Masturbointi parisuhteessa

  • Viestiketjun aloittaja Vaimo
  • Ensimmäinen viesti
Vaimo
Yleensä parisuhteessa etenkin naisten masturbointi on tabu, siis parin omissa keskusteluissa. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä viisi vuotta, josta puolitoista naimisissa, emmekä puhu ""oman käden oikeudesta"" juuri koskaan. Joskus olen häneltä kysellyt onko hän sitä harrastellut ja onhan hän, tottakai! Hän ei koskaan kysele (ehkä kuitenkin tietää) enkä siitä ole hänelle kehdannut puhua. Hän kuitenkin yllätti minut tänään suihkussa ja minua hävetti aika tavalla. En tiedä oikein miksi, kai sen pitäisi olla kuitenkin normaalia ja sallittua. Miestäkin vain nauratti kovasti. Luulen, että puhumme asiasta piakkoin, kun minua se ainakin vaivaa. Kuinka te muut olette ottaneet asian esille jos olette, ja kuinka mies on suhtautunut? Minä pelkään hieman että mieheni luulee ettei hän riitä minulle...
 
jape
miehenä sanoisin että jollain tavalla itsekin koin vähän nolona kun itse harrastin suhteen aikana. en voinut puhua siitä vaimolle. mutta jos on ihminen jonka kanssa ei ole pitkään ollut suhteessa niin sille on helpompi puhua. kaikilla on varmaan omat fantasiat.
 
Avoimmuutta.
Pitäkääpäs sellainen yhteisilta, jossa kumpikin vuorotellen runkkaate toistenne nähden,.Sittempähän osaatte suhtautua asiaan lunollisesti. Miksei siitä voi tehdä kimppakivaa. Tehkää vaikka arpaliput, tai vetäkää pitkää tikkua kumpiko aloittaa. Senjälken voi sitten harrastaa pimppakivaa.
 
Jussi
Luonnollinen asiahan tuo masturbointi on. Meillä puhuttiin aiheesta aina silloin tällöin ja molemmille oli selvää, että toinen silloin tällöin tyydyttelee itseään. Joskus teimme sitä myös yhdessä toisiamme katsellen. Suhde kuitenkin päättyi tässä äskettäin, mutta syyt olivat ihan muualla kuin seksiasioissa.
 
Kolmevitonen
Eihän siin,marturboinnissa ole mitään havettävää/salattavaa..Sehän on aivan luonnollista,että ihminen silloin tällöin päästää""likaisen""mielikuvituksensa valloillee,ja tyydyttää itse itsensä...Olkoon se miehesi häpeä,jos ei pysty/eikä halua keskustella kyseisestä aiheesta kanssasi..
 
Miksi?
MIksi masturbaatiosta pitää tehdä joku numero, ja miksi siitä pitää puhua.

En usko että kenellekään tuottaa vaikeuksia sanoa:

""Minä runkkaan. Runkkatkos sinä?""
Me runkataan, te runkkatte, he runkkaavat, koirat runkkaa, kissat runkkaa, lapset runkkaa, mummo ja pappa runkkaa.

Niin mikä siinä sitten taas oikein maksaa???
 
Kati
Eikö ap osaa laittaa ovea lukkoon kun menee masturboimaan. Ilmeisesti halusikin narahtaa siitä hommasta. En ymmärrä miksi masturboinnista pitää tehdä noin suuri juttu? Minä ja avomieheni masturboimme molemmat. Silloin kun hän on työmatkalla harrastamme keskenämme puhelinseksiä ja kysytään aina toisiltamme, että saitko orgasmin. Ei itsensä tyydyttämisessä ole mitään pahaa. Herätkää, nyt eletään 2000 lukua!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Kuinka?
Miten se että on 2000-luku liittyy masturboimiseen?
Onko ihminen jotenkin evoluutiossa edennyt sen yhden hassun uudenvuodenilotulituksen myötä?
Miten se edistys edistyy jatkossa?
Sitten kun on ""Hei haloo nyt on sentäs vuosi 3059""
niin ollaanko edistytty runkkaamaan julkisesti?
Osa seksin viehätystä taitaa kuitenkin olla pienessä mysteerissä..salaisuuksissa, kaikkia ei kerrota kaikille.
MIksi runkkaus pitäisi olla joku päivän puheenaihe?
 
vaimo2
Niin, meillä tuo on niiinpäin että mies ei suurin surminkaan tunnusta runkkaavansa KOSKAAN, IKINÄ, MISSÄÄN. Minä sensijaan olen myöntänyt asian avoimesti.
En ymmärrä mitä mies häpeää.
 
