Matala hCG-arvo ja silti raskaana? Löytyykö sellaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sintu74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sintu74

Aktiivinen jäsen
25.12.2010
1 063
1
36
Tein keskiviikkona raskaustestin, joka näytti plussaa. Tuolloin oli pp12.
Torstaina alkoi tiputteluvuoto joka muuttui torstai-perjantain välisenä yönä ihan kuukautisvuodoksi.

Soitin naistentautien polille ja pyysivät veritestiin.
hCG-arvoni oli pp14 vain 43.

Lääkäri oli aika lailla sitä mieltä että kyseessä olisi ollut kemiallinen raskaus, mutta myös alkion myöhäinen kiinnittyminen saattaa olla kyseessä. Minulle siis siirretty 2 TOP-luokan alkiota 17.6.

Voi hyvinkin olla että vuoto johtuu siitä, että vain toinen alkioista tulee nyt ulos ja toinen on kiinnittynyt myöhään.

Ensiviikon perjantaina uudestaan verikokeeseen, niin nähdään onko arvo nousu- vai laskusuunnassa.

Nyt haluaisinkin tietää, kuinka paljon teitä muita vastaavassa tilanteessa olleita löytyy ja onko kaikki käynyt lopulta parhainpäin?

Kannattaako minun pitää toivoa yllä vai alkaa suunnittelemaan jo seuraavaa hoitoa?

Viimeksi muokattu:
Minulla oli kanssa pp 14 arvo 43 ja nyt menossa rv 15+. Tärkeintä on juuri seurata, että lähteekö arvo nousuun vai laskuun, jos nousee "käyrällä", voi olla aika turvallisin mielin. Tsemppiä tähän jatkopiinailuun!

• Tykkää
Reactions: Sintu74
Minulla oli kanssa pp 14 arvo 43 ja nyt menossa rv 15+. Tärkeintä on juuri seurata, että lähteekö arvo nousuun vai laskuun, jos nousee "käyrällä", voi olla aika turvallisin mielin. Tsemppiä tähän jatkopiinailuun!
Yhtenä oireena mainitsisin sen että alaselässä tuntuu kummallista "painetta"... jos olen vähänkään epäergonomisessa asennossa, niin alaselkä kyllä ilmoittaa siitä. Tuota tunnetta on ollut noin vajaan viikon ajan.

Ei minulla yleensä kuukautisten aikaan ole muuta kuin alavatsakipua.

Onko sinulla AdAstra muutoin minkälainen tarina raskautumisellesi? Siirrettiinkö sinulle 1 vai 2 alkiota ja onko ollut minkäänlaista vuotoa ennen veritestiä?

Mulle siirrettiin yksi 1-päiväinen alkio. Pp 11 testasin ihan vitivalkoisen negan ja ajattelin, että se on siinä. Pari päivää sen jälkeen alkoi illalla ihan punainen vuoto ja sanoinkin miehelle, ettei meille vauvaa tule. Aamulla vuotoa ei kuitenkaan enää tullut ja kotitestiin tuli plussa. Menin klinikalle veritestiin ja koska oli perjantai, jouduin odottamaan tulosta maanantaille asti. Viikonloppuna tein kuitenkin kotitestejä, jotka näytti plussaa. Maanantaina sitten hoitaja totesi alhaisen hcg:n ja sanoi biokemialliseksi raskaudeksi. No kun olin tehnyt niitä kotitestejä, jotka yhä oli plussaa, niin päätettiin, että menen seuraavana päivänä uuteen veritestiin ja arvo olikin noussut ihan normaalisti. Myöhemmin mulla oli vielä ruskeaa vuotoa 2x3 päivää.

Mulle siirrettiin yksi 1-päiväinen alkio. Pp 11 testasin ihan vitivalkoisen negan ja ajattelin, että se on siinä. Pari päivää sen jälkeen alkoi illalla ihan punainen vuoto ja sanoinkin miehelle, ettei meille vauvaa tule. Aamulla vuotoa ei kuitenkaan enää tullut ja kotitestiin tuli plussa. Menin klinikalle veritestiin ja koska oli perjantai, jouduin odottamaan tulosta maanantaille asti. Viikonloppuna tein kuitenkin kotitestejä, jotka näytti plussaa. Maanantaina sitten hoitaja totesi alhaisen hcg:n ja sanoi biokemialliseksi raskaudeksi. No kun olin tehnyt niitä kotitestejä, jotka yhä oli plussaa, niin päätettiin, että menen seuraavana päivänä uuteen veritestiin ja arvo olikin noussut ihan normaalisti. Myöhemmin mulla oli vielä ruskeaa vuotoa 2x3 päivää.

Minun lääkärini on niin varma siitä, että minulla on ollut kemiallinen raskaus, että perui jo 25.7 varatun ultra-ajankin. Eikö todellakaan olisi voinut odottaa ensiperjantaihin saakka verikokeen tuloksia? : /

Taidanpa itsekin vielä oman mielenrauhani vuoksi tehdä kotitestin alkuviikosta, antaahan sekin suuntaa sille mitä perjantain veritestissä on odotettavissa.

