*Marrastähdet* toukokuussa '07

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mrsCullen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mrsCullen

Aktiivinen jäsen
22.06.2005
5 194
0
36
28.10
mami87 -- LAUS **

29.10
LaSposa *
mimmu
nuusa -- KYS *

30.10
Mona85 -- KYS *

31.10
Tiita-Liina **

1.11
Rosa dumalis -- TAYS ***
gekkoli -- SatKS **
möttis -- KYS **
tykinkuula **
viivinmasu

2.11
haaidi
emmamma -- KOS ***
BuckyKatt -- TYKS *
pampula -- K-SKS
petriina -- EKKS *
HelmenTyttö -- PKKS *
lumihiutale-78 -- PKKS ***

3.11
Dana76 -- TAYS *
manta -- HYS
Hippuliini *
mami-79 **

4.11
SPy -- PHKS *
Kaktus -- KASS **

5.11
Syyskuinen -- PHKS **
Ellu -- SatKS ***

6.11
Juska -- PHKS *

7.11
pömppöli -- LUAS ****
Perfekta -- KYS **

8.11
Pulmu79 **
Auri -- SatKS ***

9.11
Minttu -- SatKS
Viljonkka -- TAYS **

10.11
loviisa -- SeKS **
viides villahousu *****
PikkuM -- PKKS **
hemski -- EKKS **
Sera83 *
Marrasvauva 07 -- KOS *

11.11
teea80 ***
Kipinäx *
tippe **

12.11
joppana -- VAS**
merikukka -- TAYS *
krista -- KYS ***
nita1 -- KOS *
LiituraitaRuutupaita -- OYS *** "Aatu & Beetu"

13.11
katjuza -- Jorvi *****
Sanle -- KASS *

14.11
hepsu **
Aadan äiti -- SatKS**

15.11
Tipi -- Jorvi *
Dyno-Etana -- TYKS **

16.11
Bona -- SatKS ***
Vimpula -- KYS **

17.11
tulikellukka -- PHKS ****
Piipe77 -- OYS *
kakkonen **
hilla83 -- KPKS **
äityli-77 -- SatKS ****

18.11
pikku-jussi -- SatKS *

19.11
mittari
Szeret **
tuulinen -- KASS

20.11
äippäliini *
mamma84 -- SeKS ***
Miiku84 -- OYS *
Zallaah -- TYKS **
H82 -- NKL *

21.11
RvaKoo
Jane -- Jorvi *
Sanna-78 -- TYKS *
Santuli -- SatKS **

22.11
merenneitonen -- TYKS *
KYYHKYNEN-82 -- KYS *
edla -- KOS *

23.11
punkkari *

25.11
katjuusa -- KOKS *

26.11
moek -- EKKS **
tiuhti85
Patjarikko -- HYKS *
mirnu ***

27.11
ripsatti -- L-PKS ****
Enni80 -- KSKS *
Innokas ****
sardenia

28.11
pikkuvelisisko -- SeKS **
PiituLiina74 *
LilliMenninkäinen -- SeKS ***
Sofiias -- HYS *

29.11
peppi84 *
Tii *
Ewa *

30.11
Öppiäinen ***

Ilman la:ta
fearless
Papu81
Lauralei
Hedu82
onkkuponkku ***
Pia ***
Rowena
Charlene

Kopioin sitten tämän tekstini tuolta huhtikuun pinosta tänne.

Hyvää vappupäivää!

Liituraitaruutupaita pohdiskeli juhlapukeutumista. Samaa pähkäilen minäkin. Ois tässä kevään tai alkukesän aikana tarkoitus astella maistraattiin ukon kans ja ois kiva joku uusi mekko ostaa sitä varten. Vielä menee varmaan normimallistostakin, jos löytäis jonkun kivan empire-linjasen, mikä levenee heti rintojen alta. Samalla mekolla vois sit juhlia siskon rippijuhlat heinäkuun alussa. Mut suurin ongelma on se että mun serkku menee elokuun puolivälissä naimisiin ja sillon maha on varmaan aika iso ja siihen aikaan ei varmasti enää juhlavaatteita kaupasta löydy. Mut onko nyt ostettu mekko sitten jo liian kesäinen. Pitää varmaan lähteä kauppoihin kiertelemään, jospa sieltä joku löytö sattuis eteen. Ois kiva löytää tosiaankin joku mekko, kun tuntuu, että aina on hame ja yläosa meiningillä. Täälläpäin on ainakin niin vähän mammavaatteita myytävänä ja netissä myytävät tuntuu sikamaisen kalliilta ja juhlavaatteiden pitäs kuitenkin istua just eikä melkein, niin pitäisi melkein päästä liikkeisiin sovittamaan. Eli jatketaan pohdiskelua :(

