Masennuslääkkeen aloitus(Sepram)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heikko

Vieras
Siis miten te olette onnistuneet lääkkeen sisäänajossa?? Itselläni syvä uupumus ja masennus ja lääkkeeksi määrättiin sepramia. Nyt kolmas päivä kun lääkettä syön ja olo on aivan kamala!!! Tuntuu että masennus on syventynyt kymmenkertaisesti. Ja aivan kamala väsymys ja voimattomuus. En jaksa arkijuttuja enää hoitaa.. suhkuun menokin ylivoimaisen vaikeaa :(
Lasten kanssa ei jaksa yhtään, ja pinna on entistä tiukemmalla. Ystäväni ihmetteli että kuin en saanut rauhoittavia rinnalle, mutta toisaalta mietin että jos niitä ottaisin, niin sittenhän väsymys olisi vieläkin rajumpaa. Kun eikös rauhoittavat väsytä?? Ja tää masennuslääke muutenkin laittaa ihan voimattomaksi.

Pelottaa että jään loppuelämäkseni tällaiseksi :( :(

On kokemusta... ja on ihan normaalia, että mielialalääkitystä aloittaessa olo ensin pahenee jopa tosi rajusti. Se on hyvin yleistä. Parin viikon sisällä pitäisi alkaa helpottamaan. Yritä jaksaa sitkeästi syödä lääkkeesi, vaikka olo onkin tosi paha. Jos parissa viikossa ei helpota, niin sitten lääkärille, niin saa tarkistaa onko lääkitys sopiva sinulle.
Ja itse siis olen syönyt mielialalääkettä kolmisen vuotta ja mulla oli ihan sama juttu alkuun, kuin sulla. Myös äitini ja siskoni syövät mielialalääkkeitä ja heilläkin oli sama juttu alkuun.
Jaksamisia!!!

[quote="vesimeloni";22650462]on kokemusta... Ja on ihan normaalia, että mielialalääkitystä aloittaessa olo ensin pahenee jopa tosi rajusti. Se on hyvin yleistä. Parin viikon sisällä pitäisi alkaa helpottamaan. Yritä jaksaa sitkeästi syödä lääkkeesi, vaikka olo onkin tosi paha. Jos parissa viikossa ei helpota, niin sitten lääkärille, niin saa tarkistaa onko lääkitys sopiva sinulle.
Ja itse siis olen syönyt mielialalääkettä kolmisen vuotta ja mulla oli ihan sama juttu alkuun, kuin sulla. Myös äitini ja siskoni syövät mielialalääkkeitä ja heilläkin oli sama juttu alkuun.
Jaksamisia!!![/quote]

kiitos :)

Mulla joskus ollut sama lääke käytössä ja kuvaavasi oireet ohimeneviä! Lääkärini silloin sanoi, kun alkuoireista valittelin, että se on hyvä merkki, että on oireita, siitä tietää, että lääke lähtee tehoamaan. Tsemppiä ja voimahaleja sinulle! Rohkea olet, kun apua uskaltautunut hakemaan!!!

Jos on suuret oireet alussa, lääke lähtee auttamaan. Viikossa alkaa olo paranemaan pikkuhiljaa ja kuukauden päästä kaikki on ohi. Tiedän sen tunteen, kun pelkää että jää siihen oloon. Et jää, usko pois. Se olo on vaan niin hirveä ja on niin hukassa, että sitä pelästyy. Voimahaleja täältä, elämä on. Miksi uuvuit?

Yhteistyössä