masuvauvan liikkumattomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairas

Vieras
Oon 20 vk raskaana ja nyt ollu pari päivää flunssassa ja kovassa kuumeessa. En oo juuri mitään saanut syötyäkään. Ja vauvan liikkeet huolettaa.. tai siis se että en oo tuntenu liikkeitä pariin päivään ollenkaan. Onko normaalia näillä viikoil et vauva ei joka päivä liiku? Vai johtuuko vaan siitä et en oo syöny? Vai muuten tästä kuumeesta? Pitäskö huolestua??

Kiitos jos jollain on tietoo ja jaksaa vastata!!

Noilla viikoilla liikkeet eivät välttämättä vielä niin säännöllisesti tunnukaan. Tietenkin sinun alhainen verensokerisi voi myös vaikuttaa. Koita syödä ja juoda vaikka ei maistuisikaan.

Muistan omista raskauksistani, että vauva oli joskus hissukseen pitempiäkin aikoja, ehkäpä juuri noilla viikoilla. Syö kuitenkin makeaa, mene pitkällesi ja kuulostele liikkeitä. Ja neuvolaan kannattaa soittaa jos ei ala kuulua mitään. :)

sinuna soittaisin neuvolaan ja pyytäisin päästä sydänääniin. en nyt halua pelotella, mutta siskollani juuri nuilla viikoilla oli vauva kuollut mahaan. pari pv meni, kun ei tuntenut liikkeitä... :(

Alkuperäinen kirjoittaja KAruski:
pakkohan sun on syödä..koska muutenhan se sun vauvasi ei saa ravintoa..ja näkee nälkää siellä mahassa..popsi vaikka keksejä..hedelmiä..

kyllä se vauva omansa saa, ottaa vaikka äidin selkärangasta sen viimeisenkin jos ei muuten. tottakai se vaikuttaa vauvaan, mutta ei se nälkää ole näkemässä heti. itse olin tod huonossa kunnossa raskauspahoinvoinnin vuoksi vielä noillakin viikoilla joten ruoka ei maistunut ja se mikä maistui tuli ulos. itse kyllä laihduin ekan 20viikon aikana 7kg. väliin olin tipassa mutta ei sieltä suosta päässyt ylös kuin ajan kanssa. lopullinen helpotus sille etomiselle oli synnytys

Yhteistyössä