Masennuslääkkeistä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Carda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Carda

Jäsen
12.07.2008
356
0
16
Olemme miehen kanssa yrittäneet toista lasta nyt 2 vuotta, ja tuloksena muutama ns.kemiallinen raskaus. Aloinkin miettimään että voiko cipralex lääke,jota syön, vaikuttaa raskautumiseen??
Tässä alkaa mettimään kaikenlasta kun sitä pikkukakkosta ei vaan kuulu..Esikoinen tärppäsi melkein heti..Kai sitä pitää varata lekurille vaan aikaa.. :'(

Haluaisitko mammaRoi kertoa tarkemmin mitä lääke sinulle aiheutti?
Ihmetyttää vain kun mielenterveystoimistossa minulle ekan raskauden jälkeen määrättiin nämä lääkkeet ja sanoivat ettei ole haittaa vaikka uudelleen raskautuisi ja noita söisi..Mutta en tosiaan itsekään tiedä enään mitä uskoisi..

Alkuperäinen kirjoittaja mammaRoi:
Hei!

cipralex lääke pitää lopettaa sitä ei saa syödä,kun odottaa,tiedän kokemuksestani... :hug:

Anteeksi mutta jotkut voi syödä Cipralexia.
Nämä on AINA yksilöllisiä asioita, hyöty/haitta suhde mietitään tarkoin ja jotkut voivat käyttää lääkkeitä raskauden aikana, jopa Cipralexia. Nämä asiat punnitaan oman psykiatrin kanssa. AP on asiasta puhunutkin lääkärissä.

Cipralexin ei pitäisi vaikuttaa hedelmällisyyteen. En ole ainakaan törmännyt moiseen tietoon.

Höh..itsellä juuri puretaan cipralexia pois... :'( syön vielä puolikasta,terapeutti sanoi että pitäisi lopettaa jos vauvaa alkaa odottaa..pelottaa sen lopettaminen... :'( jos paniikki oireilu iskee taas... :'(

Minäkin koitan lopettaa ja puolitin eilen ekan tapletin.Toistaiseksi vielä ihan ok olo :whistle:
Jännä että noi lääkärit antaa niin eri neuvoja noista,mun ystävän piti kans vaihtaa tosta lääkkeestä pois..Mut kait se on sit niin tapauskohtasta.
Reippailla mielin mammaRoi vaan :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mammaRoi:
Höh..itsellä juuri puretaan cipralexia pois... :'( syön vielä puolikasta,terapeutti sanoi että pitäisi lopettaa jos vauvaa alkaa odottaa..pelottaa sen lopettaminen... :'( jos paniikki oireilu iskee taas... :'(

Kysy olisiko jotain toista lääkettä, mitä voisit syödä. tiedän monia, jotka käyttää raskauden(kin) aikana masennuslääkettä, koska on "pakko".
Mutta tietysti parempi, jos vain pystyy olemaan ilman.

Jaksuja :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Carda:
Minäkin koitan lopettaa ja puolitin eilen ekan tapletin.Toistaiseksi vielä ihan ok olo :whistle:
Jännä että noi lääkärit antaa niin eri neuvoja noista,mun ystävän piti kans vaihtaa tosta lääkkeestä pois..Mut kait se on sit niin tapauskohtasta.
Reippailla mielin mammaRoi vaan :hug:

Joo se on tosi tapauskohtaista..mutta tunnen sellaisia, jotka "joutuu" syömään noita lääkkeitä. parempi tietysti ilman.

Toivotaan,että olosi pysyy hyvänä :hug:

Minulla vaikea elämän tilanne entisessä elämässä,nyt olen päässyt siitä eroon,uudet tuulet puhaltanut jo kohta 3v =) oma terapeutti sanoin että pärjään varmasti ilmankin olo kohentunut muutenkin elämän tilanne uusi yms..
olen jo yli 2viikkoa syönyt vain puolikasta cipralexia,nyt pitäisi syödä vielä viikko silleen et joka toinen pv..jaksuja carda :hug: ja kiitos kuu-me :hug:
minulle voi laittaa yt;viestiäkin =)

Yhteistyössä