Masokistinen syömishäiriöinen tilittää :P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsänpeitto

Vieras
Sori mauton otsikkoni :xmas:

Olen ihan mielettömän väsynyt, fyysisesti ja henkisesti. Sen lisäksi sattuu ihan perkeleesti, siis niin kuin fyysisesti. Stressaa ja väsyttää, unettomuus vaivaa ja niin edelleen. Ahistaa, väsyttää, vituttaa, kiukuttaa, univelattaa.

Olin tänään ostoksilla, ja seurauksena oli mm se että joka kerta kun kävin ruokakaupassa ostin suklaalevyn. Jotenkin niin kuin automaattisesti, nyt on paha mieli joten ostan suklaata, sen kummemmin ajattelematta.

Ja mikä on saldo? Mun kassissa on kolme suklaalevyä (kävin monta kertaa kaupassa pakon edessä) joita ei tee mieli ja joita en aio syödä :x :xmas: Ilmeisesti tapa on niin iskostunut alitajuntaan, että en voinut lähteä kaupasta ostamatta sitä perkeleen suklaata tms, mutta haluni itserääkkäykseen pakonomaisella ahmimisella on sen verran selätetty, etten halua edes maistaa noita suklaita. Niin että jee tai yök tai ällöä tai onneksi olkoon minä :whistle: :xmas:

Tuli vaan niin hölmö olo, kun tajusin että mulla on veskassa jo vaikka kuinka paljon suklaata, jota oli muka pakko ostaa, mutta jota ei edes tahdo kitaansa ahtaa :ashamed:

Usko tai älä. Mulla on sama vika, että ahmin aina sillon ruokaa (erit. kaikkia herkkuja), kun ahdistaa, kyllästyttää, väsyttää, surettaa jne.

Pakko vaan irrottautua siitä syömiskierteestä (paha olo ja syö ja vielä pahempi olo sen takia, kun on syönyt henkisesti ja fyysisesti).
Se on kertaheitolla sitten ihan tietonen päätös mulla, että nyt loppu kertakaikkiaan ja kunnon monipuolista ruokaa kehiin, eikä esim. kymmentä pullaa välipalaks tms. :ashamed: :whistle:

Tsemppiä sulle. :hug: Älä jätä niitä sinne laukkuun, anna lahjaks jollekkin. :D

Et ole ainoa outo, joka ahmii itsensä pahaan oloon asti kierien samalla voimakkassa itseinhossa, joka lisää sitä ahmimiskierretä.

Hienoa, jos olet saanut sitä selätetyksi. Minäkin joskus saan, hetkiksi.

Mutta sitten tulee vaiheita, etten jaksa , jaksa torjua sitä kierrettä ja päästän ahmimisinhovaihteen täysin auki.

Millä saisi itselleen terveemmän suhteen ruokaan tai oikeastaan herkkuihin?

Minulla on kausia, jolloin suklaa saa olla kaapissa ja sipsit pussissaan.

En sitten vielä ole osannut loppuun asti analysoida, miksi sitten joskus niiden olemassolo tekee minut niin levottomaksi, että on pakko tuhota ne ja tuhota se siihenastinen kohtalaisen hyvä fyysinen olotila. :o
Pitäisi kai sitten tunteitaan tutkia tarkemmin, muttei jäädä niihinkään liiaksi kiinni.

Sitä mietin, välitänkö lapsilleni suoran lohtusyömisen mallin? Vaikka salaa heiltä syönkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ihmeessä pystyy syömään kokonaisen suklaalevyn? :o

Helposti. Mulla menee sellainen 2-kerroksinen -kahvipöydän parhaita- ihan vaikka puolessa tunnissa alas. Samaten sellainen iso Fanipalapussikin.