Masentaa paino-ongelmat...

Frost in the ground

Aktiivinen jäsen
26.01.2010
3 513
1
36
Mä oon tuntenu oloni hyväksi, koska painavimmillaan painoin 95kg (joskus vuoden alussa) ja nyt syksyn aikana olen huomaamatta karistanut 92 kilosta 7kiloa pois, eli nyt painoa on noin 85kg. Ja olen 163cm pitkä, joten matkaa on vielä paljon jäljellä.
Löysin jotain vanhoja merkintöjä joihin olin mittaillut itseäni, pvm. 1.2.2010.
Painoin tuolloin 86kg. Eli olen tullut lihavasta takaisin lihavaksi, periaatteessa...
Mutta mitat on vähän erilaiset ku silloin.

Ennen: Paino 86kg/ 2.1. 2010

-Lantio 107cm
-Vyötärö 117cm
-Rinnanympärys 93cm
-Käsivarsi 33cm
-Reisi 58cm

Nyt: Paino 85kg/ 30.11.2011

-Lantio 104cm
-Vyötärö 112cm
-Rinnanympärys 92cm
-Käsivarsi 30cm
-Reisi 53cm

Vaikka mitat on pienemmät niin silti masentaa. Oon yhtä lihava ku silloinki... Kuulostaa oudolta mutta nyt tuli totaalinen epätoivo että mitä jos en laihdukkaan enää...

Olet paremman mallinen nyt kuin pari vuotta sitten. Eikö tuo ole hyvä juttu? En nyt oikein ymmärrä. Siis toki se vaa'an lukema voi olla masentava, mutta eikö noiden mittojen pitäisi nimenomaan tehdä sitä hyvää fiilistä. Ehkä sinun ei tarvi edes laihduttaa niin paljoa kuin luulit, kun kerran kroppa onkin paremmassa kunnossa painoon nähden kuin mitä pari vuotta sitten. Olet varmastikin kiinteytynyt ja saanut lihasta.

• Tykkää
Reactions: Frost in the ground
mulla pituutta ja painoo saman verran.pikkukakkonen on vasta 3kk ja täysin rintamaidolla.ja silti paino ei ole pudonnut kiloakaan.tuntuu kuin vatsa makkarat roikkus polvissa asti. vaunulenkille vaikee lähtee kun esikoinen maleksii etana vauhtia perässä. vituttaa mutta ehkä sitten toisessa elämässä sais oman kroppansa takasi..

Hei, I feel you!! Itellä kiloja nyt 90, synnytyksestä jo 9kk aikaa ja painoa vielä 5 kg enemmän kuin ennen raskautta. Millään en jaksa tehdä nyt asialle mitään, kun väsyttää koko ajan niin paljon. Mutta kilot ja oma löllö olemus ahdistaa tosi paljon. Silloin ennen raskautta olin ihan tyytyväinen itseeni, koska paino putosi hissukseen ja liikuin tosi paljon, joten olin paljon kiinteämpi kuin nyt. Turhaa valittaa, kun ei löydy intoa laihdutukseen, mutta ottaa pattiin silti.

No niin, se mun purkauksesta :snotty: Kyllä sä laihdut vielä, kun nuo pudonneet kilotkin on lähteny ilmeisesti aika kivuttomasti. Tsemppiä!!!!

• Tykkää
Joo, onhan se hyvä juttu. Moni on sanonut että olen hoikistunut, mutta itse en huomaa muutosta, en vaikka vaatekokokin on pienentynyt. Pitäis nähdä itsensä vieraan silmin, ku ite ei huomaa mitää vaikka kuinka peilistä tiirailee...

Jumala on antanut naiselle kropan joka on kaunis ja seksikäs ja te meette pilaa sen ku ette viitti pitää ittestänne huolta. En tiiä mitään iljettävämpää ku läski nainen. Ittelläkin on vähäsen ylimäärästä, mutta naiset juoksee perässä, hyvännäköset ja hoikatkin, joten sekin kertoo, että miehellä homma ei sama...

