Marraskuun 2009 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja murmukka
  • Ensimmäinen viesti
murmukka
Hei,
löytyisikö täältä muita marraskuun odottajia. Sain toissapäivänä plussan ja kun ensimmäistä odotetaan, niin olisi kiva päästä vaihtamaan ajatuksia; tuntuu kaikki niin uudelta ja ihanalta.
Vähän varauksella yritän vielä suhtautua, kun edellinen raskaus päättyi tammikuussa keskenmenoon, mutta on niin onnellinen olo, ettei jaksa murehtia tulevaa:)

Kerätäänkö listalle nimimerkki, monettako lasta odotat, laskettu aika ja synnytyssairaala, niin tietää vähän, mistä päin ollaan.

Murmukka, (1) la 11.11.2009, KOS/NKL
 
outik
No minäpä ilmoittaudun mukaan tänne :) Reilu viikko sitten tuli plussa tikkuun ja sitä on nyt pitänyt tässä hetki sulatella ennen kuin uskaltauduin tälle puolelle. Olen siis tuolla haavepuolella vuoden rajaa lähestyvissä kirjoitellut.

Olikos täällä jossain lista noista sairaaloiden lyhenteistä? Muistelisin sellaisen nähneeni, mutta en yhtään muista missä... Itselläni ei hajuakaan miten "oma sairaalani" lyhennetään ;) Laitetaan nyt kuitenkin listaa ilman sitä.

Murmukka, (1) la 11.11.2009, KOS/NKL
outik (1) la 6.11.2009
 
Pärsky
outik (1) la 6 .11.2009
Murmukka, (1) la 11.11.2009, KOS/NKL
Pärsky (2) la 22.11.2009, Tays

Elikäs toista palleroa aletaan odottelemaan, esikoinen 1v8kk. Varauksella silti, kun testaus päivä olisi ollut vasta tällä viikolla ja viime viikolla jo sain plussan, että liian aikaisin testasin, mutta oireet oli niin kunnolliset että sen tein. Toivottavasti pysyy kyydissä : )
Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi. Joten siksikin tätä on vaikea ihan uskoa todeksi.


 
Pilvi82
Hei Murmukka ja Outik, mukana ollaan!

Plussan sain tikkuun viikko sitten sunnuntaina ja nyt olisi omien laskujen mukaan menossa rv 5+3. Olin ajatellut, etten viitsisi ilmoittautua mukaan ennen ku myöhemmin et jos meneekin kesken, mutta täällä sitä kuitenkin ollaan. Ajatus raskaudesta, kun pyörii päässä joka hetki niin on vaan pakko päästä hieman purkamaan tuntoja ja kyselemään, että tuntuuko muilla vielä mitään???

Ensimmäistä odottelen myös ja arvioni lasketustaajasta osuu kyllä hienosti samaan Outin kanssa.

Onkos teillä vielä mitään oireita? Ihan kamalaa, kun haluaisin niin varmistua että kaikki on hyvin ja nyt sit jopa toivoisi sitä pahoinvointia. Saatan katua myöhemmin :D. Täällä siis oireina kouristukset mahassa. Lähinnä aamuyöstä kourii ja lisäksi aamuyöllä pissahätä yllättää joka kerta. Rinnoissa on myös arkuutta havaittavissa, mutta siihen jääkin minun oireeni...

Niin tosiaan mä oon niin innoissani tästä, että tekis mieli jo lähteä lastenvaunu/turvaistuin ostoksille. Maltan kuitenkin mieleni ja ehkäpä sit vasta reilun kuukauden päästä...

Murmukka, (1) la 11.11.2009, KOS/NKL
outik (1) la 6.11.2009
Pilvi82 (1) la 6.11.2009, HUS
 
outik
Hei nyt mä löysin sen lyhenteen :) Joten päivitetty lista alla.

Mun oireet on aika vähäiset, mutta kai ne oireita on kuitenkin. Nenä tukossa ja lämmöt koholla on ollu melkein oviksesta lähtien. Nälkä on melkoinen, normaalistikin mulla on nälkä melkein aina, mutta nyt sen melkein-sanan voi jättää pois ;) Vessassa saa juosta ja herkistelen kaikesta mm. teeveetä katsellessa.

