Marrasmammat 2008

  • Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti
misai82
Moi, täälä ois tulevan pikkukakkosen la 5.11.2008, omien laskujen mukaan ja mukaan kaivataan lisää tulevia marrasmammoja. Viikkoja on takana vasta 4+3, joten vielä pitää toivoa että päästään kunnialla eteenpäin nää seitsemän ja puoli viikkoa vielä.

Oireina on vasta armoton wc:ssä juokseminen, mut eiköhän tässä muitakin oireita ala kuulumaan.=)

Toivottavasti alkaa tulevia mammoja löytyä pikkuhiljaa lisää...=)

 
Lilieen
Onnea Misai! Itse plussasin maanantaina, tosin tiesin jo etukäteen, että kyllä taidan olla raskaana, la siis 4.11. eli mennään peräkanaa! Voit lukea tuolta aurinkomammoista mun oireista... oireena suunnaton rintavarustuksen turvotus ja hienoinen kolostrumin eritys. Arkuutta on jonkin verran liikkuessa, eli rintsikat kunniaan! Muuten oireena onnellinen ja toiveikas sekä hitusen nöyrä olo... ainiin ja sitten se yks oire... mistä Karttunen on kirjoittanut oikein kirjankin... hih... ukkoparka kovilla... tosin ei se valita.
 
misai82
Mua vaivaa vaan tää armoton vessassa ravaaminen vielä, tosin viikkoja on vielä niin vähän kasassa, että eiköhän tässä ala muitakin oireita löytymään.
Tosin tällä kertaa voisin jättää pahoinvoinnin ihan hyvin väliin...

Mies sai jo viikko sit meillä kuulla kunniansa, kun ois pitäny normaalisti menkat alkaa, perjantaina räyhäsin ja sunnuntaina iski sit kauhee siivous-intoilu... Liekö nuokin sitten oireiluja...=)

Nyt ei muuta kuin odottelemaan, että päästään kunnialla tuonne 12 viikolle. Nyt pitäis etsiä se vanha äitiyskortti neuvolaa varten, kunhan sinne vielä päästään!=)
 
Lilieen
Heh, menkkojen olisi pitänyt alkaa viime maanantaina. Sain silloin kanssa ihan kaameat pultit sekä murkuille, että miehelle... oikein hävetti jälkikäteen, ei ole todellakaan mun tapaista. Ja arvaas, että edellinen päivä meni lapsen huonetta siivoillen ja ronskisti tavaroita pois viskellen... Tätä siivousintona on jatkunut koko viime viikon, kait sitten olen purkanut itseäni siihen, ettei tarvitsisi viattomille räsähdellä.
 
niinuska25
tääl ois kansyks marrasmamma... mulla la 1.11 ja tääl ollaan kans räjähdety miehel mitä typerimmist asioist edellis päivänä sain kauheen raivarin ku mies sammutti keittiöst valon ja jouduin sytyttään se uudestaan muita oireita on rinnat tuntuu painavan monta kiloa ja maha kans kauheet hikoiluu ja näpyt naamassa muutenkylläkin oikein onnellinen olo pikkukolmosen tulosta.
 
misai82
Moi!

Joo, sitähän tää on räjähdys-altista aikaa...=) Mutta jotenkin tuo mies on taas muuttunut huomaavaisemmaksi ja kiinnostui sitten myös että koska kakkosen laskettu aika on. Isäntä oli just viime lauantaina varpajaisissa (kaverin) ja oli sit saanut hetken pitää vauvaa sylissä, oli oikein otettu.

Ja muutenkin, oltiin eilen koko päivä reissussa ja kyseli sit vähän useimmin, että pitääkö päästä vessaan.=) Jotenkin ei oikein vieläkään usko, on niin semmonen epäuskoinen olo.

Oireita on alkanut ilmentyä jo lisääkin, mies oli tehnyt eilen eväitäkin mukaan ja mua alkoi autossa yököttämään se kun oli laittanut lenkkimakkaraa mukaan, ei tuoksunut erityisen hyvälle. Joten taitaa taas pian iskeä tuo pahoinvoionti tälläkin kertaa.=(
Mulla myös rinnat alkaa painaa, tuntuu et joku ois laittanut lisäpainoa niihin ja nännit on kosketusarat, pakko alkaa uskoa että jotain on tapahtumassa.

Meikä taas pomppas tavalliseen tapaan kuudelta ylös ja pian sen jälkeen hipsutteli neiti 2veekin ylös, tossa nyt katsoo teletappeja ja leikkii semmoisella lasten lelulle jonka ostin eilen. Se on semmonen palikkatalo, jonka ovet saat muoviavaimilla auki, maksoi halpa-hallissa vain 8.90 euroa.

Mutta nyt alkaa tehdä mieli aamukahvia, saas nähdä kauanko pystyy juomaan kahvia. Viimeksi piti vaihtaa teehen, kun kahvi ei maistunut ja se alkoi närästellä.

