Hae Anna.fi-sivustolta

Marraskuun Ajatukset 2008

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä pimmu, 01.11.2008.

1. pimmu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Erica 32+35 Y03/07 +09/07, km 10/07, ovulaation induktio+ inssi 17.10 ->nega
    Anna 27+26 Y04/07, +05/08, km 06/08
    Minni 27+25 Y04/07, M erittäin huono sp.laatu, N lievä PCO, 1. ICSI nega
    Pimmu 23+25 Y05/07 01/08 1 ivf, 1. PAS-> nega, 2.->nega, 3. PAS-> nega TAUKOA TAUKOA!! hoidot jatkuu marraskuussa
    Keiju 27+26 Y07/06 inssi syksyllä
    Lumikukka Y10/07 tutkimusprosessi polkaistu käyntiin
    M@ry 30+29 Y05/04 M erittäin huono sp.laatu, ICSI loppu vuodesta
    ultravioletti 31+31 Y04/06 endo, seuranta, skopia ennen (iui)hoitoja?
    Säde-82 26+33 Y05/07 Eka aika tutkimuksiin varattu lokakuulle
    Hanna28 28+35 y12/04, pco todettu -04, mieheh sp-laatu lievästi alentunut, terot,metut&clomhexal. Eka inssi tulossa.
    mminttu 22+23 y 10/07 pco, M alentunut siittiöiden määrä, clomeja syödään ja yleiselle lääkäriin
    Wilma, 28+28, Y09/07, alentunut sp.laatu, FSH-hormoni arvo korkea
    Hilma77, 31+35, Y03/07, + 01/08, km 02/08

Plussat:
    Neilikka 27+26 Y01/07 PCO, metut+tamut sitten auttoi, + 07/2008

Hyvää marraskuuta teille ihaniset!

2. Keiju80. Vierailija

Hupsista, nythän onkin jo marraskuu! Kopioin vanhaan ketjuun kirjoittamani tekstin tähän.

Hey girls! Anna, meidän sairaalassa vain on sellainen käytäntö, että haluavat ns. "nollaultran" kierron alkupäiviin, jossa sitten katsotaan hoidon eteneminen siinä kierrossa, lääkeannos yms. Halit sullekin uudesta kierrosta. Onneksi on suunnitelmat selvillä eteenpäin, joten onnea tähän yritykseen.

Noista raskautumisprosenteista muistelen lukeneeni, että kun tuo 90 % raskautuu luomusti vuoden sisään, niin toisen yritysvuoden aikana luku nousee 95 %. Tämä siis ilman hoitoja käsittääkseni. Tosi p*skaa kuulua tuohon epäonnisimpaan 5 %:iin... Mutta täytyy vain yrittää luottaa siihen, että hoidoilla kuitenkin noinkin suuri osa onnistuu.

Ihanasti oli sanottu tämä "sinä olet meille aivan yhtä rakas ja tärkeä, vaikka ette koskaan lasta saisi." Pitäisi yrittää ajatella niin, sillä mullakin on erityisesti viime kuukausina alkanut itsetunto rapisemaan tämän asian myötä. Kaikki on jotenkin niin epävarmaa.

3. pimmu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Eka kerta kun aloitan uuden ketjun, onpas jännää ;) Katsotaan onko tässä sitä plussan taikaa..

Täällä vihdoin sade loppunut. Me saatiin illalla mahtavat naurut koirien kustannuksella. Meidän molemmat koirat vihaa sadetta, ja ne on niin raukkoja kun tarvis ulos lähteä. Tyttö alkaa diivailee, eikä suostu liikkuu, ja poika näyttää kuin kävelis kuumilla hiillillä :D. Noh me tehtiin niille muovipusseista sadevaatteet. Se oli hauska näky. Ja reippaasti kävelivät lenkillä. Kaikki voitti.

