Ä
äiti 26v
Vieras
Miten selvitä oikeasti rankan vuoden ylitse? Viime syksynä mennä mieliala maahan todella rytinällä. Siitä sitten seurasi monta rankkaa kuukautta, monia rankkoja kokemuksia. Kahdet hautajaiset keväällä kuukauden välein, kolmas lapsi ilmoitti tulostaan yhtäkkiä, töihin paluu, kodin ostaminen ja remontointi. Liikaa asioita liian lyhyessä ajassa. Soitin lääkärille, sain masennustestissä paljon pisteitä. Raskaus nyt edennyt mukavasti, se ei enään ole shokki. Uutta tulostasta odotan innolla, haluan jäädä lasten kanssa taas kotiin. mutta olen jatkuvasti aivan totaalisen uupunut. Kodin laittamista ei jaksa edes ajatella. Pitäisi hoitaa normaalit siivousjutut yms, en saa itsestäni otetta. Innostun helposti, kehitän kaikken uutta pääni sisällä, mutta toteuttamisvaiheeseen en kykene. Depressio hoitaja ei suosittele lääkkeitä raskaanaollessa, koska niiden tehon voi huomata vasta kuukausien kuluttua. Ja tammikuussa pitäisi kuitenkin jo lopettaa lääkkeiden käyttö, ennen synnytystä. Huomiseen en jaksa uskoa enään ollenkaan. Itken joka päivä ja kaikki vastoinkäymiset, lasten kiukuttelut yms, otan todella raskaasti. heti ajattelen, että minua rankaistaan jostain, kun joudun kestämään tämmöistä elämää. Ja kyllä, ajattelen, että helpompi olisi olla kuollut, mutten silti tekisi itselleni mitään. Kysynkin, onko muut selvinnyt masennuksesta OIKEASTI?!? voiko siitä selvitä, vai kulkeeko se koko elämän mukana. Minulla on aina ollut taipumusta masentuneisuuteen, siksi ahdistaa niin valtavasti että enkö koskaan saa elää normaalia elämää, normaalin pään sisällä?!?! :'(