Eilis ilta istuttiin kavereiden luona ja jaksoin jopa yhteen asti valvoa. Paljastin uutisen yhdelle kaveripariskunnalla, kai ne arvaskin mun limpparinjuonnista, mut eivät kuitenkaan puhuneet mitään. Mut nyt siis asia tiedossa heillekin.

Sanle ja DJ rv 12 (JES, nyt se on täynnä!)

voisikohan joku ystävällisesti lisäillä mutkin tuohon listaan? :)
LA on 12.11 ja kättäri paikkana.
minkäslaiset voinnit näin toukokuun alussa?
mulla on tuo pahin pahoinvointi jo alkanut helpottamaan ja pe olisi eka ultra :)

nita1: Ihan hyvä vointi =) Pahoinvointia ei oo ollu kuukauteen enää! Muutenkin tuntuu että päässy tosi helpolla. Ootko muuten sama nita1 kenellä on tuossa listassa la jo 6.11? Kaks ihan samaa nimimerkkiä =)

Äkkiä tämä aika menee näköjään kun huomenna tulee jo 13 rv täyteen. Ja pahoinvointi loppunut melkein, eilen ihan kuin aamupäivällä olisi vähän äklöttänyt. Muuten on tullut taas takaisin se olo että onkohan tässä raskaana ollenkaan kun ei voita oireitakaan pahemmin ole. Huomasihan se täti neuvolassa että mulle on navan alle tullut jo semmoinen raskausviiva, ja vatsa kyllä pömpöttää, muutamassa päivässä kilo on lähtenyt pois. Johtuu varmaan siitä kun ei enää puputa niitä välipaloja etovaa oloa häätäessä. Niin,viikko sitten oli jo toinen neuvola ja edellispäivänä piti olla se pahuksen istukkanäyte, mutta sitä ei sitten otettukaan kun istukka oli vähän semmoisessa paikassa ettei sitä neulaa ilman riskejä voinut sinne laittaa. Olisi pitänyt mun suoliston (yäk) läpi laittaa ja siitä olisi voinut tulla vakaviakin komplikaatioita. Ja muuten vauva oli edessä. Ihana pieni siellä köllötteli... Ensin oli ihan rauhallinen ja yhtäkkiä potkaisi oikein kunnolla, että hypähti. 57 mm oli pää-perämitta, vastasi rv. 12 + 2, viikkoja menkkojen mukaan oli 11 + 5. Sitten ne vaan antoi uuden ajan lapsivesipunktioon, 14.5. Että silleen.
Kaverikin tässä soitti innoissaan olevansa raskaana. Laskettu aika kuulemma vuodenvaihteessa. Pari kuukautta tulee lapsille ikäeroa. Käytiin jo ostamassa vauvanvaatteita kun yhdessä kaupassa on muuttomyynti niin sitä käytettiin tekosyynä. Ja hänen tuore aviomiehensä kun toivoo poikaa ja minä omaa vauvaani haukun Iitaksi, niin jotenkin hänelle tarttui sinivoittoisia vaatteita ja minä ostin punasävyistä. Sovittiin että vaihdetaan sitten jos menee toisinpäin. Tietenkin sitten saadaan samaa sukupuolta olevat. No, ne ovat niin pieniä ja todella halpoja vaatteita että voi antaa jollekin nukenvaatteiksi, ettei jää käyttämättömäksi. Kun ei ollut neutraaleja värejä.
Meinaan taas innostua kauhean pitkän sepustuksen kirjoittamaan, no harvoin ja hartaasti.
Mutta lopettelen nyt ja käyn vielä yhden munkin syömässä. Kuopuksen kanssa leivottiin tässä aamupäivällä niitä. Kasvatellaan mahaa ja voidaan hyvin terveisin
Pömppöli + Iita 12 + 6.