Mä ostin alesta paksun kirjan "Dim Wit, the funniest, stupidest things ever said" Se on ihan loistava. Sain taas päivän alkamaan hyvillä nauruilla. Se lapsettomuudesta kertova kirja jonka tilasin oli nimeltään "making babies the hard way", tunteeko kukaan? Onko hyvä?

Lunta!!! Voi vitsi mul on ikävä lunta!!! Ja niitä päiviä kun sato maailman suurimpia lumihiutaleita.. Täällä vaan sataa vettä. Boring.

No minni soititko klinikalle?

Hienoo Anna, sullakin on suunitelmat tulevaan! Tehdäänkö sulla inssi luonnolliseen kiertoon?

Mulla on menkat ihan ovella. Eilen alkoi pään särky, joka jatkui aamuun asti. Ja tuntuu vatsassa ihan menkkamaiselta. Mulla menee alavatsa aina ihan pinkeeks pai pvää ennen menkkoja. Alkais nyt sit, et päästäis taas etiäpäin.

Onkos jotain viikonloppu suunnitelmia?

4. Erica. Vierailija

Heh, sama vika rahikaisella, kopsasin kirjoitukseni vanhasta ketjusta tänne:

Heippa honeyt!

Uusi päivä ja uusi taistelutahto-moodi käynnistetty. En ole kyyneltäkään tirauttanut tän takia, en ymmärrä. Mut kun ei tule niin ei tule. Kaipa se jossain kohtaa tulee, taitaa vaan psyyke tällä hetkellä suojella itse itseän, tai jotain? Emmä tiiä.

Mies on ollut ihan super ihana. Se oli kans tosi pahoíllaan tästä ja eilen kun saunassa juteltiin asiasta ja kerroin mun pelosta että mitä jos emme koskaan saakaan omia lapsia, sanoi hän, että hän kyllä uskoo että saadaan ja jos ei niin hä silti rakastaa mua yli kaikien ja että kasvatatetaan sitten meidän koiraperhettä :) Jotenkin helpotti mielettömästi kuulla että mua ei "hylätä" vaikka en lapsia hänelle saiskaan synnytettyä. Ymmärtänette mitä tarkoitan.

Mutta kuten kirjoitin, on jotenkin tämä uusi päivä tuonut mukanansa uuden ja uljaamman uhon. En hitto anna tämän lannistaa, uutta yritystä kohti!
    Me jatketaan nyt heti perään toinen pistos hoito, mutta ilman inssiä, koska meidän kohdalla se ei ole tarpeen. Kotikonstein yritetään saada mini-me aikaiseksi tällä kertaa. Toivotaan että pistos hoito kasvattaa hienon ja hyvän muniksen, vaikka kaks mun puolesta ;)

Minni, saitko ilmoitettua teidät jonoon? Toivottavasti onnistui!! bd bd
    Voihan mälsyys sen Sterlingin kanssa, pöh :/ Toivottavasti teillä on kuitenkin mukava viikonloppu yhdessä vaikka reissuun ette pääsekään!

Pimmulle kans isoja lohtu ja voima haleja! Tää on niin pirun rankkaa kun mielialat heittelehtii koko ajan. Välillä tuntuu että se musta aukko imasee kaiken sisälleen... Ja kuten Anna ja Keiju kirjoitti, itsetuntokin on todella koetuksella. Mulla on kans niin, tuntuu etten kelpaa tällä hetkellä mihinkään..
    Mutta uskotaan siihen valoon ja aurinkoon sateen jälkeen!!

Hienoa Anna että teillä taas lähetynyt homma käyntiin! Nyt vaan peukkuja, varpaita, mitä vaan ristiin ja pystyyn ja vaikka vinoon että onnistuisi!! :)

Meidän klinikalla käydään ultrassa kp 3-5, silloin katotaan että piikitysten aloitukselle ei ole esteitä, kuten esim. kystiä ym. Nyt vaan odotetaan että lugejen vaikutus loppuu ja täti pääsee kartaa paikalle niin että saan varattua sen ultra-ajan klinikalle!