Mäkin jo olen innoissani tutkinut netissä vaunuja :) Meinataan mennä Helsinkiin Lapsimessuille huhtikuun alussa, josko sieltä sais jotain hyödyllistä tietoa kaikesta.

outik (1) la 6.11.2009, LUS
Pilvi82 (1) la 6.11.2009, HUS
Murmukka, (1) la 11.11.2009, KOS/NKL
Pärsky (2) la 22.11.2009, Tays

Haluaisitteko muuten iät mukaan tuohon listaan? Olis kiva tietää minkä ikäistä porukka on, mutta jos haluatte pitää ne salassa, niin ei sitten ;)
 
Moon Fairy
Heippa,

uskaltautuisikohan sitä jo mukaan...

Olen tuolta Vuoden rajaa lähestyvistä kuten outik, ja haamun sain 7.3. kp 30/26-28, tänään viiva olikin vahvistunut sen verran että uskalsin soittaa neuvolaankin. <3

10. yk siis toi tuloksen. :) Haikara tuli silloin kun sitä vähiten odotti, ainoastaan kp 16 peittoja pöllyteltiin - olin heittänyt jo hanskat tiskiin tän kierron suhteen kun ovislimat bongasin jo kp 13. Hedelmöitysajankohdan mukaan sitten olenkin laskenut raskausviikkoja ja laskettua aikaa, joka sattuisi olemaan 15.11.2009. Eka neukku olisi 16.4. ja silloin kuullaan <3-äänet.

Pilvi82, noista oireista... Mulla niitä vähän on, tämmösiä pääasiassa:

- menkkamaiset kramppikivut kp 26 alkaen
- rasvaisemmat kasvot & hiukset
- arat rinnat
- huimausta parina päivänä
- NÄLKÄ koko ajan!
- pissattaa, ja nesteen värikin on ehkä kirkkaampaa...
- aivastelu(?) :D
- kuumat aallot/vilun väreet | ei oo kuitenkaan lämpöä ollut kuin korkeimmillaan 36,7.
- vatsaa turvottaa
+ olo ei tunnu väsyneeltä, vaan pirteältä! Nukun yöni hyvin ja jaksan herätä tavallista aikaisemmin. :D

Mulle ainakin sopii, että laitetaan iät listaan. :) Voihan ne laittaa, jotka haluaa eiks niin? ;)

 
Moon Fairy
Päivitetty lista:

outik (1) la 6.11.2009, LUS
Pilvi82 (1) la 6.11.2009, HUS
Murmukka (1) la 11.11.2009, KOS/NKL
Moon Fairy (1) la 15.11.2009, LKS
Pärsky (2) la 22.11.2009, Tays

Ja kävinpä etsimässä toiselta foorumilta listaa synnytyssairaaloista, jos jonkun tarvii vielä tietää lyhenteistä:


? ? Synnytyssairaalat: ? ?


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, LPR
HYS: Hyvinkään aluesairaala, Hyvinkää
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, JKL
KYS: Kuopion Yliopistollinen sairaala
LAS: Loimaan aluesairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
L-US: Länsi-Uudenmaan aluesairaala, Tammisaari
LS: Lohjan Sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, HKI
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollnen sairaala, Oulu
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, JNS
PS: Porvoon sairaala
RAS: Raahen aluesairaala
SAS: Salon Aluesairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala, Seinäjoki
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala, Turku
VAS: Vammalan aluesairaala, Vammala
VKS: Vaasan keskussairaala, Vaasa
 
murmukka
Älyttömän kiva saada tänne mukaan kirjoittelijoita:)

Outik, nämä sairaalalyhenteet on mullekin täyttä hepreaa, mikä ihme on LUS?
Mietin itsekin, olisiko hyvä laittaa ikä mukaan listaan, mutta taisin kainostella omaani:) Mä olen 33 ja täytän pian entisestään lisää..