Aurinkoista vappu päivää!

Juu täällä olisi kans kahdet juhlat kesäksi tulossa heinä- ja elokuussa, joten tuo juhla-asu mietityttää täälläkin. Ehkä pitää sitten juhannuksen alennusmyynnistä yrittää jotain sopivaa löytää. Jes, sain siivottua tänään huushollin kun oli ihan ok olo eikä väsykään paina, vaikka joka aamu heräänki siinä 5-6 aikaan vessaan ja n.7 ylös, ei vaan saa unta enää. =(
Olin eilen kaverin luona vappua viettämässä ja se oli tehny kaiken maailman herkkuja ite. NAM! :D Tosin jälkkäriksi kun oli munkkeja ja sellasta suklaajuustokakkua(tuorejuustoa siis), niin arvasi kaveri että raskaana oon kun en syöny sitä kakkua ja oli kuulemma mahaakin kahtonu ku pömpöttää. =) No kyllä se semmonen pallo onki varsinki iltasin! =)

kyyhkynen ja pikkuinen 10+5

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 12:31 emmamma kirjoitti:
nita1: Ihan hyvä vointi =) Pahoinvointia ei oo ollu kuukauteen enää! Muutenkin tuntuu että päässy tosi helpolla. Ootko muuten sama nita1 kenellä on tuossa listassa la jo 6.11? Kaks ihan samaa nimimerkkiä =)

JUUH! minähän se :) en katos huomannutkaan :D se 6.11 oli arvio mutta 12.11 on "varmaa" tietoa :) jos viitsit korjata? :heart:
no minä jo luulin päässeeni tuosta pahoinvoinnista mutta tänään aamulla..taas :/ taitaa olla aika vaihtelevaa.. :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 12:11 emmamma kirjoitti:
28.10
mami87 -- LAUS **

29.10
LaSposa *
mimmu
nuusa -- KYS *

30.10
Mona85 -- KYS *

31.10
Tiita-Liina **
Plättä Kiljunen LAS

1.11
Rosa dumalis -- TAYS ***
gekkoli -- SatKS **
möttis -- KYS **
tykinkuula **

2.11
haaidi
emmamma -- KOS ***
BuckyKatt -- TYKS *
pampula -- K-SKS
petriina -- EKKS *
HelmenTyttö -- PKKS *

3.11
Dana76 -- TAYS *
manta

4.11
SPy -- PHKS *
Kaktus -- KASS **

5.11
Syyskuinen -- PHKS **
Ellu -- SatKS ***

6.11
nita1 *
Dyno-Etana -- TYKS **

7.11
pömppöli -- LUAS ****
edla -- KOS *
Perfekta -- KYS **

8.11
Pulmu79 **
lumihiutale-78 -- PKKS ***
Hippuliini *
Auri -- SatKS ***

9.11
Minttu -- SatKS
Viljonkka -- TAYS **

10.11
loviisa -- SeKS **
katjuza -- Jorvi *****
viides villahousu *****
PikkuM -- PKKS ***
hemski -- EKKS **
Sera83 *

11.11
teea80 ***
Kipinäx *
tippe **

12.11
Sanle -- KASS *
joppana -- VAS**
merikukka -- TAYS *
viivinmasu
krista -- KYS ***
nita1 -- KOS

13.11

14.11
hepsu **
LiituraitaRuutupaita -- OYS ***
Aadan äiti **

15.11
Tipi -- Jorvi *

17.11
tulikellukka -- PHKS ****
Piipe77 -- OYS *
kakkonen **

18.11
pikku-jussi -- SatKS *
hilla83 -- KPKS **

19.11
mittari

20.11
äippäliini *
mamma84 -- SeKS ***
Miiku84 -- OYS *
Zallaah -- TYKS **
H82 -- NKL *