Ottasin silti ennemmin nättinaamasen ja hyvätissisen +5 kg naisen kuin timmikuntosen rumakin. Siitä nättinaamasesta voi sentää muokata namun, mutta rumakista ei.

Hei haloo, ota hyvä nainen itseäsi niskasta kii! Ei ne kilot varise vaikka kuin toivot jos et usko että voit laihtua. Mulla aluksi tietämättömästä syystä nous vuodessa 9 kiloa paino vaikka söin n. 1500-2000 kilokaloria päivässä. Nyt oon tajunnu, että ennen painon nousua söin 1200-1500 kilokaloria päivässä, siis silloin kun asuin kotona..(noin 2,5 vuotta sitten muutin omilleen). En ennen pitänyt jokapäiväistä herkkuhetkeä teeveetä töllöttäen kullan kainalossa vaan ainoastaan kerran viikossa.
En tiedä laihdutusmetodeistasi, mutta kiinnitä erityistä lisähuomiota ruoan laatuun! Syö oikeesti väh. se puol kiloo kasviksai/päivä ja juo vettä ja eläkä ees napsi kahvikeksiä! Eikä varsinkaan saunaolutta tai siideriä juomaksi! Herkkupäivä kerran tai kahdesti kahdessa viikossa! Ja hei oot jo selvästi timmimpi ku ennen kun vyötärö etenkin kaventunu! Tsemppiä! Aseta itsellesi tarkat tavoitteet ja tee päätös noudattaa niitä! Esim. älä mieti pelkästään sitä lopputulosta mitä haluat olla vaikka puolenvuoden päästä, vaan myös lyhyen aikavälin tavoitteita. Tee esim. joka viikolle itsellesi "liikuntakalenteri", johon merkitset kävelylenkit,,kotijumpat ym. Itsellä tää toimii! Jos en tee mitä oon paperille kirjottanu nii tuntuu että oon pettäny itteni - ja tuleeki sitte lähettyä ulos!

Joo siis on mulla ruokavalio muuttunut parempaan suuntaan ja liikuntaakin lisännyt. Napostelu on mun pahe toisinaan, siitä pitää päästä vielä :snotty: Mulla aikoinaan nousi paino kohisten, vaikka harrastin liikuntaa paljon. Syynä oli kilpirauhasen ongelmat...sit ku paino oli tarpeeks noussu niin ei ollu enää intoa mihinkään liikuntaan ja kuvioihin tuli herkut, roskaruuat ym... Nyt tuli sitte stoppi siihen touhuun. Aion todellaki ottaa itteä kunnolla niskasta kiinni... Ja onhan tuota tulosta näköjään tullu...

• Tykkää
Reactions: rockyroad
Joo, onhan se hyvä juttu. Moni on sanonut että olen hoikistunut, mutta itse en huomaa muutosta, en vaikka vaatekokokin on pienentynyt. Pitäis nähdä itsensä vieraan silmin, ku ite ei huomaa mitää vaikka kuinka peilistä tiirailee...

Olisko sulla valokuvia siltä ajalta, kun olit viimeeks tuossa painossa ja lähiajoilta, joita voisit verrata. Näkisit itsekin muutoksen. Se on oikeasti mahtava juttu, että olet mitoiltasi pienempi, kun vaaka ei aina kerro kaikkea.

Toi vaatejuttu, ihan kuin mun elämästä |O Haluaisin niin mahtua Espritin tai vastaavan kauniisiin vaatteisiin enkä aina niihin Generousjuttuihin, jotka ei istu kunnolla. Eipä tässä auta kuin odotella, että sais vähän puhtia ja koittaa jättää ne herkut syömättä...

Olisko sulla valokuvia siltä ajalta, kun olit viimeeks tuossa painossa ja lähiajoilta, joita voisit verrata. Näkisit itsekin muutoksen. Se on oikeasti mahtava juttu, että olet mitoiltasi pienempi, kun vaaka ei aina kerro kaikkea.