Ei muuta kuin oireilemisiin!!=)
 
Lilieen
Nyt mua epäilyttää, että olikohan ne edelliset menkat oikeesti menkat vai ei... ensi viikolla menen neuvolaan, niin saatanee laskettu aika tarkennettua. Kaikkihan on mahdollista... välissä vaan oli yksi saunailta -kosteahko sellainen ja hunksit ja kaikki... aikauheeta, jos vauva on ollu jo siinä mukana! No, ensi viikolla lienen hitusen viisaampi.

Porukkaa alkanee tippumaan tähänkin ketjuun, kun kuu vanhenee ;0)
 
misai82
Joo, varmasti alkaa tulla uusia naamoja, kun maaliskuu etenee, yritänkin pitää tätä täälä ykkössivulla sen takia.

Meillä on mitä ilmesemmin käynyt niin et mul oli pe 15.2 ovis ja lauantaina sit oli mun systerin synttärijuhlat ja sen jälkimainingeissa saatiin aikaan tämä tulos...=)
Se on kuitenkin vauveli ollut vielä aika alkuvaiheessa siinä saunaillan aikaan (luultavasti) et ei alkomaholi ole toivottavasti vaikuttanut. Mulla on nyt molemmilla kerroilla, esikoisen ja nyt meneillään olevan, että olen nauttinut alkoholia tietämättäni meneillään olevasta. Tuloksena ainakin esikoisen kohdalla terve lapsi, ainakin vilkkauden suhteen.=)

Rintoja kivistää välillä ja nyt on alkaneet nuo hajut olemaan äklöjä. Kakkavaipan vaihto oli jo vähemmän ihanaa puuhaa. Aaaargh tuon neidin kanssa, taitaa raukka olla tulossa kipeäksi, kun oli jo niin aggressiivinen, vein jo neitokaisen petiin kun oli yhtä huutoa vain koko ajan. Nyt nautitaan hiljaisuudesta.=)
 
Unelma77
Moi,
voinko liittyä seuraan?
Raskausviikkoja on nyt omien laskujeni mukaan 5+3, ja LA olisi marraskuun 5.pvän paikkeilla... En ole vielä edes varannut neuvolaa, kääk, pitää tehdä se tänään!
Esikoinen vähän yli 1v3kk joten kakkonen olisi tulossa. Oireina tähän asti ollut vaan ihan lievää rintojen arkuutta ja kolme päivää sitten alkoi kuvottava olo. Tänään on tosin parempi olo. Edellisessä raskaudessa kuvottava olo alkoi vasta rv7. Jännää miten erilaisia raskaudet on!
Tsemppiä kaikille! Toivotaan että pikkuiset pysyvät matkassa :)
 
misai82
Tervetuloa Unelma mukaan, olisi tuo laskettuaika meilläkin samoihin aikoihin. Mulla vaan menee jo rv 5+6, joten neuvola antaa varmasti oikeamman ajankohdan vielä.

Mulla esikoinen syntyi rv 39+5 ja itse olen kuopus myös ja olen syntynyt pari viikkoa etuajassa. Pistääkin jännäämään, käykö mullakin samoin.

Mua on alkanut vaivata väsy ja ruokakaan ei maistu. Ei oikeastaan pahoinvointia ole, mutta ruokaa ei vaan tee mieli...=) Rinnat ei kovin kipeät oo olleet, vähän aristelleet, mutta repäisy kipuja on ollut oikein kunnolla.

No mutta eiköhän näitä oireita la enemmän pikkuhiljaa tästä ala löytyä...=)
 
oona76*
Tervehdys! Kait sitä minäkin uskaltaudun tänne jo ilmoittautumaan, kun muutkin on uskaltanut. Kivempi jännäillä muiden kanssa yhdessä. Vielä kun ei uskalla kenellekään asiasta mainita.

Jännä homma, huomasin Misai82, että meillä on ollu ovis samana päivänä, mutta sulla viikkoja 5+3 ja mulla 4+2. Tuntuu hassulta, mutta niistä edellisistä kuukautisistahan toi lasketaan. Kaikki on vielä niin kovin uutta:)
 
...kommentti...
...että kyllä te samoilla viikoilla olette!Lasketaan toki periaatteessa edellisistä menkoista,mutta kun kiertoja on eripituisia,mutta ovis-menkkaväli kaikilla suht samanpituinen,tulee heitot siitä!Netissä on hyviä raskauskiekkoja,joista voi saada oikean LA:n vaikka ovispäivän mukaan!Onnea plussasta!
 
misai82
Mä oon sekoillut noitten mun viikkojen kanssa, tänään tulee rv 5 täyteen.
Mulla oli silloin 15.2 se ovis, meni vähän myöhemmäksi, kun kp oli sillon jo 17. Ihmettelen vain miten se noin myöhäseksi meni, kun mun kierto on siinä 26-29 päivää.

