Masennuslääkkeistä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja napsija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

napsija

Vieras
Jos vaihtaa lääkettä, niin tuleeko pahoja aloitusoireita siitä toisesta lääkkeestä, minkä aloittaa? Eli jos olen syönyt ssri-lääkettä 1,5-kuukautta, mutta lääke vaihdetaa toiseen sen sopimattomuuden vuoksi, niin aiheuttaako tämä ns. uusi ssri-lääke pahoja aloitusoireita, jos minulla on ns. alla jo lääkitys? Onhan se yksilökohtaista, mutta onko kokemusta?

Mulla taas menee cipralex, mutta ei juuri auta masennukseen, joten pitäis varmaan lääkärille varata aika. Saanko vielä kysyä että miksi vaihdat cipralexin? Eikö auta vai onko häritseviä haittavaiktuksia?

Paniikkikohtaukset lisääntyivät, mutta auttoi masennukseen ja ahdistuneisuushäiriöön. Paniikkikohtauksia alkoi tulla pari kertaa viikossa, kun ennen lääkkeitä tuli vaan tietyissä tilanteissa, eli n. kerran kuussa.

Ei sitä voi tietää etukäteen. Niin yksilöllisiä nuo jutut ovat.

Niin paskamaista kuin se onkin, niin mikään muu ei auta kuin löytää se oikea lääke yrittämisen ja erehtymisen kautta. Mutta sen voin kertoa, että sitten kun se oikea lääke löytyy, niin se on ollut sen vaivan arvoista!

Masennuslääkkeiden vaikutukset on todella yksilöllisä ja kaiken huippuna joissain lääkkeissä jopa lukee, että tarkkaa toimintamekanismia ei tiedetä. JOku vaan on huomannu, että joskus toimi joilain, joten eipä voi vastata noihin.
Mutta mä jaksan paasata terapian puolesta. Ne läkkeet on vaan ensiapu, joka auttaa vastaanottamaan sen oikean avun. Masennus, ahdistus ja paniiki on kaikki ihan luonnollisia ja normaaleja rektioita ihmisessä, välttämättömiä henkiinjäämisen kannalta. Siksi on selvitettävä ne taustat, miksi luonnolliset reaktiot muuttuu sairaudeksi, eli pomppaa esiin "ilman syytä" eli syistä jotka ei ole nitä oikeita ja perimmäisiä.

Yhteistyössä