21.11
RvaKoo
Jane -- Jorvi *

22.11
merenneitonen -- TYKS *
KYYHKYNEN-82 -- KYS *

23.11

25.11

26.11
moek -- EKKS **
tiuhti85

27.11
ripsatti -- L-PKS ****
Enni80 *
Innokas ****
sardenia

28.11
pikkuvelisisko -- SeKS **
PiituLiina74 *
moksa *
LilliMenninkäinen -- SeKS ***

29.11
peppi84 *
Tii *
Ewa *

Ilman la:ta
Bona -- SatKS ***
fearless
Papu81
Lauralei
Sanna-78 -- TYKS *
Hedu82
onkkuponkku ***
Pia ***
Riinuska81 -- HYS *
Szeret **
Rowena

marjuska Älä lainaa listaa vaan kirjoita vaan viestiin mitä pitää sinne muokata, niin emmamma sit muuttaa tuota eka viestin listaa suoraan :) Ei tuu niin pitkiä pätkiä pelkkiä lainailuja.

Uskomatonta, täällä tosiaan mennään jo 14. rv:llä - päivässä hypättiin viikko eteen päin :) kun siellä np-ultrassa tosiaan laskettua aikaa aikaistettiin 6 pv ja sikiön koko vastasi viikkoja 13+3 (tänään siis 13+4) vaikka menkkojen mukaan menossa vasta 12+4 :)

Väsymys alkaa pikkuhiljaa ehkä helpottamaan ja johan tuo on aikakin, sais tässä kotonakin jotain aikaseks :) Eilen ultrareissulla piti käydä shoppailemassa ekoja vauvajuttuja, mutta alko ahdistaa kun joka paikassa niin paljon väkeä (joo-o, vappuaatto ei ehkä paras shoppailupäivä tungosta karttelevalle :whistle: ) ja äkkiä vaan syömässä ja kotiin tänne "maalle" pikkukaupungin rauhaan.

Mut nyt ruoanlaittoon - mies jo huutelee nälkäänsä ;)

HT ja kanssamatkustaja 13+4

Hyvää vappua vaan kaikille, jos en aiemmin oo muistanut toivottaa!

Liituraita kyseli juhlapukeutumisesta..
En osaa sen paremmin neuvoja/vihjeitä antaa, mut tänään sattui tuol torilla vastaan semmoinen mekko, melko lyhytmallinen, mut miltäkähän näyttäis jos vetäis sen vaan alemmas..siin oli siis semmoinen kuminauhahommeli siinä yläreunassa, varmaan 20-25cm matkalla, ja siis et sen avulla pysyy ylhäällä..tajuukohan kukaan tätä selitystä..
Siis miulle semmoinen ois liian lyhyt, et osaisin pitää mut mietin tosiaan et jos sitä kiskois alaspäin ja vaik just jotain tunikayläosaa siihen sit..
Varmaan tulee mietittyy sit kunnolla kuhan tulee juhlia eteen..

Hei kaikille ja hauskaa vappua!

Eilen tuli paljastuttua ystäville, kun tuo juomien lipittely oli vähän erilaista kun ennen :laugh:

Kyyhkynen: meilläkin vain alkuraskauden ultra ja se siitä sitten.. mietin kovasti pitäisikö sitä säästellä rahojaan ja mennä sitten yksityiselle rakenneultraan tai jotain... No eka ultra vasta 15.5. että siihenkin vielä aikaa, jotta nähdäään onko siellä mahassa ketään..

Emmamamma: Mun synnytyssairaala on siis KSKS

nyt päivällisen laittoon ja suomen peliä oottelmaan...

Enni80 rv 10+1

Heippa pitkästä aikaan.

En oo väsymyksen ja pahan olon takia oikeen koneella jaksanut istua. Sunnuntaina sitte oksensin ekan kerran, toiv. myös viimeisen, ei ollu kivaa.

Viime ke olin ekan kerran neuvolassa ja siellä meni 2h kun sille tädille ei menny jakeluun toi IVF-hoito ja sit se luokitteli mut riskiraskaus ryhmään ja ennen ekaa lääkäriä en saa mennä salille tms, voi huh huh.. Ei menny millään jakeluun sille, että mun laskettua aikaa EI VOI laskea viimisistä kuukautisista vaan siitä hedelmöityspvästä. Ja sit sen oli ihan pakko laskee viel viimisten kuukautisten mukaan se laskettu aika ja sit se vaan totes, et noh, katsotaan mitä lääkäri sanoo. Oikeesti, mikä pässi. EI SE MUUTU siitä miksikään kun kerran TYKSissä se on hedelmöitetty..Noh, ihan saman mulle..