Kati
Voi luoja!!!!! Tarkoitin just sitä, että masturbointi yms. normaali seksiinliittyvä juttu on ok. Ei mitään hävettävää eikä epänormaalia. Joskus kauan aikaa sitten se oli jopa rikos. Onhan jenkeissäkin osavaltioita joissa takaapäin sekstaaminen on rikos edelleen. Normaaleista asioista tehdään epänormaaleja. Enkä minä ole sanonut, että runkkaamisen pitäisi olla päivän puheenaihe!!!!!!!!!!!!!!!! Rakastelu on mielestäni normaalia, mutta en sitä julkisesti tekisi koskaan, en edes vuonna 3059. Toivottavasti sinä olet siihen mennessä päässyt estoistasi.
 
toinen nainen
Yli 50-kymppinen rakastajani ei myöskään KOSKAAN, IKINÄ MILLOINKAAN ole runkannut. Hän itse aloitti aiheesta puhumisen, en tiedä miksi.
Onko se tuon ikäiselle miehelle niin häpeällistä?
Olen itse 51-vuotias nainen, ja minusta se on maailman luonnollisin asia, vaikka en sillä tietysti ympäriinsä meuhkaa:)
 
tuli
Mikä oletus tuo tuommoinen on, että mies masturboi ja se on hyväksyttävää, eikä sinulle tai miehellesi tule mieleenkään ettetkö riittäisi hänelle. Sinä jos teet samaa, niin päällimmäisenä on ajatus: ""jos se kuvittelee itsensä riittämättömäksi"". Nyt, hyvä nainen, herää tasa-arvoiseen ajatteluun!
 
Aikuinen
Vuosiluvut vaikuttavat masturbointiin suhtautumiseen sikäli, että eri ikäpolvien ihmiset on kasvatettu suhtautumaan seksiin liittyviin asioihin hyvin eri tavoin. Ja hyvin paljon on vaikutusta esim. lapsuuden asumispaikan uskonnollisuudella tai muulla ahdasmielisyydellä.

Minä olen syntynyt vuonna -50 itä-Suomessa pienessä maalaiskylässä. Ei siellä siihen aikaan puhuttu lapsille seksistä yhtään mitään, joskus saattoi kuulla aikuisten juttuja, joita ei ollut tarkoitettu lasten korville. Suhtautuminen seksuaalisuuteen oli kaikin puolin häpeilevää ja jos jossain edes epäiltiin lapsia tai nuoria jostain, siitä sai selkäsaunan.

Seksiä kylässä kyllä harrastettiin varsin vilkkaasti, sillä lapsia oli monessa talossa 10 tai enemmänkin. Mutta eihän me lapset sitä silloin ymmärretty.

Yritän siis selittää, että monen ikäiseni suhtautuminen seksiin juontaa juurensa lapsuuden ja nuoruuden kokemuksista. Minäkin sain äidiltäni hurjat tukkapöllyt ja huoraksi haukkumiset, kun tulin 16-vuotiaana tansseista kotiin liian myöhään eli puolen yön jälkeen. En tuolloin edes tiennyt, mikä huora oli, mutta opin, että jotain hirveän hävettävää oli siinä, että tyttökaverini kanssa olimme lähteneet tansseista koulututtujen poikien mopontarakalla ajelemaan. Emme edes pussailleet näiden poikien kanssa muusta puhumattakaan, mutta häpeä siitäkin vain jäi.

Nykyinen mieskaverini puhuu seksiin liittyvistä asioista melkoisen avoimesti sekä minulle että sisarensa ja serkkunsakin kanssa. Minusta se tuntui aluksi hiukan oudolta, mutta olen tässä lähes 3 vuoden seurustelun aikana jo hiukan oppinut suhtautumaan. Harrastamme myös seksiä usein niin, että minä hyväilen miestä muuten ja hän runkkaa itseään.

 
puhumisesta
Nimimerkki Aikuisen jutut ovat täyttä totta. Olen saman vuosikymmenen kasvatti samoilta seuduilta.

Äitini odotti nuorimmaistaan ja olin toisella luokalla kansakoulussa. Raskaudesta hän ei puhunut mitään.
Kysyin pikkusiskolta minne äiti on lähtenyt. Oli kertonut lähtevänsä hakemaan vauvaa sairaalasta.

Monta kertaa kävimme katsomassa äitiysvauvapakkauksen tarvikkeita, mutta äiti huijasi niiden kuuluvan jollekin toiselle äidille.

Olen saanut niin omituisen kotikasvatuksen, että luulisin luuraavani Elleissä ja muissa pääselvitystalkoissa lopun ikäni.

Seksi on minulle täysin yhdentekevä asia. Suurperheen kolmanneksi nuorimmaisena olen nähnyt jo niin monenlaista.

Olen jopa kävellyt Pariisin ja Amsterdamin huorakaduilla silloisen aviomieheni ja lastemme kanssa.

Körtit repikööt körttipukunsa liepeitä. Synnissä olen elänyt ja lisää teen. Kai selibaattikin on syntiä kiihkouskovaisten mielestä.
 
