masun tai vauvan kanssa ulkomailla kokemuksia? =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iida

Vieras
hei naiset!

kertokaapa oletteko olleet raskaana tai pienen vauvan kanssa ulkomailla ja miten on kaikki sujunut?
mites se lentäminen on onnistunut masun/vauvan kanssa?

Itsellä on kokemusta kummastakin ja jopa kahdenkin lapsen kanssa.Riippuu niin lapsen iästä mut meillä aina mennyt hyvin lennot.Isompi hommailee väritys sun muita juttuja aina lennolla ja syö omia pikku herkkuja.Kakkonen lähinnä nukkuu tai on vain sylissä.Minä esikoisesta lensin vielä viikoilla 30 ja risat ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmia.Mulla aina ollut pieni masu raskauksissa niin ei ole ollut sen takia ongelmia,villasukat tai jotkut muut kannataa olla kuitenkin koneessa ja muistaa jalotella tarpeeksi.

Siis viiden lapsen kanssa olen Aasiaa kolunnut, lentäen ja laivalla, raskaana ja en... mutta yhteensä siis viisi vekaraa, yhden kanssa aloitin. :D

Turha hössötys kotiin, normaali hygienia ja maalaisjärki mukaan. Ja loppuraskaudessa lääkärintodistus lentoyhtiötä varten, siinä se.

(Vesi ja saippua päihittää käsidesit tms mennen tullen)

nyt ollaan lähdössä kesällä Italiaan ja mulla on masu :) en edes ajattele etteikö onnistuis.

Kun tyttö oli 11kk vanha mentiin myös Italiian. lento kesti 3h. Kaikki meni hyvin, ainoo vaan että kun tyttö ei sillonkaan vielä nukkunut kunnollisia yöunia niin olin ihan yhtä väsynyt (lue: en niin rentoutunut kun olin olettanut) myös matkan jälkeen :)

Minäkin reissannut paljon molemmilla tavoilla ja mun mielestä vauvan kanssa on helpompaa kuin raskaana ollessa. Riippuu paljon raskauksien kulusta mutta jos täytyy melkein koko ajan etsiä vessaa ja pahoinvoinnin tai tietynlaisten ruokahimojen takia paikalliset ruuat ei maistu tai pitää etsiä jotain tiettyjä ruokia niin on normaalia vaikeampaa.

Paluulento Ruotsista jenkkeihin oli tuskaa mahani kanssa. Oli vaikea istua,maata en voinut. Painoi kylkiluiden alle. Yritin liikkua mahdollisimman paljon. Tama oli 2kk ennen laskettua aikaa.
Neidin synnyttya lahdimme ruotsiin/suomeen seuraavana kesana. Neiti oli silloin 8kk.,hyvin meni lento. Tulessa takaisn konttasi jo,mutta paikallaan jaksoi olla. Ja sai nukkua kopassa.

Yhteistyössä