Niin ja laskettuaika on nyt sitte 21.11.07, että jos joku sen sinne viitsii laittaa, kiitos.

Sydänäänetki kuulu hyvin, syke oli sellanen 175 ja kohtu on kasvanut kun se neuvolatäti sitä käsillä paineli mahan päältä.

Torstaina menen yksityiselle ultraaan, olisin menny joka tapauksessa, mut nyt menen vielä suuremmalla syyllä, kun toi neuvolatäti sano, et tää kunnan lääkäri joka ultraa on vähän kuulemma sellanen hätänen ja sählääjä. Ei tullu kauheen luottavainen olo siittä sitte Taidan useemminkin sit vierailla yksityisellä.

Jospa menisin nyt lukee ton huhtikuun pinon loppuun :)

Sanna ja Nipsu 10+6

en viitsi alkaa itse tuota listaa säätelemään, tehköö joku fiksumpi muutokset :)
tosiaan mut voi siitä 6.11 pvästä poistaa.
annettiin nyt sitten (vasta?) torstaiksi neuvolääkäri (oon käynyt vaan kerran neuvolan terveydenhoitajalla tätä ennen :o) ja pe on se ultra :heart: jännittää jo kumpikin, ehkä enemmän tuo neuvolalääkäri kun ekan kerran saa kuulla sitten sydän äänet! :heart: :flower:
toivottavasti ei vaan tarttis silloinkin sitä pönttöä halata :( mutta vaikka kontaten sitten mennään jos ei muuten :D

Lueskelin noi huhtikuun jutut ja ei nyt millään pahalla kenellekään, mutta kyllä niitä hiuksia voi ihan normaaliin tapaan värjätä ja laittaa ja sitä hiuslakkaa suihkuttaa. Ite olen ammatiltani parturi-kampaaja ja aika monta kertaa tulee pvän aikana suihkutettuu lakkaa ja kiiltosuihketta yms. ja väriaineita ja permisaineita haisteltua ja hengiteltyä. Meillä töissä 4:llä kampaajalla lapsia, parilla 2 ja parilla 1. Ja kaikki raskausaikana tehny normaalisti töitä ja värjännyt myös omia hiuksia ja kaikilla terveitä lapsia ja on muutamia muitakin kampaajakaverita joilla lapsia. Että turha hysteria nyt pois vaan tosta. Eikä kenenään tarvi vetää mitään herneitä tästä nyt sitte.

Niin ja värit ja permikset ei tosiaan välttämättä tartu niinku normaalisti. MUTTA kukin tekee niinku parhaaksi näkee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 19:34 Sanna-78 kirjoitti:
Lueskelin noi huhtikuun jutut ja ei nyt millään pahalla kenellekään, mutta kyllä niitä hiuksia voi ihan normaaliin tapaan värjätä ja laittaa ja sitä hiuslakkaa suihkuttaa.

Sen kummemmin tähän asiaan kantaa ottamatta, tällanen artikkeli tuli vastaan:

http://www.turunsanomat.fi/erikoissivut/?ts=1,3:2031:0:0,4:102:0:0:0;4:103:81:1:2007-01-15;4:108:0:0:0;4:109:0:0:0;4:111:0:0:0;4:106:0:0:0;4:110:0:0:0;4:104:0:0:0,104:103:431844,1:0:0:0:0:0:

Kaktus, joka on menossa kampaajalle viikon sisällä ja aikoo värjäyttää tukan

Hiusväreistä vielä...

http://www.yle.fi/ympuut/010527/jakso/sahkeet.htm

Onhan se selvä, että se pienenpieni sikiö, joka odottavan äidin sisällä kasvaa joutuu väkisinkin alttiksi niille kaikille kemikaaleille, mitä äiti käyttää. Vaikkei aikuiselle ihmiselle aiheutuisi mitään vahinkoa kemikaaleista, niin se sikiö on niin pieni ja vasta kehittymässä. Haluatteko sikiönne kehittyvän ihmiseksi kemikaaleilla?
Minä en! =) :heart:

Ei pahalla siis kuitenkaan, mutta ajatelkaa kukin itse asiaa!

merenneitonen ja pikkuruinen 10 + 4<br><br>

Heipsan tiältäkin.
Joko se taas kuukausi vaihtui, niin se aika vaan nopeesti menee :)
Käytiin iltakävelyllä, niin maha meni kovaksi, olikohan ensimmäinen supistus?joko niitä voi olla, nyt siis 12+6 menossa...

