Masentunut vai ohi menevää alkurask. väsymystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oon ollut jo jotain 2 kk tosi väsynyt ja aloitekyvytön. Vuoden ikäinen esikoinen valvottaa edelleen aika paljon ja herää viideltä aamulla virkeänä. Mies tekee reissuhommia ja on ollut paljon poissa viime aikoina. En jaksa mitään, en saa pidettyä kotia siistinä, en ole vielä edes pessyt ikkunoita. Mikään ei huvita ja kaikki luottamustehtävät ei vois vähempää kiinnostaa. Oon raskaana viikolla 11 ja esikoisesta oli alussa aivan kuolemanväsynyt, mutta nyt en ehdi tuon pienen taaperon takia lepäämään. Päiväuniaikaan teen jotain typerää, kuten olen koneella. Muuten tuntuis, että pää hajois. Onkohan tämä jotain masennusta vai alkuraskauden väsymystä ja sopeutumista siihen ajatukseen, että meille tulee uusi vauva (erittäin toivottu, mutta yllätys että näin nopeasti tärppäsi). Kiitos ja anteeksi. Jään tänne jumittamaan, koska en saa muutakaan tehtyä enkä jaksa mennä lepäämäänkään.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mulla kesti 4 kk tuo väsymys ja mielenkiinnottomuus, mutta sitten se vaan meni ohi. Ole armollinen itsellesi.

Ai muillakin tällaista! Esikoisesta oli "vain" väsynyt tai siis nukuin lähes koko vuorokauden. Nyt en voi nukkua. Mutta että tällaista aloitekyvyttömyyttä? Mikään ei huvita?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla kesti 4 kk tuo väsymys ja mielenkiinnottomuus, mutta sitten se vaan meni ohi. Ole armollinen itsellesi.

Ai muillakin tällaista! Esikoisesta oli "vain" väsynyt tai siis nukuin lähes koko vuorokauden. Nyt en voi nukkua. Mutta että tällaista aloitekyvyttömyyttä? Mikään ei huvita?

Juuri se väsymys aiheuttaa aloitekyvyttömyyttä, etc.

Alkuperäinen kirjoittaja m :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juuri se väsymys aiheuttaa aloitekyvyttömyyttä, etc.

Joo, niin varmaan. Onhan tää nyt sitten varmasti raskauteen liittyvää? No, selvinnee kuukauden kuluttua. Vai onko jollakulla jatkunut pitkäänkin tämä?

Yhteistyössä