Nyt iski eilen karmea väsymys, en jaksanut tehdä illalla yhtään mitään! Nukahdin sohvalle kahdeksan aikoihin illalla ja mies antoi mun vaan nukkua, siirryttiin sitten myöhemmin sänkyyn nukkumaan.=)
Ajattelinkin, että täytyy nyt aamusta olla ahkera niin saa hommiakin tehtyä.=)

Mä odotan lauantaita, pääsen pois kotoa melkein kahdeksi vuorokaudeksi!=)
 
niinuska25
marraskuun mamma 2008 niinuska25 pojat 10/03 ja 12/06 la 8.11

misa82 mulla kans oli toi ovis 15.2 mut tuli kuitenki vast 17.2 voiskohan tressi jotenki vaikuttaa asiaan...
 
henriikka73
Onnea kaikille marrasmammoille! Kai sitä jo uskaltautuu ilmoittautumaan joukkoon, vaikka onkin vielä hieman epävarma ja epätodellinen olo? Itse plussasin 3.3. (haamu, joka kyllä voimistui)

Oireita on ollut alavatsan jomotus, rinnat arat ja järjetön väsymys.. Tänä aamuna myös flunssaoireet ilmaantuivat. Niin ja vilu on ollut, lämpö hieman koholla - eli tässähän näitä! Laskin että LA on 9.11.

Pikkukolmonen olisi tulossa .. ja niinsanottu iltatähti;) Vanhemmat lapset ovat -94 ja -95 syntyneitä. Kyllä tätä on toivottu vaikka jotenkin vielä kovasti pelottaa että jos kaikki ei menekään hyvin..

Tsemppiä kaikille - toivotaan että masuasukit kehittyy ja voi hyvin!! :)

 
Hertta81
Huomenta!

Täällä yks, joka testas plussan sunnuntaina. LA Kaksplussan laskurin mukaan 8.11.2008. Sama päivä Niinuskan kans :) Viikkoja nyt 4+4... Mitään isompia oireita ei oo, rinnat vähän arat ja nyt tuossa äsken alamahaan juili, meni kylläkin jo onneks ohi... Mihinkään neuvolaan/lääkäriin en oo vielä soittanu, mut ehtiihän tuon vielä... Arvelin ens viikolla varata ajan... Su ja ma tein testit, haaleet, mut hyvin selkeät viivat tuli... Vieläki on niin epätodellinen olo, että on pakko varmaan vielä yks testi käydä ostamassa ja saada varmistus... :)

Hertta rv 4+4
 
Pilvikirsikka-80
Hei!

Näyttäisi että pääsen mukaan odotuspalstalle, sillä tein haamutestin eilen ja tänään vielä haamumman:) Menkkojen pitäisi alkaa vasta viikon päästä, mutta tein testin jo hyvissä ajoin kun olen niin malttamaton. Ensi viikolla on esikoiseni 9-kuukautisneuvola ja pyydän terkkaria tekemään vielä varmistuksen asiasta, sillä eihän tätä voi käsittää, kun viiva ei ollut tarpeeksi selkeä.

Ehkäisyä ei olla käytetty koko aikana (paitsi tosian imetys on näköjään sitten ehkäissyt ensimmäiset 8 kuukautta). Imetän edelleen päivisin noin 5-6 kertaa ja nyt jänskättää mitä maidontulolle tapahtuu kun (jos?) olen raskaana. Eka synnytys meni hyvin ja päätin jo silloin että haluan lisää vauvoja mahdollisimman nopeaa.

katselin oysin raskauskiekosta, että laskettuaika tulisi olemaan 19.11. Saas nähdä miten käy, muuttuuko haamuviivat viikossa selkeäksi. =) vähäisiä oireita on ollut = ilmavaivoja, mahakipua, yht´äkkistä ärtyilyä miehelle, metallin makua suussa, hajuaistikin on parantunut!
 
misai82
onnea kaikille plussanneille!!!

Mulla alkoi menkat 4kk synnytyksen jälkeen, kun loppui imetyskin, neiti oli niin laiska imemään, joten luovutin lopulta. Toivon että tämän tulevan kanssa imetyskin onnistuisi paremmin, jolloin muilla ei olisi siitä kommentoitavaa.

Ihana päivä tänään, taitaa alkaa kevättää!!=)
 
Lilieen
Moikka pitkästä aikaa! Mulla on ollu armotonta stressiä tässä viimeaikoina, olen jopa lomalla sen vuoksi. Ei tunnu mukavalta ei. Yritän nautiskella kuitenkin tästä tulevasta ihmisestä. Mies on todella tyytyväinen ja onnellinen yhteisestämme ja tosi huolehtivainen ja ihana.

Auh, siis miksi me ei aiemmin olla tätä tehty?! No, tiedämme syyt itse, se riittänee... Voikun tää mun mies tekeekin minut onnelliseksi, ja yhteinen lapsi kruunaa tän jutun! Tehdään oikea lellipentu!
 
oona76*
Tälläinen jo aloitettiin, niin jatketaanko loppuun? Voidaan sitten vaikka aloittaa uusi ketju, kun kaikkien tiedot saatu kokoon. Toivotaan kuitenkin, että plussia ropisee lisää! Täydentäkääpä tietoja:)

Marraskuun mammat 2008:

Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Lilieen:
Niinuska25:
Unelma77:
Oona76: LA 8.11.2008, esikoinen
henriikka73:
Hertta81:
Pilvikirsikka-80

Toivottavasti kaikki vielä mukana!
 

Yhteistyössä