Vai on teillä Lumis jo ihan talvikelit!! Ihanaa, mäkin haluun talven tänne etelään!! Viime "talvi" oli surkein mitä koskaan olen kokenut. Voi kunpa nyt saatais valkoinen joulu!!

Jeps, tänään on nollaus päivä. Ihan kivaa päästä tanssahtelemaan ja rymyämään, ja mikä parasta, höpöttelemään parhaan ystävän kanssa punkkulasillisen ääressä! Tän jälkeen pitääkin taas sitten pidättäytyä näistä nautintoaineista :)

Hannalle temppiä, pidäthän meidät ajantasalla :) !!

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!!

Isot halit, E

5. Lumikukka'' Vierailija

Taas on tunteet ailahdelleet toiseen päähän... Aamulla oli niin hyvä fiilis ja nyt on niin maissa... Kävin porukoilla ja olisin halunnut kertoa äidilleni meidän tilanteestamme. Siellähän oli jotain juopporemmiä tupa täynnä niin eipä siitä kertomisesta mitään tullut eikä kyllä yhtään kiinnosta hetkeen kertoakaan (eikä mennä käymään!) tämän jälkeen. Ärsyttävää, että vaikuttaa, ettei äitini vaikuta välittävän lainkaan kenenkään perheenjäsenten huolista, mutta kaikenmaailman laitapuolen kulkijoita hyysätään ja hoivataan. P*ska. Mä en voi käsittää tuota toimintaa.

6. Ulkop. Vierailija

Hmm..Tämä on ihan hölmöä, mutta oli pakko tulla kertomaan, että näin sellaista unta, jossa Erica plussasi. Toivottavasti tämä oli enne ja ja tulet pian raskaaksi. :)

P.S Olen siis täysin ulkopuolinen ja käyn silloin tällöin lueskelemassa ketjua.

7. Minni_ Vierailija

Oikea asenne, Erica!!!

Pimmu, mä oon lukenut tuon Making babies the hard way, ihan ookoo, mutta mun mielestä Baby roulette (tilasin molemmat amazonista samaan aikaan) oli parempi. Mutta ihan perusluettavaa iltateen ääreen...

Meillä on näköjään aika samassa tahdissa kierto, täälläkin koopee 1. Ilmoittauduin hoitoihin jo aamupäivällä (menkat ei ollu vielä alkanu kunnolla sillon, mut alko iltapäivällä eli en oikeasti huijannu) mutta NE EI SOITTANUT TAKAS!!!! Sinne pitää ilmoittautua ennen kahtatoista, ja niiden pitäis soittaa puol yhden ja yhden välillä, mutta ne ei soittanut... :( Maanantaina on niiden sihteerien puhelinpäivystys, täytyy soittaa sinne ja kysyä että what the f***.... Ei vaan oo ihan sellanen olo että olisin turvallisissa käsissä.

Mä meen yhden kaverin kanssa leffaan illalla, miehellä on poikien ilta. Mua hermostuttaa kun tää meidän hoidon aikataulu on nyt vähän epäselvä, varmaan ihan hyvää tekee kattoo leffa ja ajatella muuta.

Ulkopuolinen, hauska uni :) Toivottavasti käy pian toteen!

8. Säde-82 Vierailija

Mie taasen näin sellaista unta, että mulla oli oma vauva sylissä, eli yö oli ainakin onnellinen. Tässä kohtaa toivois kyllä että olis enneuni, mutta ennemminki tais olla semmosta alitajunnasta tullutta toiveajattelua..

