin tänne asiasta uuden keskustelunkin), mutta päätin että on parempi jäädä kotiin. Jos ei muuten, niin koko päivän autossa istuminen ei sitten kuitenkaan houkutellut. Eipä tämä kotona istuminenkaan silti mitään herkkua ole. Kohta lähden ulos kävelylle, aurinko paistaa!

Tulkaapas muutkin kertomaan kuulumisia!

Lillis 39+6
 
Penni73
hei kaikki Marraskuiset, paivittelen listaamme, meille syntyi tytto 08.11. sektiolla.
Aika on vierahtanyt nopiasti ja Lotta on jo 11 paivaa vanha. Lotta syntyi rv 37 + 4, painoa 3255g ja pituutta 49cm. Vauva on aivan ihana ja niin söötti, tietysti. Olen siis Belgiassa ja taallahan nimi annetaan jo useasti ennen syntymaa! no me paatimme nimen sairaalassa.
Pitihan minun jo kirjoitella kaantoyrityksen jalkeen, joka oli 06.11., ja joka ei onnistunut, kavi vaan ihan julmetusti kipeeta ja torstaina 08.11. menin sitten kontrollikaynnille ja mielessamme etta sovitaan sektio aika. Laakari oli toista mielta ja supistukset alkoivat tuon kaantoyrityksen vuoksi ja olivat jo saannolliset, ei kyllakaan kivuliaat. Mutta laakari sanoi etta synnytys on jo kaynnistynyt kun kohdunsuukin oli aennut...en muista kuinka paljon. Laakari soitti muutaman puhelun ja jaimme silta istumalta sairaalaan! noin parin tunnin paasta kaikki oli jo tapahtunut!
Suomessa on korkeatasoinen sairaanhoito, mutta taytyy sanoa etta taalla kaikki toimi kylla viimesen paalle myos, olin ihan yllattynyt. No toivotaan etta tuo lakkouhka ei haittaa synnytyksianne (en ole seurannut tilannetta, joten en edes tieda taman hetkista tilannetta.)
Ainoa pikku huolenaihe on etta imetys sujuu suht ok, mutta vauvan paino oli laskenut vkonlopun aikana, katilo kavi kotikaynnilla puntarin kanssa. Taalla on yksityisia katiloita, jotka kayvat syntyman jalkeen kotona auttamassa imetyspuuhissa.
En ole harmikseni kerennyt lukemaan kuulumisia viimeaikoina, mutta yleisesti huomasin etta osa on jo tuskissaan ja haluasi vauvan jo maailmaan, tsemppia kaikille! kylla se ennen pitkaa tapahtuu kuitenkin :)

terkuin Penni73 ja Lotta
 

Yhteistyössä