Toi vaatejuttu, ihan kuin mun elämästä |O Haluaisin niin mahtua Espritin tai vastaavan kauniisiin vaatteisiin enkä aina niihin Generousjuttuihin, jotka ei istu kunnolla. Eipä tässä auta kuin odotella, että sais vähän puhtia ja koittaa jättää ne herkut syömättä...

Pitääpä katella koneelta jos löytys jotain kuvia...En oo liiemmin antanu ottaa itestäni muutaku kasvokuvia ku en oo tykänny vartalostani.

Joo, voi hitsi nuo vaatteet. Great girls, MariaS plaaplaa mitä vielä. Nakkaan ne kyllä johonki hyvin syvälle sitten kun oon laihtunu sen verran että ne on liian isoja. Enkä säästä yhtäkää sen varalle että jos lihoaa! Niin ja hei tsemppiä sulle myös, pienistä asioista se lähtee. Pinnistelet vaikka yhen päivän olla syömättä herkkuja, ehkä motivaatio tarttuu seuraavaanki päivään. Ja taas seuraavaan :)

Mun mielestä yksi suuri syy siihen, että läskit eivät laihdu, on se että ei ne pahemmin ees osaa harrastaa liikuntaa. Tuollahan ne lyllertää etanavauhtia pihalla jonkun kahen kilsan lenkin. Ei tu mitään. Pitää juosta silleen että hiki virtaa. Alkuun tietty ei ehkä pysty koko ajan ees hölkkäämään, mut pikkuhiljaa.

Läskit lyllertää höpökävelyä. Ei tu mitään. Rääkki päälle... mut kun ei taida osata kun ei oo koskaan elämässä ponnistellut missään asiassa. Itellekin tuli kiloja joskus, mutta kun oli lapsena sentään urheillu niin osas heti alkaa reenaamaan sillä tavalla että kilot karisi.

Taitaa olla niin, että väärät kuntoilu + ruokatavat nuorena oppineista ihmisistä vaan aniharva oikeesti voi laihtua. En tunne meinaan yhtään. toki hetkellisesti jokku, mutta joteski kroppa oppinu olemaan lihava.

Ja joka toisin sanoo, vois mulle kertoo sen että mistä johtuu se että kaikki paikat on täynnä laihdutussitä ja laihdutustätä, mutta läskien määrä senkus lisääntyy...

Ja joka toisin sanoo, vois mulle kertoo sen että mistä johtuu se että kaikki paikat on täynnä laihdutussitä ja laihdutustätä, mutta läskien määrä senkus lisääntyy...
Laihduttamisbuumilla tehdään rahaa, ei sen tarkoitus ole oikeasti laihduttaa ihmisiä, vaan saada ihmiset tuhlaamaan rahansa uusimpaan Ab-doeriin tai keittodieettiin... Hyvänen aika, pitääkö tämä jollekin aikuiselle ihmiselle vielä selittää tänä päivänä?

Ihmisen genetiikka on sellainen, että me tykkäämme varastoida ravintoa. Mitä rasvaisempaa ja makeampaa, sitä enemmän sitä himoitsee. Nykyaikana liikkuminen on vapaaehtoista ja ravintoa saatavilla joka tuutista. Kehityssuunta on ilmeinen. Täytyy nähdä vaivaa, jotta pysyy kuosissa ja hyvät niille jotka vaivan näkee. Toisten täytyy nähdä enemmän vaivaa ja joku päättää ettei se vaiva ole sen arvoista vaan mieluummin käpertyy sohvan nurkkaan lukemaan kirjaa. Ja se on hänen päätöksensä.

Sitten kun joku oikeasti haluaa laihduttaa ja/tai kohottaa kuntoaan, olisi ihan kiva että kannustettaisiin, eikä puhuttaisi läskeistä, laiskoista lyllertäjistä.