Muuten tuntuu et väsymys tullut takaisin tänne, ilman päiväunia ei päivä luista sitten ollenkaan...tulispa äkkiä lämmintä että pääsis tuonne ulos kävelemään yms, ei tuolla viimassa ole kiva ulkoilla, varsinkin kun poikaa olisin opettamassa 12 tuumasella pyöräilemään kunnolla, siis että ei tarttis enää apuja antaa narulla, minä ainakin tuolla viimassa jäädyn.

Paleltaako teitä muita? Mua paleltaa kamalasti päivisin ja aina kun sohvall menen niin pakko mennä viltin alle, muuten ei tule siitäkään mitään...

Perfekta ja masukki 12+6

No niin, ultra oli eilen ja viikoiksi saatiin 11+4 tänään :D. La on sit 16.11. jos emmanmamma tai joku viitsii sen listalle lisätä.

Minä aion kyllä varmasti värjätä hiuksiani ja käyttää hiuslakkaa raskauden ajan. Asiakaspalvelussa ollaan ja tulisi edes yrittää näyttää ihmiseltä töissä. Enkä sitäpaitsi jaksa panikoida mistään hiuslakasta, kun on oikeitakin haittoja: kuukausi tarttis vielä tupakansavussa kestää - sit tulee täyskielto.

No joo, on vähän väsynyt olo. Kaks vuoroo vedin putkeen, kävin kotona torkkumassa kolmisen tuntia vaan välissä. Kunhan pikkutyttö nukahtaa, niin mä meen saunaan ja sit nukkumaan, ihanaa.

Bona ja papuli 11+4

Kaahia miten paljon päivitettyä asiaa täällä onkaan! :o :D

Just kotiuduttiin Lintsiltä ja sea lifesta... Hyi kun oli kylmä :o Mutta kivaa oli, ja aivan ihanaa kattoa kun tyttö niin paljon nautti :heart:

Marjuska ja kukas muukin oli päivitelly tuota listaa... Voisitteko laittaa erillisen viestin jonon jatkoksi, että mitä pitää listaan laittaa. Tuolta on nimittäin tosi hankala ettiä että mitä sinne on lisää laitettu :/

Ja päivittelen vähän myöhemmin koko listan, nyt alkaa oleen muksujen nukkumaanmenoaika ja täytyy mennä hommiin =)

emmamma & alma-iita 13+4 (kai...?)

Pömppöli: Ei Iita oo haukkumanimi :snotty: B)

Kylläpä tänne päivänki aikana tulee hirveesti viestejä.

Pakko nyt sanoa tosta hiusten käsittelystä, eettei suinkaan kaikki kemikaalit läpäise istukkaa. Istukka toimii turvaporttina sikiöön. Jos kaikki menis siitä läpi, et vois edes syödä mitään turvallisesti kun jokaisessa kasviksessa ja hedelmässä on kauheesti myrkkyjä, ja ajatelkaa mitä ruokaa noi eläimet syö joiden lihaa itse syötte. Kuinkas sitten esim dödön käyttö, meinaatteko senkin lopettaa? Kyllähän siinäkin on kemikaaleja. Siks toiseks värinvaikutusaika on niin lyhyt ettei siinä ajassa iho läpäise niitä KAIKKIA kemikaaleja. Ihon suurin tehtävä on suojella elimistöä myrkyiltä, säteilyltä, bakteereilta jne. Ja ihan esimerkkinä KAIKISSA lääkkeissä on myös kemikaaleja eli varmaan jätätte nekin sit kokonaan väliin.

Maalaisjärkeä kannattaa käyttää niin ei tarvi panikoida joka asiaa.

