Martina Aitolehden "kuntokuuri" synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miten se uskaltaa heti alkaa jumppaileen ja tekeen vatsalihaksia synnytyksen jälkeen? Kyllä mua sen verran pelotti ne epämuodostuneet vatsalihakset ja ties mitkä kohdunlaskeumat vai mitä ne olikaan, että ei ennen jälkitarkastusta tehnyt muuta mieli tehdä kuin kävelylenkkejä.
Eikö se luota suomalaiseen lääketieteeseen, kun raskausaikanakin söi haukea, graavilohta jne. ja sanoi vaan että turhaa pelottelua ne ruokalistat kun kohtuullisesti nauttii "kiellettyjä" herkkuja? Ei vissiin mennyt jakeluun, että esim. listeriatartunta voi tulla jo kertaruokailusta...

Kyllä mäkin ruperin heti pitkille lenkeille suoraan sektion jälkeen.

Paino tippu jo hetin synnäriltä lähtiessä samaan ku ennen synnytystä ja siitä vaan kipinällä jatkamaan samoin kuin ennenkin.

Eli kyl se on ihan mahdollista et ei tuu mitään muuta kun "vauvan ja muun härpäkkeiden" paino raskausaikana ja tämän kaiken voi sitten kipata siellä synnärillä jo poies matkasta.

Tämä tosin edellyttäen ettei nesteitä oo kertyny kehoon

Omahan on asiansa ?
Kyllä jotkut ihan oikeesti on niin hyvässä kunnossa koko raskauden ajan ja sen jälkeen, että voivat alkaa kuntoilemaan. ( Itse en ollut :D )
Mä olen vähän samaa mieltä noista ruoka-asioistakin. Kyllä jotkut raskaana olevat menee ihan liiallisuuksiin niitten kieltojen ja suositusten kanssa. En itsekään menisi semmosia valmiita vakuumipakattuja graavilohia syömään, mutta oikein tehtynä ja säilytettynä niistä ei varmasti mitään saa. Jotkut vouhkaa tuorejuustoista ja fetajuustosta.. Voi kun ne täällä suomessa tehdään pastöroidusta maidosta.
Maksamakkara kierretään kaukaa - siinä nyt on maksaa mauksi, kukaan ei kuole jos sä sitä menet raskaana ollessas syömään.

Kaikessa aina toki kohtuus - voithan sä veteenkin kuolla jos tarpeeksi litkit.

En siis hämmästele sitä miten on entisissä mitoissaan heti synnytyksen jälkeen, niinhän moni on, mutta se että skippaa varoitukset liikunnan liian varhaisesta ja rankasta aloittamisesta. Tietenkin on hyvä oman voinnin mukaan harrastaa esim. juurikin kävelylenkkejä koska se nopeuttaa paranemista, mutta jotain kuntokuureja ja lymfamitäsenytolikaan... valoja päälle! :O

Yhteistyössä