Mun mielestä yksi suuri syy siihen, että läskit eivät laihdu, on se että ei ne pahemmin ees osaa harrastaa liikuntaa. Tuollahan ne lyllertää etanavauhtia pihalla jonkun kahen kilsan lenkin. Ei tu mitään. Pitää juosta silleen että hiki virtaa. Alkuun tietty ei ehkä pysty koko ajan ees hölkkäämään, mut pikkuhiljaa.

Läskit lyllertää höpökävelyä. Ei tu mitään. Rääkki päälle... mut kun ei taida osata kun ei oo koskaan elämässä ponnistellut missään asiassa. Itellekin tuli kiloja joskus, mutta kun oli lapsena sentään urheillu niin osas heti alkaa reenaamaan sillä tavalla että kilot karisi.

Taitaa olla niin, että väärät kuntoilu + ruokatavat nuorena oppineista ihmisistä vaan aniharva oikeesti voi laihtua. En tunne meinaan yhtään. toki hetkellisesti jokku, mutta joteski kroppa oppinu olemaan lihava.

No en kyllä tunnistanut itseäni tästä tekstistä. Mulla oli lapsena hyvät ruokailu ja liikuntatottumukset sekä alhaínen paino. Vielä 6v sitten olin alipainon rajalla :/

Muakin ahdistaa, tosin mittakaava on ihan eri kuin sulla. Kävin just äsken vaa'alla ja painoa 62,8kg. :/ Vielä pari vuotta sitten yli kymmenen kiloa vähemmän. Pituutta on 168cm. Jotain pitäis tehdä, motivaatioksi otin pari kuvaa itsestäni alusvaatteissa, parannettavaa olisi todellakin. Ja toki porukka tulee nyt räyhäämään että olen naurettava pelle kun haluaisin normaalipainoisena laihduttaa, mutta kun sitä ylimääräistä läskiä nyt löytyy niin kai siitä saa haluta eroon.

Kyllä tää tästä kun vaan tsempataan, loppujen lopuksi on äärettömän helppoa jättää lappamatta sitä ruokaa suuhun. Liikunnan lisääminen vaatiikin jo vähän enemmän viitseliäisyyttä, mutta tärkeintä olis saada ruokavalio kondikseen. Liikunnan suhteen mun tilanne on ihan jees.

Muakin välillä ahdistaa, etenkin silloin kun paino on pysynyt samassa viikkoja tai kuukausia. Vuoden aikana olen tiputtanut 2kg :D Edellisvuonna painoa tippui 23kg. Olin kuvitellut et pääsisin tavoitepainoon tänä vuonna, mut ei niin kyl käy. Jospa ensi vuonna sitten. Ärsyttävää on sekin, ettei peilikuva miellytä yhtään enempää kuin ennen painonpudotusta. Edelleen siellä on vastassa paksukainen.

[QUOTE="vieras";25137258]Muakin välillä ahdistaa, etenkin silloin kun paino on pysynyt samassa viikkoja tai kuukausia. Vuoden aikana olen tiputtanut 2kg :D Edellisvuonna painoa tippui 23kg. Olin kuvitellut et pääsisin tavoitepainoon tänä vuonna, mut ei niin kyl käy. Jospa ensi vuonna sitten. Ärsyttävää on sekin, ettei peilikuva miellytä yhtään enempää kuin ennen painonpudotusta. Edelleen siellä on vastassa paksukainen.[/QUOTE]

Totta. Se psyykkinen muutos tulee varmaan hiukan jälkijunassa, silmät näkevät kauan aikaa itsensä isona... : /

Voi jestas, löysin yhen kuvan joka on otettu alkuvuodesta laivalla. Mulla on ihan järkyttävät jenkkakahvat, siis oon ihan kauheen levee! No nyt huomasin jotain muutosta :D

Hyvä hyvä! =) Siitä se lähtee. Intouduin itsekin mittailemaan vähän ja edellisistä mitoista 7kk sitten oli kaikista lähtenyt vähän, esim. vyötäröltä 5 cm, jee :D Ehkä jaksan tän voimalla taas huomisen pinnistellä ilman suklaata...

• Tykkää

Yhteistyössä