T: Viljonkka=parturi-kampaaja-maskeeraaja jolla terve lapsi vaikka työskenteli koko raskausajan

Kylläpä tänne päivänki aikana tulee hirveesti viestejä.

Pakko nyt sanoa tosta hiusten käsittelystä, eettei suinkaan kaikki kemikaalit läpäise istukkaa. Istukka toimii turvaporttina sikiöön. Jos kaikki menis siitä läpi, et vois edes syödä mitään turvallisesti kun jokaisessa kasviksessa ja hedelmässä on kauheesti myrkkyjä, ja ajatelkaa mitä ruokaa noi eläimet syö joiden lihaa itse syötte. Kuinkas sitten esim dödön käyttö, meinaatteko senkin lopettaa? Kyllähän siinäkin on kemikaaleja. Siks toiseks värinvaikutusaika on niin lyhyt ettei siinä ajassa iho läpäise niitä KAIKKIA kemikaaleja. Ihon suurin tehtävä on suojella elimistöä myrkyiltä, säteilyltä, bakteereilta jne. Ja ihan esimerkkinä KAIKISSA lääkkeissä on myös kemikaaleja eli varmaan jätätte nekin sit kokonaan väliin.

Maalaisjärkeä kannattaa käyttää niin ei tarvi panikoida joka asiaa.

T: Viljonkka=parturi-kampaaja-maskeeraaja jolla terve lapsi vaikka työskenteli koko raskausajan

emmamamma

siitä päivityksestä.. jos mut viittisit ottaa pois siitä 6.11 ja lisätä pelkästään 12.11 ja kättäri tosiaan paikkan :) kiitti.
tuskinpa tuo la enään muuttuu mutta koskaan voi tietää :p

nita: Kyllä mä sen vaihdan... En mä koko päivää päivystä tässä koneen vieressä, ja taisin viime viestissä laittaa että päivitän kun kerkeän, nyt laitetaan muksut nukkumaan. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 19:47 merenneitonen kirjoitti:
Hiusväreistä vielä...

http://www.yle.fi/ympuut/010527/jakso/sahkeet.htm

Onhan se selvä, että se pienenpieni sikiö, joka odottavan äidin sisällä kasvaa joutuu väkisinkin alttiksi niille kaikille kemikaaleille, mitä äiti käyttää. Vaikkei aikuiselle ihmiselle aiheutuisi mitään vahinkoa kemikaaleista, niin se sikiö on niin pieni ja vasta kehittymässä. Haluatteko sikiönne kehittyvän ihmiseksi kemikaaleilla?
Minä en! =) :heart:

Ei pahalla siis kuitenkaan, mutta ajatelkaa kukin itse asiaa!

merenneitonen ja pikkuruinen 10 + 4

Eli siis mun pitää heti huomenna alkaa työttömäks niinkun kaikkien muidenkin kampaajien ja kosmetologien jotka on raskaana. Jos ne aineet niin vaarallisia sit olis niin miksei kampaajat/kosmetologit sitte saa vaikka aloittaa äitiyslomaa heti? Mä en tunne yhtään kampaajaa/kosmetologia jollai ois jotenkin vammanen lapsi työn takia. Tai jolla ois virtsarakon syöpä tms. Mutta uskokoon kuka sitte mitä tykkää. Mä en ainakaan työstäni luovu enkä hiustenvärjäämisestä. Jos joku sitä haluu moralisoida niin mun puolesta, ei kiinnosta #&%?$!*. Meni just maku koko palstaan. Ihan niinku en ole asioista ottanut selvää, kysynyt asioista eri lääkäreiltä jne.

Jos sitte kerran pilkkua aletaan viilaamaan niin kahvi on vaarallista, kaikki lisäaineellinen ruoka. Pitäs syödä pelkästään luomua. Kaikki ihovoiteiden, saippuoiden, shampoiden yms aineosia EI olla tutkittu niin tarkasti ettei voida tietää aiheuttaako ne jotai. Monethan saa jostai pesuaineista allergioita jne.

Mut voi poistaa koko listalta, mä en enää tänne tuu. Jatkakaa te pilkunnussimista.

Yhteistyössä