Masentaa,kun en voi enää lähteä opiskelemaan..:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äipyli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äipyli

Vieras
Tuli hankittua perhe ennen kuin edes tiesin,mille alalle haluaisin lähteä..Nyt sitten seilaan ja etsin itseäni..Olen pohjakoulutukseltani vain yo.Sitten kävin oppisopimuksena laitoshuoltajan tutkinnon,valmistuin toukokuussa.Olin viime viikolle asti sijaisena sairaalahuoltajan tehtävissä.Tykkään kyllä tehdä työtä,mutta en ole kuitenkaan ihan varma,onko tämä ala se mun juttu..Haaveilen kovasti kampaajan tai lähihoitajan ammateista..Nyt tammikuussa alkaisi aikuiskoulutuksena lähihoitajan opinnot,kestäisi n.2 vuotta.Mutta ei se onnistu..Olen miehelle puhunut tästä ja hän pitää sitä ihan mahdottomana,koska meillä on kovat menot,asuntolaina,ja muut.Mies on vuorotöissä,mutta saa menoihin nähden kehnoa palkkaa...Auttakaa..Miten sen saisi järjestymään,että vaikka on talovelallinen niin voisi yhä opiskella lyhyen aikaa..?Tuleeko pankki vastaan millään tavalla,lyhennysvapailla esim.,jos takaajat ovat sen takana..?

Aivan taatusti voisi saada raha-asiatkin hoidettua niin että opiskelusi onnistuisi. ja aikuisopinnothan on pääasiasa ilta- ja viikonloppuopintoja, joten voisit tehdä myös töitä samalla edes jonkin verran.

Itsekin lähdin juuri takaisin koulunpenkille ja tarkoitus olisi olla sielä seuraavat 4 vuotta ennen kun ammatti taskuun tipahtaa =) Mä saan kahden ensimmäisen vuoden ajan työmarkkinatukea opintojen ajan ja sen jälkeen vasta tipahdan opintotuen varaan. Työkkärin rahaa on mahdollisuus saada (sitä työttömyysetuutta mitä työttömänä saisi) opintojen ajaksi kaksi vuotta jos on ollut ennen opintojen alkamista työtön työnhakia ja työkkäri katsoo että opinnot on työllisyyttäsi edistävä asia.

Yhteistyössä