Pilvi sun ikä taitaakin jo olla arvattavissa:) Mulla alkoi oireet jo melkein kaksi viikkoa ennen plussaa. Ehdin jo kerran siinä välissä testata negan. Oireet on jatkunut samanlaisina: vatsa tositosi turvoksissa ja rinnat raskaat ja arat. Mä oon kiinnittänyt huomiota myös siihen, että sekä nyt että ennen keskenmenoa alkanut aina välillä vuotaa verta nenästä, mutta voi tietty olla sattumaakin. Viime päivinä ollut myös vähän menkka-kipuilua ja välillä sellaista hauskaa sykkimisen tunnetta ikäänkuin elohiiri vatsassa. Vähän huolettanut, onko kaikki kunnossa, kun oireiden alkamisen ja plussan välillä meni niin pitkä aika, mutta eipä se murehtiminen taida paljoa auttaa..

Tervetuloa sullekin Pärsky; kiva saada joku kokenutkin mukaan:)



 
murmukka
Ihanaa, joukko olikin jo ehtinyt kasvaa vastausta naputellessani. Tervetuloa sullekin Moon Fairy! Hienoa, kun löysit tuon listan sairaaloista, niin ei tarvitse enää arvuutella:)

Mäkin varasin tänään jo ajan neuvolaan, vaikka vähän hätäiseltä tuntuukin, mutta kiva kun on jotain päiviä, mitä odottaa; marraskuuhun kun on niin pitkä aika..
 
Moon Fairy
murmukka, arvaa vaan tuntuiko mustakin liian aikaselta soittaa neuvolaan... Olisin vielä muutaman päivän halunnut odottaa, mutta mies pakotti kun se oli niin tohkeissaan. :D Kiva, kun olet nopeasti saanut uuden plussan km:n jälkeen. Minäkään en vielä jaksa murehtia noista asioista, olen niin onnellinen ylipäätänsä siitä että saatiin plussa. :)

Mulla itselläni on ikää 23-v ja miehellä 29-v.

Oletteko kertoneet ystäville, vanhemmille tai muille vauvauutisista? Me ei olla kellekään, yritetään hillitä sinne ekaan neuvolaan asti ja sitten kertoa, jos ne sydänäänet kuuluis. :) Appivanhemmille tuskin tarvitsee kertoakaan, anoppi ku on vähän "noitaan" menevä ja näkee näitä enneunia, niin taatusti tietää pian ellei jo tiedä. :D

Onkos kenelläkään poika/tyttöoloa jo tässä vaiheessa? :D Mulla meinaa vähän poikaolo olla, ei tee yhtään mieli makeaa, LIHAA ja tämmöstä pitäisi saada koko ajan. :D Eihän sitä yhtään vielä tiedä, mutta hauskaa on arvuutellessa. :)

Onnea vielä kaikille plussasta. <3
 
outik
Moonis uskaltautui tänne :)

Mäkin olen tosiaan jo neuvolan varannut. En olis sitä kylläkään vielä tehnyt ellei samalla olis pitänyt perua lääkäriaika. Olin siis jo menossa juttelemaan lapsettomuudesta ja sitten viikkoa ennen aikaa tulikin plussa :) Me ehdittiin yrittää 14 kuukautta ennen tätä.

Me ei olla vielä kerrottu kellekään. Vanhemmat ja siskot saanee kyllä tietää piakkoin, koska haluan varmistaa vanhemmilta että tiedetään kaikki periytyvät sairaudet jne. ennen ekaa neuvolaa.

Mäpäs laitan tähän nyt sitten listan ikien (kamala sana) kera. Pilvi ja Pärsky saa lisätä omat ikänsä jos haluavat :)

outik (1) la 6.11.2009, LUS, 26v. + 30v.
Pilvi82 (1) la 6.11.2009, HUS
Murmukka (1) la 11.11.2009, KOS/NKL, 33v.
Moon Fairy (1) la 15.11.2009, LKS, 23v. + 29v.
Pärsky (2) la 22.11.2009, Tays
 
Pärsky
outik (1) la 6.11.2009, LUS, 26v. + 30v.
Pilvi82 (1) la 6.11.2009, HUS
Murmukka (1) la 11.11.2009, KOS/NKL, 33v.
Moon Fairy (1) la 15.11.2009, LKS, 23v. + 29v.
Pärsky (2) la 22.11.2009, Tays 27v.

