Masennus, imetys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuulen tytär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuulen tytär

Vieras
Ahdistaa, väsyttää, olo on tunnoton, on kuin seuraisi itseään sivusta. Vauva on ihan ok, antaa levätä ja voi/kasvaa hyvin, mutta äiti on ihan...en enää edes tiedä mitä. En todellakaan enää tunne itseäni, en ole sama kuin ennen, äyskin ja tiuskin omille rakkailleni...Tiedän, että rähjään tyhjästä, mutta en osaa lopettaa. Perhe on koko ajan varpaillaan, kun äiti on jatkuvasti vihainen.

Palautuisinko ennalleni jos lopettaisin imettämisen lopullisesti? Maitoa tulee jo nyt todella vähän, vauvalle pitää joka imetyskerran jälkeen antaa lisämaitoa kun muuten ei kiukuttelusta tule loppua. Yritän silti kuitenkin, koska vauva on vasta kaksi kuukautta vanha. Vaikuttaisiko imetyksen lopettaminen minun mielialaani ja mielialojen vaihteluihin? Onko itsekästä lopettaa imetys siksi, kun äidin pää ei kestä?

En tosiaankaan kohta kestä itseäni...eikä varmaan minun perheenikään.

täällä ollaan samassa tilanteessa. tosin en imetä. mutta mulla pieni vauva ja oon ihan kamala. musta tuntuu todella pahalle että minusta on muuttunut tällänen ja mieskin on ihmeissää miten paljon muutuin vauvan tultua. ei oo todellakaan kivaa. mutta minkäs teet.

Itse en lopettaisi imetystä vaan koettaisin saada enemmän aikaa itselleni. Anna vauva välillä vaikka isille kävelylenkin ajaksi hoitoon, viistoista-parikymmentä minuuttia tekee jo ihmeitä:)
Kuulostat enemmän väsyneeltä ja stressaantuneelta, eikä se välttämättä johdu imetyksestä vaan yleensä ottaen turhaantumisesta.Liika kotona sisätiloissa/kotinurkissa olo ahdistaa?
Imetys ei ehkä suju tuon murehtimisen vuoksi.Anna lisämaitoa mutta koeta ihmeessä imettääkin. Valoa on tunnelin päässä:)

Itsekin olen kotona ollut tovin, jään kohta hoitovapaalle ja meinaa olla vielä pari vuotta kotona yhdessä kahden pikkumiehen kanssa.Välillä tykyttää ja äiti huutaa tuskaa ääneen mutta sitten helpottaa, ihmisiähän tässä ollaan:) Imetys on ihanaa, kunhan saa rauhaa ympärilleen. Ota päivä kerrallaan:) Pian se vaavi kasvaa touhuilijaksi ja sitten vasta hulinaa onkin.Älä murehdi kotona vaan mene ulos nauttaimaan kauniista keväästä:) Ulkonakin saa imettää..

Yhteistyössä