Tuo koira on kyllä ihana. Mulla on ollu fiilikset koko viikonlopun ihan pohjalla ja oon vaan surru sitä lääkärin arvelua ja miettiny et mitä tästä nyt sitten seuraa kun se jäi nyt ihan auki. Toope tulee kuitenkin tasaisin väliajoin mua tökkimään ja jää kököttämään puoliksi syliin. Jos en noteeraa sitä, niin lipasee nenästä ja hieroo kuonoaan mun naamaan, söpöä.. :)

Minni: Pääseekö kaikki ilmottautuneet läpi vai osa vaan? Aattelin, et voisko olla, et ne soittaa läpipäässeille vaan? Mutta varmista ihmeessä maanantaina, toivottavasti pääsette! Tai sitte meette yksityiselle seuraavaan?

Tänään tein ekaa kertaa tuollasen digitaalisen ovistestin ja tungin ja tungin sitä liuskaa sinne testilaiteeseen väärinpäin ja katoin ohjetta ja tungin silti.. Viittä vaille olin, et nyt lähen ukolta kysymään miten helkkarissa tää tähän tulee.. Mutta niinku töissäki on tullu joskus todettua itestä, ettei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.. :) No negaahan se näytti, mutta niin arvelinki, eihän ne follikkelit vai mitä ne nyt olikaan nimeltään ollu perjantaina lähellekään sen kokosia mitä ois pitäny. Toivottavasti ne olis kasvanut ens viikoksi jo ainaki vähän enemmän..

9. Anna.. Vierailija

Ai, teillä muilla tehdään tuollainen nollatsekkaus kierron alussa. Mulla ainakin näissä clomikierroissa on vain annettu sinne kp12 tienoille se ultrausaika. Mutta ehkä se on eri pistoshoidoissa, en tiedä.. Mutta siis inssi tehdään nyt clomikiertoon.

Osaatteko sanoa, mitä lääkkeitä korvataan siinä Kelan lääkekattojutussa? Mä vaan ajattelin, että pitäisinkö vielä tämän kierron jälkeen välikierron, kun sitten meillä alkais ne pistokset ja nehän on jo niin kalliita lääkkeitä, että olis hyvä saada sitten ne kaikki ensi vuodelle? Vai kantsiiko aloittaa jo tänä vuonna?

Hienoa, että Minni sai ilmoitettua itsensä mukaan, mutta ikävää, että ne eivät soittaneet takaisin.. No toivottavasti kaikki selviää parhain päin jo tänään!

Lumis, mä lähetän sulle sen kirjan heti kun löydän sen.. ;) Olen piilottanut kaikkia lapsettomuuteen liittyviä juttuja ja nyt en ihan heti osaa sanoa, missä se on, mutta melkein tulossa on siis jo..

Mulla oli kans ihan paska viikonloppu, itkusta ei meinannut tulla loppua, välillä kyllä ihmettelen, että miten sitä jaksaa eteenpäin, kun ei ole mitään mitä odottaa. Taas tuli uusi ilmoitus raskaudesta ja kertoivat vielä olevansa vasta samalla viikolla, kun itse sain sen keskenmenon..

10. Lumis Vierailija

http://asiakas.kela.fi/laakekys_app/LaakekysApplication

Tuosta linkistä pystyy tutkimaan lääkkeiden korvattavuutta.

11. Lumis Vierailija

Ja siis sieltä korvattavuuden kohdalta voi klikata ja tulee lisätietoa asiaan.

12. Katriina _ Vierailija

"Ohhoh :O oon luullu ettei ne voi hävitä ittekseen, toisin ku muunlaiset endopesäkkeet!! Mut sekin on sit hyvä tietää :) Minkä kokonen se oli ennen raskautta ja kasvoiko sen aikana? Oliko hävinny yhtäkkiä pois vai alkoiko kutistuun?"

Mäkään en tiennyt, että endometriooma voi surkastua pois. Mä en enää valitettavasti muista kuinka suuri se oli, mutta muistan yhden raskaudenaikaisen lääkärin kirjoittaneen, että ultralla havaittu suuri endometriooma. Siinä kävi sitten niin, että raskauden aikana munasarjat oli kohdun takia ultralta piilossa eikä sitä endometrioomaa voitu siten enää jostain reilusta puolesta välistä raskautta havaita. Ja sitten puoli vuotta synnytyksen jälkeen sitä ei enää ollut, munasarjassa oli havaittavissa joku "jälki", jossa se oli ollut.

