Masennuslääke + imetys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lopussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lopussa

Vieras
1.Voiko masennuslääkkeitä syödä imetyksen aikana?
2.Onko kenelläkään kertoa omakohtaista kokemusta em.lääkkeiden sivuvaikutuksista ja onko niistä ollut apua niin että on päässyt (erittäin) vaikean tilanteen yli?
3.Voidaanko niitä käyttää vain satunnaisesti kun on "paha päivä" vai pitääkö syödä säännöllisesti? Kuinka pitkiksi ajoiksi niitä yleensä määrätään?
4. Voiko masennuslääkkeen kanssa syödä unilääkettä (satunnaisesti ellei saa nukahdettua?)

Kiitos

1. voi
2. ei ole omakohtaista kokemusta
3. joitain voi, esim. opamox on sellanen
4. voi

:hug: :hug:

muoks. siis opamox on ahdistukseen, ei masennuksen hoitoon. ja sitä käytetään esim. just sillä hetkellä lievittämään masennusta. on myös lääke johon jää helposti koukkuun jos liian suuria määriä joutuu syömään. yleensä ei määrätä muutaku kuuriluontosesti tai sillon tällön otettavaksi.

1. En osaa sanoa tarkasti, en usko että ainakaan suositellaan.
2. Oli vähän sivuvaikutuksia, alussa vähän huonoa oloa, meni ohi.
3. Ei voi käyttää satunnaisesti koska vaikutuksen alkamista pitää odottaa pari viikkoa. Vähintään muutama kuukausi yleensä määrätään.
4. Unilääkkeistä en osaa sanoa varmaa, luulisin että löytyy yhteensopiva valmiste.

Mie vastailen jotain. =)

1)Joitain voi,esim mä syön sepramia jossa pakkaus selosteessa kielletään käyttö raskaus/imetys aikana.Itse olen raskaana ja lääkäri piti tätä turvallisempana kuin että en söisi.Joten kyllä voi.

2)Mulla on hoito vasta alussa ja sivuvaikutukset ekana päivänä todella kovat,pedissä lähes koko päivä.Tasaantuu ajan kanssa kun elimistö/aivot tottuu.

3)Ei mielestäni satunnaiseen käyttöön sillä nämä lääkkeet alkaa vaikuttaa vasta viikkojen kuluessa,siis kaikki mielialalääkkeet.1viikon - 2 kuukauden kuluessa viimeistään.Tavallisin taitaa olla 2 viikkoa että huomaa itse helpotusta.Aika ihmis kohtainen asia.

4)Kyllä voi syödä unilääkettä mutta esim mulla lääkäri sanoi että jätetään unilääke pois nyt sillä kun mielialalääke alkaa vaikuttaa niin sitä mukaan varmasti unetkin tulee takaisin kun henkinen hyvinvointi paranee.

Ja minulla vaikea masennus,annostus 20mg näin alkuun.

vastauksista kaikille, annan siis lääkärin arvioida tarpeen laadun mutta hyvä on nyt tietää alkutietoja mitä olisi ehkä odotettavissa ja hyvä jos imetystäkään ei tarvitse siksi lopettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lopussa:
1.Voiko masennuslääkkeitä syödä imetyksen aikana?
2.Onko kenelläkään kertoa omakohtaista kokemusta em.lääkkeiden sivuvaikutuksista ja onko niistä ollut apua niin että on päässyt (erittäin) vaikean tilanteen yli?
3.Voidaanko niitä käyttää vain satunnaisesti kun on "paha päivä" vai pitääkö syödä säännöllisesti? Kuinka pitkiksi ajoiksi niitä yleensä määrätään?
4. Voiko masennuslääkkeen kanssa syödä unilääkettä (satunnaisesti ellei saa nukahdettua?)

Kiitos
1. voi
2 Mulla ei ollu Sipralexitä mitään sivuvaikutuksi, minkä olisin voinuvarmaksi liittää lääkkeeseen ja vaikutus alkoi heti
3. En tiedä. Periaatteessa niitä käytetään pitkään, kolmisen kk paranemisen jälkeen, ja vaatii terapian tuekseen, mutta julkisella puolella toivotan et ihmiset uskois ihmepilleriin, mitä napimalla olo paranee eikä tarvi käydä kun 3 kk:n välein kontrollissa :(
4. Voi, ite käytin Diapamia, mutta en suosittele, se koukuttaa helposti, joku nukahtamis lääke, vaikka opamox, on parempi.
Paitsi et se ei oo Opamox...sanokaa ny joku, no vaikka Tenox, sori.

Yhteistyössä