masennus iskee - lapset puolipäivähoitoon? miten raha-asiat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätoivoinen"

Vieras
Perheeseemme iski yllättävä kriisi (mieheni paljasti, että hänellä on ollut vuoden toinen nainen). Olen kaksi viikkoa ollut aivan poissa tolaltani. En kirjaimellisesti pysty hoitamaan lapsia täällä kotona. En monena aamuna ole päässyt edes sängystä ylös. Olen kodinhoidontuella kotona 3 lapsen kanssa ja palaan töihin ensi vuoden alussa. Lasten ja itseni kannalta olisi ehkä hyvä harkita esim. puolipäivähoitoa, jotta arki ei aivan kaatuisi. Kuinka se käytännössä onnistuu? Jos lapset ovat hoidossa, menetänkö kodinhoidontuen? Lisäksi päivähoitomaksut päälle? Taitaa olla meille liian kova lasku. Onko muita ideoita tai vaihtoehtoja saada riittävästi apua lastenhoitoon?

Vielä lisäys, että nämä 2 viikkoa meillä on jatkuvasti ollut joku sukulaisista auttamassa, joten lapset on kyllä hoidettu. Mutta eihän niin voi koko syksyä jatkua.

[QUOTE="epätoivoinen";21911637]Juu, sitä juuri mietitään, että mies asuu kyllä kotona, joten ne tulot vaikuttaa, vaikkei nyt maailman isoimmat olekaan.[/QUOTE]

Joo, sori. Ymmärsin väärin, että jäät yksin lasten kanssa.

Kaikkea ei voi mitata rahassa. Jos vaan saatte helpotusta arkeen ja sun jaksamiseen lasten puolipäivähoidolla niin kannattaa ainakin tehdä laskelmat onnistuisiko se.

[QUOTE="epätoivoinen";21911585]Perheeseemme iski yllättävä kriisi (mieheni paljasti, että hänellä on ollut vuoden toinen nainen). Olen kaksi viikkoa ollut aivan poissa tolaltani. En kirjaimellisesti pysty hoitamaan lapsia täällä kotona. En monena aamuna ole päässyt edes sängystä ylös. Olen kodinhoidontuella kotona 3 lapsen kanssa ja palaan töihin ensi vuoden alussa. Lasten ja itseni kannalta olisi ehkä hyvä harkita esim. puolipäivähoitoa, jotta arki ei aivan kaatuisi. Kuinka se käytännössä onnistuu? Jos lapset ovat hoidossa, menetänkö kodinhoidontuen? Lisäksi päivähoitomaksut päälle? Taitaa olla meille liian kova lasku. Onko muita ideoita tai vaihtoehtoja saada riittävästi apua lastenhoitoon?[/QUOTE]

Ihmetyttää kyllä, että jos asia noin koville ottaa niin jatkat kuitenkin miehesi kanssa. Lapsia et jaksa mutta mies saakoon jäädä.

ensiksi heivaa nyt helvettiin se ukko siellä, jos kerta vuoden verran ollut jo toinen nainen niin ei tollaista pidä anteeksi enää antaa! sen jälkeen sosiaalivirkailijoille yhteys, haet sieltä apua elatusapujen suhteen(jotka miehesi tulee maksamaan, jos maksukykyinen tai kela joka perii mieheltäsi sitten), hoitopaikkaa vaan hakemaan. Halvempaa yksinhuoltajilla. Sekin riippuu missäpäin tietty asut

[QUOTE="eve";21911692]Ihmetyttää kyllä, että jos asia noin koville ottaa niin jatkat kuitenkin miehesi kanssa. Lapsia et jaksa mutta mies saakoon jäädä.[/QUOTE]

No, sitähän ei vielä tiedä. Meillä on melkein 20 vuoden yhteiselämä takana. Ei sellaista viitsi parissa viikossa lopettaa. Haluan edes selvittää omat ja yhteiset kaunat ensin...

Kiitos vastaajalle, joka mainitsi sairaspäivärahan! Loogistahan tuo olisi, että jos olen niin kipeä, etten pysty perhettä hoitamaan, niin kai sitä sairaspäivärahaa sitten voisi saada.

[QUOTE="epätoivoinen";21912259]No, sitähän ei vielä tiedä. Meillä on melkein 20 vuoden yhteiselämä takana. Ei sellaista viitsi parissa viikossa lopettaa. Haluan edes selvittää omat ja yhteiset kaunat ensin...

Kiitos vastaajalle, joka mainitsi sairaspäivärahan! Loogistahan tuo olisi, että jos olen niin kipeä, etten pysty perhettä hoitamaan, niin kai sitä sairaspäivärahaa sitten voisi saada.[/QUOTE]

Masennus ja vitutus ukon petturuudesta ovat aika lailla kaksi eri asiaa. Masentunut ei tilitä kaksplussalla.

Yhteistyössä