Mutta täytyy sanoa, että aika äkkiä se sinne ilmestyikin, silloin ultrannut lääkäri oli tosi yllättynyt, että sinne oli tullut niin nopeasti niin iso endometriooma, kun kuukautta aiemmin ei ollut mitään.

13. Hilma77 Vierailija

Hei taas ja viileää viikonalkua!

Näin viikon alun kunniaksi on luvassa vain omaa napaa, sori.

Eli täti ei paukannut paikalle viikonloppuna, joten ihan normaali pituinen kierto tulossa (nyt kp 28). Huomenna siis tai viimeistään keskiviikona. Itselle nämä viimeiset kiertopäivät ovat kaikista hankalimpia; vaikka kuinka yritän, olen taas niin raskaana ja rakastan sitä (olematonta) vauvaa niin paljon. Viikonloppuna touhutessa näin "päiväunen" eli keittiössä leipiä paistaessa keittiön lattialle "ilmestyi" suloinen konttaava vaippapeppu, joka katsoi uunia ja sitten hymyillen minua. Oli muuten aivan uskomattoman kaunis vauva. Ja en usko yliluonnolliseen, vaan pahoin pelkään, että tuokin päiväuni oli vain hartaan toivomisen tulosta. Mutta yhtä kaikki itkemiseksihän se meni ;( Eikä elämä ole reilua.

Jep - päähän tässä pehmenee, pitää siis töitä tehdä.

14. mminttu* Vierailija

pikainen tsekkaus vaan. Lueskelen teidän kuulumiset sitten illalla paremmin :D
    Loma oli vähemmän rentouttava mutta vauva-asioita ei tullut niin kauheesti mietittyä, onneksi. Nyt sitten tositoimiin!

15. pimmu. Vierailija

Koleaa maanantaita.. hyrrr..

Ihme toimintaa teidän klinikalta Minni!! Toivottavasti olisitte kuitenkin päässyt ineen.

Anna, ei täälläkäan ole mitään nollaultraa. Piikitys alkaa kp 3 ja sen jälkeen on jossain vaiheessa ultra.

Mulla on ihan järkky kipee maha, mutta menkoista ei tietoakaan. Ehkä ne vielä tän päivän aikana alkaa.. Nyt menossa kp 37.

Palaan taas asiaan, mulla on sormet niin jäässä, ettei tästä kirjoittamisesta tule mitn.

Halit.

16. Minni_ Vierailija

Soittivat vihdoin klinikalta tänään. Meen 12.11 skannaukseen, ja yritetään siis siirtää pakkasalkio jos selviytyy sulatuksesta. Hoitsu ei osannu sanoa mitään että voidaanko vielä tehdä tuore hoito jos alkio ei selviydy, mun pitää kuulemma jutella sit lekurin kanssa 12.11.... eli tuskin ehdin, kun paikat on jo jaettu todennäköisesti (ne voi vaan hoitaa 3 per päivä...) Mutta toivon että alkio selviää!

17. ultravioletti- Vierailija

Joo.. mulla jumittaa näköjään muutkin asiat.. nyt ei oo enää varmaa saanko sitä kämppääkään jota kaavailin ja oon odottanu :( menee ainakin vuodenvaihteeseen, että joudun asuun tätä ylisuurta ja kallista,.. PSSKAT! Mikään ei oo niin varmaa ku epävarma..
    Mut voi vaikka jättää poiskin tosta listasta, lueskelen tottakai taustalla mutta jospa palailen sitten KUN asiat alkaa eteneen mullakin ja asuntoahdinko helpottaa johonki suuntaan,.. jos on mihin palailla ;) ehkäpä ootte sillä välin jo plussannu koko pinon historiaan, eli Ajatukset siirtyny tonne odotuspuolelle..! Toivotaan niin.

