Masennuksesta ja sen muodoista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En tiedä mitä tehdä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En tiedä mitä tehdä.

Vieras
Itse oireillut eri tavoilla ja mitä enemmän luen masennuksesta sitä enemmän luulen että itselläni olisi jonkin asteen masennus.

Olen ylipirteä voin tehdä vaikka ja mitä ja sitten tulee romahdus. Voin mennä vessaan itkemään tai muuten vaan into loppuu kun seinään. En halua tehdä enää mitään. Parisuhde on isossa kriisissä ja mulla on ollut jonkinlaista stressiä kolme vuotta putkeen.

Meillä iso talo ja sen hoito on mun vastuullani samoin lapset (taaperoikäiset)
En ole tällä hetkellä töissä eikä alani töitä saa mistään.Tai saa mutta mua ei kai haluta mihinkään huonon työkokemuksen takia.

Minulla on ollut erinäisiä särkyjä jo hyvän aikaa. Päänsärkyä, nivelkipua ynnä muuta. Luin että nekin olisi suoraan yhteydessä masennukseen. Minulle toitotetaan suvun puolesta ettei voi olla masennusta koska nousen sängystä ylös ja teen kotona kaikki hommat mitkä pitääkin.Ja olen iloinen. Kukaan ei usko että sisältäpäin kaikki kuohuu yli.

Olen myös vuoden verran tehnyt masennustestejä jotka antavat tulokseksi aina yli 35 pistettä. Osittain varmaan tämä huono olo johtuu kohta puolentoista vuoden vauvakuumeesta. Pelko siitä että en voikaan myöhemmin saada enää lapsia ahdistaa. Minulla on myös rintakehällä paineen tunne ja useasti tuntuu kuin saisin sydänkohtauksen ja päästä heittää.

Yritän tässä myös itselleni iskoistaa sitä ajatusta että minulla tosiaan voi olla masennus koska vielä en sitä täysin voi myöntää.

Ahdistavaa ajatella että olen 26v ja tässä kunnossa henkisesti. Mitään vakavia itseä vahingottavia ajatuksia ei ole. En siis voisi edes kuvitella tekeväni itselleni mitään.

Kiitos kun sain purkautua.

Kiitos. En vain jotenkin pysty asiaa itselleni myöntämään vaan ajattelen tämän olevan ohimenevä alakuloisuus tai jotain. Mutta kun tätä on jatkunut jo kauan niin en oikein osaa sanoa enää onko tämä sittenkään ohimenevää. Kovasti niin toivon silti.

Mietin, että ehkä masennuksesi juuri juontuukin siitä, että et ole tehnyt mitään pelkästään itseäsi varten? Miksi haluat uuden lapsen? Oletko varma, että lapsi ratkaisee masennuksesi? Vähän kärjistin kysymyksiä, mutta mieti vielä loppuun asti. Sinuna hankkisin jostai muualta sisältöä elämään, vaikka näkemällä ystäviä ja tekemällä jotain kivaa.

Minulla ei ole ystäviä tai edes kavereita. En -hanki- lapsia vain siksi että poistaisin alakuloisuuteni vaan se on ollut aina suuri toiveeni ja se sattuu ettei se ole mahdollista. Minulla on yksi harrastus mutta sieltäkään en ole ystäviä saanut ehkä siksi koska olen niin ujo ja erakoitunut ettei minulla ole voimia tai kiinnostusta käydä kenenkään luona kahvilla tai muuta. Lapsieni kanssa vietän eniten aikaani ja nautin siitä paljon. Se ainakin on se mikä minut saa takuulla sängystä ylös aamuisin.