Onnea plussasta kaikille : )
Kyllä se vaan muuttaa koko elämän, vaikka syntymään onkin viä 8kk aikaa. Uskokaa menee todella nopeasti : )

Oireita on alkanut ilmestymään enemmänkin..
Tuskanhiki, kuin krapula
rintoja särkee.. ja esikoista viä imetän : )
jatkuva pissahätä
todella runsas valkovuoto
pään särky
kuvotus
kynsilakanpoistoaineen maku suussa
Ja ostan viinirypäleitä joka kauppareissulla : )

Neuvolaa en ole vielä varannut. Testailen viä viikonloppuna että on pysynyt kyydissä, kun aivan liian aikaisin testasin. Tai en ees tiä kuin nopeeta hormooni poistuu elimistöstä, että vaikka oliskin ollu kemiallinen raskaus niin jääkö hormooni piikki korkeelle pitkäksikin aikaa ja antaa plussan vaikka ei olis raskaana. Siis todella toivon olevani raskaana. On vaan niin uskomatonta että näin ekasta kierrosta olis tärpännyt. Esikoista kun alettiin toivoon, niin raskauduin ekasta ja se meni kesken nopeasti ja 4 kierrosta päivänpaisteeni sai alkunsa.


 
werty2
outik (1) la 6.11.2009, LUS, 26v. + 30v.
Pilvi82 (1) la 6.11.2009, HUS
Murmukka (1) la 11.11.2009, KOS/NKL, 33v.
Moon Fairy (1) la 15.11.2009, LKS, 23v. + 29v.
Pärsky (2) la 22.11.2009, Tays 27v.
Werty (2) la 9.11.2009, Tays 24v.

Hei ajattelin minäkin nyt ilmoittautua mukaan. Eli plussasin viime viikon maanantaina. Meillä on 1v 1kk ikäinen lapsi ja nyt toista jännäillään syntyväksi marraskuussa, laskurin mukaan laskettuaika olisi 9.päivä. Olen 24 vuotias ja mies 26v.
Oireet tunnistin jo viikon jälkeen ovulaation, joka oli kova palelu. Tunsin, että nyt kehossa tapahtuu jotain kummaa... Nyt tullut mukaan väsymys, vatsan nippailu, pahoinvointi iltaisin (oli myös esikoisesta).
Esikoista yritettiin kolme vuotta, välissä yks varhainen keskenmeno ja kolme tuloksetonta inseminaatiota. Mutta raskaaksi tulin kuitenkin luomusti, kierto tämän viimeisimmän inseminaation jälkeen. Nyt tulin raskaaksi n.puolen vuoden yrityksen jälkeen.
 
ch81
outik (1) la 6.11.2009, LUS, 26v. + 30v.
Pilvi82 (1) la 6.11.2009, HUS
Murmukka (1) la 11.11.2009, KOS/NKL, 33v.
Moon Fairy (1) la 15.11.2009, LKS, 23v. + 29v.
Pärsky (2) la 22.11.2009, Tays 27v.
Werty (2) la 9.11.2009, Tays 24v.
ch81 (3) la 10.11.2009 Lks 27v


Lisäsin itseni listalle myös.Tänään on tasan 5+0. Plussa testin tein viikko sitten.Kolmas lapsi on siis tulossa.
Soitin myös neuvolaan maanantaina ja jo tänään mulla on eka aika kahdelta:) Neuvola täti muisti mut edellisistä raskauksista ja antoi ajan heti että suunnitellaan kunnolla miten tällä kertaa selvitään pahoinvoinnista. Aikaisemmissa raskauksissa oon joutunut tiputukseen osastolle kuivumisen takia. Oksensin ihan päivin, öin kymmenen minuutin välein yms. Mua pelottaa ihan hirveesti että mitä tapahtuu tällä kertaa. Ensi viikolla se todennäköisesti taas alkaa. Kaikesta huolimatta olen silti todella iloinen vauvasta ja vauva on enemmän kuin tervetullut:)
Anteeksi valitusvirteni heti aluksi:) Lapset ovat poika 3v10kk ja tyttö kahden viikon päästä tasan 2v. Nyt täytyy mennä. Potalta huudetaan pyyhkimään:)

ch81 5+0
 
outik
Lisää porukkaa vaan mukaan :)

Wertyllä onkin ollut rankka taival siihen esikoiseen. Mukava että toinen on tärpännyt kuitenkin helpommin.

Ja ch81:n pahoinvointi ei kyllä kuulosta mukavalta :/ Toivottavasti löydätte neuvolan tädin kanssa jonkin ratkaisun tällä kertaa ettei menisi taas yhtä pahaksi. Peukut pystyyn!

Mä täällä vähän ihmettelen että olenko raskaana vai en. Huomattavia oireita on vaan turvotus (tai sitten mä olen huomaamatta lihonut monta kiloa ;D) ja tissikivut silloin tällöin. Tuntuu että vielä pari päivää sitten vessassa sai juosta aiempaa useammin, mutta ei enää... Tiedä sitten tekeekö mun mieli vaan tepposia...

Miten te muut, varsinkin toista tai kolmatta odottavat, milloin esim. pahoinvointi teillä alkoi ja loppui? Ehkä mun pitäis olla vaan tyytyväinen, kun olo on aika lailla normaali. Kai se tästä ehtii vielä pahentuakin ;)
 
ch81
Outik, mun pahoinvointi alkoi aikaisemmissa raskauksissa jotain 6+3 ja muistaakseni kakkosen aikaan (pahimmat) viikot 7-9 olin tipassa sen jälkeen selviydyin kotona oksentelulla. Mut oksensin koko raskauden ajan päivittäin:/ Viimeisen kerran sektioaamuna osastolla:D Painoa lähti 10 kiloa raskausaikana. Mut oon tällänen epänormaali tapaus. Imetysaikana ne kilot sitten tulivatkin takaisin.

Tällä hetkellä mulla ei oikein vielä oo oireita muuta kuin itken vähän kaikkea mahdollista. Kiukuttelen miehelle normaalia enemmän. Ja Välillä tuntuu mahassa oikeella puolella sellaisia nippailuja. Kahvikin maistuu vielä. Sitten kun pahoivointi alkaa seuraavat kahvit pystyn juomaan vasta synnärillä.

En jaksa odottaa marraskuuta! Se on niin ihanaa kun saa vauvan kainaloon. Oikeestaan mulle iski vauvakuume nyt vasta kun tein plussatestin. Mies se alkoi puhua kolmannesta joka sit tärppäsikin heti ekalla kierrolla.
 
outik
Ch81, kuulostaa kyllä ihan kamalalta päivittäinen oksentelu. Toivotaan nyt parasta että jotenkin onnistuisit välttämään sen tällä kertaa!

Tosta kiukuttelusta tuli mieleen. Mä olin eilen töistä lähtiessäni ihan hyvällä tuulella ja koko matkan kotiinkin meni hyvin. Sitten se muuttui ;D Lunta oli tullut niin paljon ja aura-auto tehnyt vallin meidän pihatielle niin että auto juuttui siihen. Vihasena jätin sen siihen, marssin sisälle, vaihdoin vaatteet ja lähdin lumitöihin. Mies ihmetteli mitä mä tiuskin ja äyskin, kun tökkäsin sille auton avaimet käteen, että "mene tolla mun autolla jos meinaat johonkin mennä" (se oli lähdossä kurssille illaks ja mun auto siis tukki tien pihalta pois). Eihän se raukka ollu nähny että mä jäin sinne "portille" jumiin ja ihmetteli et miks ja missä se auto oikein on ;) Mä jäin sitten purkamaan vihaani sinne lumeen. Kurssilta mies tuli sitten suklaalevyn kanssa, en tiedä halusko se lepytellä vai muistiko se vaan että edellisenä päivänä haikailin suklaan perään :) Ja nukkumaan mennessä se kysy että oliko se purkaus nyt sitten näitä raskausjuttuja ;D
 
murmukka
Tervetuloa Werty ja Ch!

Ch:n kokemukset kuulostaa kyllä tosi hurjalta. Olitko sä käytännössä koko ajan sairaslomalla? Toivottavasti ei koskaan joudu kokemaan vastaavaa..

Aika lohdullista ajatella, että tämä aika voisi jossain vaiheessa tuntua menevän nopeammin. Toistaiseksi tuntuu ainakin ihan mielettömän hitaalta, ihan kuin viime perjantain plussasta olisi jo viikkoja..

Pärsky, mä olen olettanut että varhainen plussa olisi enemmänkin hyvä kuin huono merkki. Ainakin silloin keskenmenon jälkeen lääkäri sanoi, että viivästynyt plussa voi olla merkki huonosti alkaneesta raskaudesta, että raskaushormonia ei erity sen vuoksi kunnolla. Luulisi sillä logiikalla varhaisen plussan viittaavan erityisen hyvään raskauteen, ellei sitten viittaa kaksosiin;)

Mä olen jo lörppäsuuna kertonut sekä vanhemmille että omille ystävilleni, miehen äiti tietää myös. Musta tuntuisi muuten oudolta tavata ketään, kun ei voisi sanoa mitään siitä, mistä mieluiten puhuisi. Ja sitten kun sen on sanonut, niin ole samalla tavalla koko ajan mielessäkään. NÄin mä tein ekallakin kerralla ja keskenmenon tullessa se oli musta helpotus.

Sukupuolesta ei ole hajuakaan, mutta jostain ihmeen syystä kuvittelen tietäväni, missä kohtaa pikkuinen pitää majaa; tietystä kohdasta aina välillä pistelee ja välillä tuntuu kuin olisi elohiiri:) Jännä nähdä ultrassa, osuiko oikeaan!
 
Pärsky
Mukavasti uusia : ) Tervetuloa minunkin puolestani.

murmukka : ) Se on käynyt usein jo mielessä, mutta en ole vielä asiaa enempää pohtinut. Kaksoset. Mukavaa, että sanoit sen "ääneen", nyt voin aloittaa ajatustyön..

Pahoinvointisi ch81 kuullosti todella rankalta. Toivottavasti nyt olisi helppo raskaus ja saisit siittä nauttia kunnolla.

Itselläni olo on alkanut huonontua. Eilen alkoi tekemään huonoa ja aamulla sitten pidättelin oksennusta.. Vatsakivut on mielettömät. Repii vasenta puolta ja lujaa. Voipi osa syy olla että laihduin synnytyksn jälkeen todella pieneksi ja en ole saanut kiloja takas vaikka kuinka yritän.

Wertylle, Paljon varmaan olette kyllä joutuneet kestämään esikoista yrittäessä. Onneksi nyt sitten plussa, joten onnea siittä : ) Kuten kaikille muillekkin!
 
Werty2
Kiitos vaan onnitteluista, on se hienoa että päästiin näin "helpolla". Sitä jo mietti, että jos taas menee monta vuotta, että tärppää, kun haluttiin kuitenkin aika pienellä ikäerolla lapset. Mielessä vaan pyörii, että pysyyköhän tämä matkassa loppuun asti, keskenmeno on mielessä joka päivä. Täytyisi osata vaan olla onnellinen tästä.

Meillä myös tietää molempien perheet ja minun ystäväni. En osaa pitää tälläistä salaisuutta sisälläni. Ja kavereiden kanssa on tapana raportoida kaikista asioista heti.

Mutta nyt täytyy mennä nukkumaan, että jaksaa aamulla herätä touhuamaan pikkumiehen kanssa..
 
outik
Tänään ahdistaa. Toissapäivänä kävin ostamassa kokoa isommat housut, kun on tätä turvotusta niin pahasti ja ajattelin niillä (plus vanhoilla löysemmillä) sitten selviäväni siihen että tarvii äitiyshousuja alkaa ostamaan. Eilen vaivalla lyhensin ne ja tänään pistin töihin päälle. Ja vielä mitä, kauhea turvotus taas (lieköhän vielä enempi kuin aiemmin), nappia ei voi pitää kiinni istuessa... Lisäks vielä nyt viimeset pari tuntia ollut menkkamaisia kipuja, jotka tietysti vähän huolestuttaa, vaikka tiedänkin että se lienee ihan normaalia. Ärsyttää vaan kun ne ei lopu ollenkaan. Tai tulee siis sillain aalloittain, että välillä ei satu hetkeen, mutta sitten heti taas uudelleen.