Hyviä vointeja ja jaksamista tän kurjan vaivan kanssa <3

-uv-

18. pimmu. Vierailija

Minni, mutta ainakin pääset passiin?! Hieno homma! Taas askel eteenpäin.

Voi p*ska ultris. Jaksuja. Ja ei sua listasta poisteta. Kirjoittele, kun siltä tuntuu.

19. Keiju80. Vierailija

Ihanaa taistelutahtoa Ericalla! Way to go, girl! Oliko kiva rymyilta? ;) Onhan se totta, että inssistä ei välttämättä ole hyötyä, jos simpat on ok. Joten onnea piikityksiin ja uuteen yritykseen! Käytkö kuitenkin seurantaultrassa h-hetken varmistamiseksi?

Anna, ei mullakaan pelkkien clomien kanssa ollut kuin yksi ultra siinä kp 12 tienoilla. Inssikierroissa on vasta ollut näin. Jännää vaihtelua käytännöissä.

Hilmalla suloinen "näky". Toivotaan, että olisi hyvä enne :)

Minni, hyvä jos pääset nyt edes passiin! Miten todennäköisesti ne pakkasalkiot yleensä selviää sulatuksesta? bd sille! Tehdäänkö siirto ihan luonnolliseen kiertoon vai otatko siirron jälkeen lugeja tms?

Mua kyrsii taas niin paljon tää odottelu, että hajoon kohta... Tuntuu, että elää jossain välitilassa koko ajan, kun ei pääse edes yrittämään ja jännäilemään. Luomukierroissa jännitys loppuu ennen kuin ehtii alkaakaan (tuhrut), ja hoitoihin pääseminen kestää ja kestää. Yritän työntää koko asian pois mielestä, sillä jos alkaisin tosissani miettiä näitä juttuja, niin varmaan romahtaisin. Ei itketä, on vain sellainen tasaisen turtunut olo. Tuntuu, että oma lapsi on tällä hetkellä niin kaukainen haave, että parempi olla edes ajattelematta. Vaikea selittää taas kerran, mutta tällä keinolla pidän itseäni kasassa.

Koitetaan taas selvitä tästä viikosta.. Halit kaikille! <3

20. Minni_ Vierailija

Juu PASsiin pääsen joka tapauksessa :) Mutta olisin halunnut saada sen plan B:n selvitettyä, mutta täytyy odottaa kärsivällisesti sinne 12.11 asti. Kun sillä yksittäisellä alkiolla on vaan 50% tsäänssit selviytyä sulatukesta... Ois kiva jos voisin ruveta vaan sniffaamaan 21. pvä jos alkio ei selviydy. Eli jatkan odottelua.... :)

21. Säde-82 Vierailija

Mullaki on tuollanen Keijun kuvaama turtunut olo suurimman osan ajasta nykyään, ei uskalla toivoa mitään ja kaikki tuntuu niin kaukaiselta/mahdottomalta.

Hyvä et minni pääsi läpi ja toivottavasti pääsette ennen joulua kokeilemaan taas! Onhan tää kyllä yhtä odotuksen odotusta..!

22. Minni_ Vierailija

Keiju, tuttua toi "harmaa" fiilis. Tosin eilen itkeä vollotin aika lailla, ja tapeltiin vähän miehenkin kanssa. Mies ois halunnut tehdä vaikka mitä, lähteä ostoksille ja lenkille, ja mä olin vaan ihan poikki. Ja se meni sellaseks itkuks. Mut tuli nyt taas parempi fiilis kun tiedän että on edes se mahdollinen pas pian... Mut odottelu on musta kaikista hirveintä, ei se piikittelykään niin kauheeta oo turhauttavaan odotukseen verrattuna.

