Marsipaani apua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KeljuK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KeljuK

Jäsen
21.06.2007
888
0
16
onko marsipaani hyvää jos haluaa tehdä jotain koriste juttuja kakun päälle?ihan kaupastako sitä saa?onkohan kallista?pitäs kakkua tehä ja noi tahto muumeja siihen päälle istumaan mut en oo koskaan tehny marsipaanista mitään saati edes kaupassa kattonu myydäänkö sellasta..aina kakut tehny ite, mut toi olis uus juttu sit.vai onko jotain muuta mistä voi tehdä tommosii?
kiitos vaivautuville :) :flower:

käyttö ohjeet on varmaan siinä paketissa sit :ashamed: :snotty:
en oo koskaan tommoseen tosiaan perehtyny vaikka kakun päälle on yhtä sun toista tullut tehtyä..mä en vaan koskaan oo tykänny marsipaanista..eli yks nurkka jätettävä ilman :D pääsee pian laihtuun jos ei kaakkua saa :D

Aattelitko siis tehä sen kakunpäällisen kokonaan marsipaanista? Tarkotan, että ei kermaa ollenkaan, vai ihan tavis kermakakku ja vain joku pikku koriste marsipaania?
Sit' marsipaania, jota kaupasta pötköinä saa ostettua eri värisiä, niin lämmitetään ja pehmennetään vaikka käsissä, ihan kun muovaikuvahaa, siitä on helppo muotoilla viakka mitä.

Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
Aattelitko siis tehä sen kakunpäällisen kokonaan marsipaanista? Tarkotan, että ei kermaa ollenkaan, vai ihan tavis kermakakku ja vain joku pikku koriste marsipaania?
Sit' marsipaania, jota kaupasta pötköinä saa ostettua eri värisiä, niin lämmitetään ja pehmennetään vaikka käsissä, ihan kun muovaikuvahaa, siitä on helppo muotoilla viakka mitä.

en oikein osaa vie sanoo mitä meinasin kun mennään vähän lasten ehdoilla,mut kiitos kuule tosta,lähen kauppaan kattoon mitä sie on tarjolla noista sitten.
kiitos vie kerran :flower:

Mulla oli yhesti aika hoppu tehä täytekakku lastenjuhliin ja tein sitten kääretortun, ihan tavallisen, jossa välissä mansikkarahkaa.
Iskin sen kakkulautaselle, kostutin mehulla ja vuorasin hienosti kermalla. Taivutin sitä torttua aluksi vähän ässän muotoon, Siitä tuli hieno mato. Pursotin silleen vaakasuorassa koko komeuden. Karkkeja tuhatjalkaselle jaloiksi ja pään pursotin kanssa matomaisesti, tuntosarvet tikkarista. Harmi ku mulla ei oo kuvaa siitä :whistle:

Yhteistyössä