Werty, mä olen miettinyt nyt jo tota samaa, että sitten kun sitä toista aletaan yrittää, niin mitä jos siihenkin menee yli vuosi ja lasten ikäero venähtää "turhan" pitkäks. Toki vuosi ei ole mitään teidän yritykseen verrattuna, mutta kyllä se alkoi jo meikäläistä ahdistaa kun ei mitään ottanut tapahtuakseen ja samaa ei jaksais uudelleen. Mutta teillä kävi onneks hyvä tuuri :) Ja nyt vaan toivotaan että kyytiläinen pysyy matkassa, niin kuin tietysti kaikilla meillä muillakin!
 
outik
Kirjottelin tuonne vanhaan tuttuun ketjuun haaveilupuolella jo ja laitan nyt saman tekstin tähän:

Ei tää helpoks muutu. Eilen illalla alkoi vuoto, kylläkin jäi vaan vaaleanpunaista paperiin yhdellä vessareissulla. Loppuilta ei mitään ja yöllä ei mitään. Mutta nyt aamulla vähän runsaampaa, samanlaista suunnilleen kuin menkkavuoto. Ja kivut jatkuu taas, vaikka eilen töiden jälkeen jo hellittikin. Mä en jaksa uskoa että tässä enää hyvin käy :/

Nyt mä vaan pohdin että pitäiskö soittaa johonkin lääkäriin jo tänään vai katsoa viikonlopun yli. Luultavasti odottelen, en tänään jaksais/pystyis edes mihinkään soittamaan ja lähtemään. Täällä töissä yritän jotenkin selvitä, katsotaan onnistuuko.
 
Pilvi82
outik (1) la 6.11.2009, LUS, 26v. + 30v.
Pilvi82 (1) la 6.11.2009, JS, 26v.
Werty (2) la 9.11.2009, Tays 24v.
ch81 (3) la 10.11.2009 Lks 27v
Murmukka (1) la 11.11.2009, KOS/NKL, 33v.
Moon Fairy (1) la 15.11.2009, LKS, 23v. + 29v.
Pärsky (2) la 22.11.2009, Tays 27v.

Tervetuloa kaikki uudet tulokkaat. onpa kiva, että meitä on jo täällä näin runsain joukoin. Lisäsin oman nimeni listaan ja järjestin nimemme siihen järjestykseen, kun on lasketut ajat. Eihän tuolla vielä ole hirveästi merkitystä, mutta on se sitten kiva katsoa marraskuussa, että kenen vuoro "on" seuraavana.

Iso halaus Outille. Toivottavasti pelkosi osoittautuu kuitenkin turhaksi! Kannattaa varmasti olla yhteydessä lääkäriin pikimmiten. Ainakin mulle gyne sanoi et mikäli tulee kovia mahakipuja tai vuotoa niin kannattaa olla heti yhteydessä ja häneltä saa sit hätäajan. Jäi jotenkin epäselväksi, että miksi... Pidän kuitenkin peukkuja, että tämä on väärähälyytys!

Mulle on sit vihdoin tullu lisää oireita. Rinnat ovat todella arat ja myös pahoinvointi on alkanu nostaa päätään. Hätinä pääsin töihin, kun niin öklötti. Tänään siis menossa 6+0. Kaikesta innostuneena varasin alkuviikosta ajan neuvolaan ja varhaisajan ultraan. Molemmat ovat viikolla 13. Mikäli raskaus kestää sinne asti niin uskon, että suurin vaara on ohitettu... vaikkakin se on vasta rv 8.

Nyt viikonloppuna miehen vanhemmat ovat tulossa kylään ja pitäisi saada jotenkin hyvin järjesteltyä niin, että kukaan ei huomaa et alkoholi ei maistu. Mä oon yleensä tavannu laittaa hyvää ruokaa ja tarjota viiniä eli se saattaa äkkiä herättää huomiota, jos yhtäkkiä onkin toisin. Onko kukaan muu keksiny hienoa tapaa huijata ihmisiä luulemaan, että juot, vaikka et juokaan??? Joka tapauksessa miehen äiti on sellainen sekaantuja, että haluan pitää asian niin pitkään salaisuutena kuin mahdollista. Näitä lapsia, kun on meiltä jo pitkään kerjätty ja sit anopilta tulee ohjeistusta, että muista sit et ensimmäisen lapsen kummit valitaan aina miehen puolelta. Sääntöä ei varmasti ole eikä asia hänelle kuulu. Anteeksi purkautumiseni... mua vaan kiukuttaa herkästi, kun sanotaan mitä pitää tehdä. Varsinkin, kun asioissa jotka ei muille kuulu... ehkäpä nää on niitä raskaushormoneja jotka saavat mut vaahtoamaan :).

Iloista odotusta kaikille!
 

Yhteistyössä