Ai niin luitteko Iltalehden nettisivuilla kun 3-vuotias pikkupoika löydettiin vähissä vaatteissa harhailemassa kadulla..? Äiti tavoitettiin vasta puoleltapäivin, kun oli lähtenyt "viettämään iltaa". Rupee VITUTTAA kun TOLLASET ihmiset saa lapsia, ja me ei!!! Sääliks käy ihan hirveesti se pieni reppana, voi raukka kun on saanut tollaisen äidin. Rupee adrenaliini nousemaan kun ajattelenkin... GRRR!!

23. Erica. Vierailija

Heips!

Uusi viikko ja uudet kujeet.

Hienoa Minni että pääsette PAS:iin! Nyt vaan peukut pystyyn että alkio selviää sulatuksesta! bd bd

Voihan kökkö kun kaikilla on nyt niin mieli maassa. Mitäs keksittäis että saatais tytsyt jotain piristystä tähän harmaaseen olotilaan?

Voi että kun tuli jotenkin hyvä mieli ulkopuolisen uni kommentista. Toivottavasti se on enne!! Kiitos piristyksestä ulkopuolinen :)!!

Lauantainen rymyilta oli kiva. Pitkästä aikaa pääsi tanssimaan mikä oli hauskaa! Nyt on katse suunnattu taas seuraavaan yritykseen. Perjantaina on kontrolli ultra (tänään siis kp 2) ja samalla alkaa piikitykset taas. Here we go again... ;)
    Kontrolliultrat on pakollisia jotta nähdään mikälaisen vasteen lääkkeet antaa, eli jos folleja kasvaa liikaa, on rakastelu kiellettyä monikkoraskausriskin takia... Nyt jotenkin huomaan toivovani että niitä folleja kasvaisi ja irtoaisi kaksi, ois paremmat mahikset kuin yhden kanssa...
    Vähän masentava juttu, kerroin läkärille meidän halusta siirtyä kunnalliselle puolelle IVF jonoon ja se sanoi että lähete onnistuu hienosti. Mutta siitä keskustelun lomassa selvisi että jonot ovat vuoden luokkaa... toivottavasti läääkäri on väärässä... siis VUOSI, apua, se on aivan liian pitkä odotusaika tässä vaiheessa. Pää hajoaa... Toivottavasti ei sinne asti tarvii odotella! Tai sitten on vaan pakko vetää dollareita takataskusta ja tehdä se yksityisellä...

Mikäs Hannan tilanne on?

24. Hilma77 Vierailija

Tuli mieleen, että auttaisiko tämä synkkään mieleen. Eli olen jostain kuullut, että hymyileminen silloin kun masentaa, auttaa! Eli hymy naamalla "huijaa" aivoja tuottamaan mielihyvähormooneja ja olo helpottuu. En tiedä miten tieteellinen juttu on, mutta halpa ja helppo ainakin! Hymy naamalle, vaikka masentaisi :)

Ai niin, sain lopultakin tietoa lääkärissä käynnistä. Eli minulle on varattu aika viikolle 1 (!!!!) sairaalan gynelle. Ihan suotta siis hötkyilin..

25. -uv- Vierailija

Ihmisillä on tapana miettiä ja laskeskella aina vaan murheitaan, mä yritän nykyään aina muistaa vähintäänkin saman verran asioita jotka on hyvin (ja niitähän on yleensä kuitenkin enemmän!).. mitkä hetket on päivässä ollu niitä jollonka on kokenu onnee, iloo ja hyvää oloo, vaikka ois kuinka pieniä ja yksinkertasia juttuja, mutta se on oikeesti auttanu ;)
    Jollain toisella on aina huonommin asiat..Voi olla että oon tän heittäny tänne joskus ennenkin, jääkaappini ovessa olevan mietteen: ~Itkin kun minulla ei ollut kenkiä. Sitten näin ihmisen jolla ei ollut jalkoja..~

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri