Masennus ja pelottavat ajatukset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Synkkämieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Synkkämieli

Vieras
Siis tää masennus on kamala tauti. En olisi ikinä uskonut. Ihan kun liekki sisälläni olisi sammunut...ilo, elämästä nauttiminen...kaikki kadonnut. Hirveintä on nämä synkät mietteet...liittyy jollain lailla kuolemaan, itsariin. En siis sellaista ole harkinnut...en. mista mistä nämä ajatukset tulee?!?
En jaksa mitää ..eikä mikään kiinnosta. Miten kaikki voi lakata tuntumasta....yhtään miltään. Uskomatonta.

Kaipaisin vertaistukea...jos olet tätä sairastanut. Jäänkö mä tällaiseksi?!? Cipralex alkoi tänään. Aloitusannos 5 mg.

Oon niin yksin....

Onko sulla siinä rinnalla mitään keskusteluapua?

Pelkällä lääkehoidolla ja omin voimin eteenpäin menemisellä en toivoisi sinun siellä olevan, juttele sitten vaikka ystävällesi tai kirjoita ajatuksiasi paperille paremman puutteessa,sekin auttaa :hug:

Mutta ei - et sä tuohon tilaasi jää :). Oman aikansa se ottaa kyllä eli älä kiirehdi äläkä lähde odottamaan nopeita muutoksia olotilaasi, vaan etene ns. hitaasti kiiruhtaen. Jo se, että olet vastaan pyristelemässä eli et halua jäädä tuohon tuntemuksiisi, on voimakas merkki siitä, että sulla on selvä suunta eteenpäin ja valoisampia päiviä. Ja toi asenne kantaa kyllä kohti tasapainoa :)!

Hetki kerrallaan, pieniä hyviä asioita kohti.

Mulla lääkkeen vaikutuksen huomasi selvästi jo viikossa. Lääke on paras apu, eikä masentuneena kaikki todellakaan kykene liikuntaan! Keskusteluapua rinnalle jossain vaiheessa.
Et jää tuohon tilaan, valoisampia päiviä on tulossa. Tsemppiä!

Yhteistyössä