masentuneen valitusta.anteeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tiedän olevani masentunut,mutta en ole valmis hakemaan siihen apua. Kaikki alkoin reilu puoli vuotta sitten kun lapsemme oli 5kk. Sain selville mieheni pettäneen minua 15kk, tapasin kyseisen naisen sattumalta. Hän kertoi saaneensa edellisenä päivänä keskenmenon.
Olen asunut mieheni kanssa tästä eteenpäin erillään,naimisissa silti olemme yhä. Seksiä tai muita "lähikontakteja" ei ole ollut. En pysty,iljettää ja en tiedä voinko enää ikinä luottaa mieheeni. Mulla ei ole voimia juuri nyt ajatella avioeropapereitakaan,kaikki voimat menevät tytön kanssa,jolla lienee esiuhmaikä.
Olen koko ajan väsynyt ja kiukkuinen,suutun tytöllekin ihan mitättömistä asioista. Olen tosi katkera ja ajattelen kaikesta negatiivisesti. En halua olla tämmöinen,mutta en kehtaa pyytää apua, koen että itsehän lähdin, itse menin tuommoisen miehen kanssa namisiin vaikka luottopulaa oli ennenkin. oma vika ja tämä on minun ongelma,miksi rasittaa muita lapsenhoidolla yms. on vain pärjättävä.
Mies varmasti pettää yhä, ei kai hän näin kauaa seksittä viitsi olla.

kun en vaan jaksa enää mitään. :(
en mene neuvolaan puhumaan,en lääkärille enkä terapeutille. ei ole semmoisia sukulaisia/tuttavia joille voisi puhua. ei ole ketään,joka tietää tai jonka haluan tietävän todellisen tilanteen.
ikinä en varmaan pysty enää kehenkään luottamaan. vaikka mitäpä se haittaa,jos tästä liitosta lähden niin ysin minä olen lopun elämääni.

:hug:

Usko pois se helpottaa kun vaan saa puhua. Mulla itselläkin on tällä hetkellä tosi paha olla. Mulla onneksi ei ole vastaavia ongelmia kuin sinulla mutta paha olla kuitenkin. kaikki menee päin mäntyä ja vastuu koti oloista kaatuu mun niskaan tuntuu ettei ole sitä omaa aikaa ja mitäpäs silloin tekisikään kun ei ole ketään kenen kanssa sitä viettäisi.
Mies on jatkuvasti töissä tai sitten se lepäilee rankan työ päivän jälkeen, kun minä tulen töistä siirtyy vastuu minun harteille ja olen niin väsynyt sekä henkiseti ja fyysisesti kun ei saa nukuttua kun meittii asioita.

Muista että kaikki mitä sinä nyt tunnet ovat vain tunteita. Ja sitten hetkeksi tunteet sivuun ja järki tilalle. Sinä voit löytää uuden onnen tai sinä myös voit pelastaa liittosi, sinä voit hakea apua ja sinusta voi tulla upea äiti lapsellesi. Sinä itse päätät mihin lähdet nyt ja jos kyselet kokemuksia ihmisiltä, jotka ovat käyneet alhaalla, mutta nousseet ylös niin ehkä ymmärrät että niin voi käydä sinullekin vaikka nyt ei tunnu siltä.
Meillä kaikilla on mahdollisuus milloin tahansa muuttaa elämämme suuntaa, päättää ettei enää alistu elämän vietävksi vaan otta esim. puhelimen käteen soittaa jollekin ja pyytää apua. Ei elämän antamaa paskaa tarvitse ottaa taistelematta vastaan. Ja tiedän että sinä et jaksa, mutta nyt on PAKKO, lapsesi vuoksi.
:hug: Voimia lähetän ja minäkin olen käynyt pohjalla ja siellä olin kaksi vuotta. Muutin elämäni kokonaan, miehen, ystävät, asuinpaikan, kaiken. Enkä päivääkään ole katunut. Myös sinulla on mahdollisuus onnelliseen elämään.

Ihan ensin sanon että rakas ystävä Hae vaan sitä apua vaikka tuntuisi kuinka hankalata ja tuperältä sitä hakea. Kukaan muu ei sinun puolestasi ala taistelemaan masennusta vastaan ennen kun sairaus on mennyt Todella pitkälle, parempi alkaa hoitamaan sitä ennemmin kun myöhemin. Kuitenkin itse tiedät että apua tarvitset, joten rohkeasti vaan sitä hakemaan!
Eikä se ole kiveen hakattu että jäät yksin loppu elämäsi ajaksi jos miehestäsi otat eron. Ei siinä taida kamalasti olla järkeä liitossa roikkuakaan jos sinulla ei olel aikomustakaan muuttaa hänen kanssaan yhteen takaisin tai muutenkaan et luota häneen ollenkaan. Kyllä sitä elämää on avioeron jälkeekin, monet eronneet ihmiset löytää rinnalleen SEN oikean lopulta mitä ei olisi koskaan tapahtunut jos olisivat jääneet liittoon millä ei ole tulevaisuutta.
Älä vielä ajattele avioeropapereita, ajattele ensin hoitavasi itsesi kuntoon. Päästyäisi masennuksesta varmasti katselet asioita ihan eri silmin ja huomaat ettei tilanne oikeasti ole niin toivoton kun miltä nyt tuntuu.

Masennus on pirullinen ja salakavala tauti. Toivon että löydät voimia avun hakemiseen ja parantumiseen ja että sinua odottaa edessä päin Onnellinen elämä :hug:

Yhteistyössä