Kiitos sinulle jakaessasi oman tarinasi, se valoi minullekin toivoa. :)

Viimeksi muokattu:
en nyt ihan taida kuulua tänne mut vastailen omasta kokemuksesta.

eli viime huhtikuussa kävin lääkärissä mahakipujen vuoksi(ajatuksena että kasvaimet uusineet ym) lääkäri määräsi verkokeita ja juuri tuon verestä otettavan kokeen millä näkee onko raskaana vai ei ja samalla myös pissakokeen mistä kans katottiin onko raskaana.
kaikki näyttivät negaa ja jopa ultrassa ei havaittu alkiota,eikä onneksi kasvaimiakaan :)

ja vuotoja on ollut ja hupsista toukokuun 26pv(synttäripäivänäni) kävin yksityisellä lääkärissä epäsäännöllisten vuotojen ja muutenkin niin ihmeellisen olon kans.

hupsista heijaa sieltähän löytyi sikiö 11+3 eli olen ollut testien aikaan rv5 eli tsemppiä sinulle!!!

ja lisätäkseni vielä että käytin jaz-ehkäsypillereitä.

maailma on vaan niin ihmeellinen :)

MARMAx4 ja pikkuinen-jaz 16+5

• Tykkää
en nyt ihan taida kuulua tänne mut vastailen omasta kokemuksesta.

eli viime huhtikuussa kävin lääkärissä mahakipujen vuoksi(ajatuksena että kasvaimet uusineet ym) lääkäri määräsi verkokeita ja juuri tuon verestä otettavan kokeen millä näkee onko raskaana vai ei ja samalla myös pissakokeen mistä kans katottiin onko raskaana.
kaikki näyttivät negaa ja jopa ultrassa ei havaittu alkiota,eikä onneksi kasvaimiakaan :)

ja vuotoja on ollut ja hupsista toukokuun 26pv(synttäripäivänäni) kävin yksityisellä lääkärissä epäsäännöllisten vuotojen ja muutenkin niin ihmeellisen olon kans.

hupsista heijaa sieltähän löytyi sikiö 11+3 eli olen ollut testien aikaan rv5 eli tsemppiä sinulle!!!

ja lisätäkseni vielä että käytin jaz-ehkäsypillereitä.

maailma on vaan niin ihmeellinen :)

MARMAx4 ja pikkuinen-jaz 16+5
Kiitos sinullekin MARMAx4 kokemuksestasi. :)
Monesti menee lääkärit sanattomiksi, kun kaikki ei menekkään heidän arvioidensa mukaan...

Jotain outoa mun kropassa nyt on, jota ei oo aiemmin ollu. Alaselässä edelleenkin "paineen" tunnetta. Kun esim. petaan sänkyä ja kurkotan laittamaan lakanaa patjan alle, niin selkä ei kyllä tykkää siitä yhtään. Paras asento on olla selkä suorassa.
Mietin että ku mulla on taaksepäin kallistunu kohtu, niin oisko sillä jotain tekemistä tuon selkäkivun kanssa... varsinkin jos se toinen alkio siellä vielä yrittää sinnitellä?
No jaa... aamulla teen vielä raskaustestin jotta nään ilmestyykö testiin kahta viivaa ja jos ilmestyy, niin kuinka vahvana. Huomenna mulla on siis pp18 menossa.

Mulla oli pp 14 hcg 40,7 ja nyt on tasan kaksi viikkoa laskettuun aikaan. :) Kyseessä oli yhden alkion siirto ja toinen ivf. Kontrolliverikokeessa pp 21 hcg oli noussut normaaliksi.

Myös ekassa ivf:ssä siirrettiin yksi alkio ja siinä hcg oli vielä matalampi, pp 14 vain 30,5. Raskaus kuitenkin jatkui, tosin arvot nousivat aika hitaasti ja kävin muistaakseni kolme kertaa verikokeessa, kunnes ultrassa nähtiin syke. Tämä raskaus jouduttiin kyllä sitten myöhemmin keskeyttämään kromosomihäiriön vuoksi, en tiedä liittyikö tuo hidas nousu siihen.

Pidän peukkuja!

• Tykkää
Olen ainakin ollut raskaana, koska raskaustesti näyttää vielä tänäänkin haamuviivaa, nyt siis pp18.
Testi tehty Apteekin omalla raskaustestillä. Eikö tuon viivan pitäisikin olla jo vahvempi, jos olisin raskaana?
Tässäpä kuvaa testistä:
Aijaa.com - haamu pp18 - 8275736.jpg

Mulla tulis huomenna täyteen 5rv, siis jos oisin raskaana... aika huonolta näyttää...

Viimeksi muokattu:
Viime perjantaina pp21 hCG-arvoni oli 194 eli vieläkin liian matala.

Nyt lääkäri miettii, josko toisella alkiolla olisikin ollut vain myöhäinen kiinnittyminen ja siksi nuo arvot ovat noin matalat. Eli minulla voikin olla tänä päivänä rv 5+5:n sijasta menossa vasta vaikka 4+5.
On kuulemma tapauksia, joissa alkio on kiinnittynyt vasta viikkoakin myöhemmin kuin olisi pitänyt. Sehän tiedetään että alkio ei voi kiinnittyä ennenkuin sen kuori aukeaa. Kaipa meidän alkiomme kuori on ollut sen verran lujaa tekoa että se tarvitsi ylimääräistä aikaa auetakseen ja kiinnittyäkseen. :)

Torstaina taas verikokeeseen. Toivottavasti silloin ois arvot noussu niinku pitääkin...

• Tykkää
Reactions: anu84
Sintu74: ONNITTELUT!!! :flower: Kyllä siellä nyt on pikkuinen tarrannut lujasti kiinni :heart: Ihana juttu! Tuo testi ei jätä enää arvailun varaa ;) Mutta tuo veritestin tulos olisi myös ihan mielenkiinnosta kiva sitten kuulla =)

• Tykkää

Yhteistyössä