Satu
Minä en sitten voi lakata hämmästelemästä ihmisten parisuhteita.
En kertakaikkiaan voi olla ihmettelemättä, että ihmiset ovat naimisissa keskenään, mutta eivät tiedä masturboiko toinen vai ei.

Ihan käsittämätön juttu minun mielestäni, mitä te yleensä tiedätte toisistanne?
 
Vaimo
Ymmärsit hieman väärin... molemmat kyllä tiedetään toistemme touhuista, mutta emme vain puhu niistä. Halusinkin tietää puhuvatko toiset parit asiasta keskenään?

En ole saanut mitenkään erityisen kristillistä kasvatusta, mutta seksistä ei ole kotona puhuttu.

Miehen kanssa muuten puhuttiin tänään asiasta, mutta keskustelu oli aika lyhyt... lopputulos oli, että molemmat jatkaa omia touhujaan itsekseen. Mieskin sanoi, että kyllä häntäkin nolottaisi jos minä yllättäisin hänet kesken homman. Ja sitten harrastimme TODELLA ihanaa seksiä =).
 
Niin
Puhuu tai ei, mutta MITÄ puhumista siinä on tarkkaan ottaen?
Pitääkö se vain todeta, että kaikki olisivat tyytyväisiä, vai pitääkö eritellä fantasiansa tarkemminin?
Mutta MIKSI?
Runkkaaminen on sellainen asia, että ei kai siitä voi hyvänen aika toisenkanssa sopia, runkkaako vai ei.
Vähänkuin nenän kaivuu, kaikki sitä tekee, kaikki sen tietää, mutta sitä ei ole pakko tehdä toisen nähden.
Jos me miehenkanssa sovitaan että kaivetaan nenää jatkossa tahoillamme, niin mitä hyötyä siitä on? Sama asia.
Ja jokaisen ihmisen oma asia.
 
10 vuotta
10-vuotisen avioliiton ajan masturboin,mieheni tietämättä.tiedän,että hän olisi jo tuon syyn takia hakenut eroa.Oli jotenin niin vanhanaikainen mies,ei koskaan edes kysynyt mistä minä tykkäisin.Yritin jopa opettaa,mutta ei halunnut oppia.Kunhan itse sai.Uskon,että hän ei tyydyttänyt itseään koskaan:kysyin joskus.Katsoi tosi oudosti,että miten niin.
Ensimmäinen mieskaverini,jonka kanssa olin vuosikausia veteli käteen tämän tästä,minusta oli mukava katsella hänen touhujaan.
 
yksityisyyttä
Alkuperäisessä viestissä kirjoitit: ""Minä pelkään hieman että mieheni luulee ettei hän riitä minulle... "" Selvisikö? Asia saa ehdottomasti olla yksityinen, sillä myös siihen on lupa suhteessa. Voihan homma olla tietysti osa seksielämää, mutta tämähän riippuu sitten henkilöistä. Vaikka joku näytti ihmettelevän, että mitä asiassa on keskustelemista, niin kyllä siinä tosiaan on. On tärkeää ettei synny mitään vääriä olettumksia, kuten: se ajattelee muita tai enkö minä riitä. Olemme oman kumppanini kanssa asiasta keskustelleet kyllä. Itselleni se oli helpompaa, koska taidan olla hieman estottomampi. Kuitenkin minulle asia on yksityinen. Kumppanille se oli vaikeampaa, mutta silti minulle on tärkeää tietää mitä hän asiasta ajattelee. Ei lienee tarvis selvitelle toiselle kaikkia yksityiskohtia, mutta se että on molemminpuolinen ymmärrys, on tärkeää.
 
Satu
Vaimo, meillä puhutaan masturboinnista keskenään kuten muistakin asioista. Masturboimme joskus yhdessä ja joskus erikseen ja tiedämme millon toinen on runkannut. Juttelemme myös siitä mitä fantasiaa on käyttänyt runkatessaan ja laukesiko hyvin vai keskinkertaisesti :)

Harrastamme masturbointia säännöllisesti, kummallekaan se ei tuota ajatusta, että enkö minä riitä kun pitää omaa käteen turvautua.
 
vaimo
Kiitos, *Yksityisyyttä* juuri tätä hain! En vain osannut itse sanoa. Ja selvisihän se, hänestäkin asia on ihan ok ja yksityinen.

Edelleenkään en pyytänyt arvostelua, vaan toisten kokemuksia asiasta. Joidenkin on ilmeisen vaikea ymmärtää suomea... Jokainen hoitakoon asian omalla tavallaan, hienoa jos jotkut pystyvät olemaan suhteessa seksuaalisesti niin avoimia, että tuollainen yhteinen masturbointihetki onnistuu! Meille se ei sovi, eikä se haittaa. Saatiin kuitenkin asia pois mieltä vaivaamasta.
 

Yhteistyössä