Matka haaveissa, haaveksiko myös jää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oikeinko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oikeinko?

Vieras
Ollaan suunniteltu että lähdettäis miehen kanssa kahdestaan matkalle,kerrankin kun saisimme lapsille viikoksi lapsenlikan. Viimeisestä yhteisestä ulkomaanmatkasta onkin hurahtanut jo 8-v, mies tosin on saanut työnpuolesta reissata eri mantereilla..

Itse olen kotiäitinä ollut jo lähemmäs 5-vuotta ja mies tekee hyväpalkkaista työtä. Rahaa on siis hänellä huomattavasti enemmän kuin minulla. Tuli yllätyksenä että mies maksaisi vain oman matkansa,olettaen että minä köyhä kotiäiti voisin maksaa omani. Totta on, että olen vähän saanut kerättyä sukan varteenkin pahan päivän varalle, mutta en ole rahaa kerännyt matkaa varten vaan juuri pahaa päivää ajatellen jos vaikka sairastun vakavasti tms.. Luulin että kun nyt matkaa suunnitellaan niin mies tienaavana osapuolena myös maksaa matkani. Avioliitossahan rahat ovat yhteisiä tietääkseni. Meillä on omat tilit kylläkin,mutta tavallaan hänen tienaamiaan rahoja käytetään myös muuhun elämiseen ja laskuihin mitä nyt tuleekaan. Eikä mieheni arvosta minua kun kuvittelee että voisin kotiäidin tuloilla kustantaa tuosta vain n.600-700€ matkan?

Ikävä tilanne. Pahanpäivän varalle kannattaa aina jättää ainakin muutama satanen. Jospas se miehesi kuitenkin muuttaisi mieltään ja maksaisi sitten edes sen matkan jos itse käytät säästöjäsi sitten ruokailuun sun muuhun mitä sitten kohteessa teettekin.

Ikävä tilanne. Pahanpäivän varalle kannattaa aina jättää ainakin muutama satanen. Jospas se miehesi kuitenkin muuttaisi mieltään ja maksaisi sitten edes sen matkan jos itse käytät säästöjäsi sitten ruokailuun sun muuhun mitä sitten kohteessa teettekin.

Näin hänelle sen mainitsinkin, että voisin maksaa ruokani ja muut menot reissussa,kunhan hän maksaisi matkani. Kuitenkin kulut ovat pienemmät kuin itse matkan hinta. Saa nähdä muuttaako mieltään, sen verran jääräpää on kyseessä :)

[QUOTE="alkup.";26393359]Näin hänelle sen mainitsinkin, että voisin maksaa ruokani ja muut menot reissussa,kunhan hän maksaisi matkani. Kuitenkin kulut ovat pienemmät kuin itse matkan hinta. Saa nähdä muuttaako mieltään, sen verran jääräpää on kyseessä :)[/QUOTE]

Koita ehdottaa sitten lähempänä lähtöä halvempia äkkilähtöjä :) Usein saa viikon matkan sillä lailla jopa 300 eurolla.

[QUOTE="alkup.";26393398]:) Matkalle lähtö olisi viikon päästä jo, joten kiire tulee. Kyseessä juuri äkkilähtö.[/QUOTE]

Maksaako äkkilähdöt 600-700 euroa oho. En ole nyt niitä käynyt katselemassa, mutta kuullostaa aika hurjalta.

Mies nyt on ylipihi joka asiassa,mutta että tällasissakin tilanteissa!? Nyt kun ois aikaa niin iskee visuus.. Olen itsekin ymmälläni, hiukan vihainenkin hänelle ja koen itseni arvottomaksi. En ansaitsisi ilmeisesti hänen mielestään mitään sellaista mihin kotiäidillä ei ole vara. Ei tämä ainakaan meidän parisuhteelle hyvää tee.

[QUOTE="alkup.";26393624]Mies nyt on ylipihi joka asiassa,mutta että tällasissakin tilanteissa!? Nyt kun ois aikaa niin iskee visuus.. Olen itsekin ymmälläni, hiukan vihainenkin hänelle ja koen itseni arvottomaksi. En ansaitsisi ilmeisesti hänen mielestään mitään sellaista mihin kotiäidillä ei ole vara. Ei tämä ainakaan meidän parisuhteelle hyvää tee.[/QUOTE]

Onko miehesi perustellut miksi ei halua maksaa sinun matkaasi?

[QUOTE="alkup.";26393663]Ei ole, sanoo vain että vois maksaa mun ruoat ja juomat paikan päällä. Itse tahtoisin toisinpäin. Koska se mitä ja syön, ei maksa matkan hinnan verran kuitenkaan..[/QUOTE]

Oletko varma ettei?

Meillä on kyllä yleensä mennyt niinpäin, että ollaan saatu tuhlattua reissussa enemmän rahaa kuin mitä itse matka on maksanut. Paitsi jos on ollut all inclusive.

[QUOTE="alkup.";26393663]Ei ole, sanoo vain että vois maksaa mun ruoat ja juomat paikan päällä. Itse tahtoisin toisinpäin. Koska se mitä ja syön, ei maksa matkan hinnan verran kuitenkaan..[/QUOTE]

Jos ei ole mikään viinan suurkuluttuja niin päivässä menee ruokaan ja muutamaan lasiin viiniä max 30 euroa. Koita nyt käännyttää miehesi pää ja jos ei muuta mieltään, peruutat koko lähdön. Ei yhden viikon takia kannata sitä omaa talouttaan sekaisin laittaa.

Minua inhottaisi tuollainen pihi ukko, alkaisin varmaan harkitsemaan avioeroa. Itse en voi sietää pihejä ihmisiä, jotka eivät edes puolisonsa matkaa suostu maksamaan, vaikka rahaa ilmeisesti olisi vaikka muille jakaa.

Tiedän, 30-40€ päivässä riittää. Alkoholia ulkomailla tulee käytettyä vähemmän,eniten rahaa menee ruokaan ja matkamuistoihin. Yritän käännyttää hänen päänsä vielä.. olen itsekin todella kyllästynyt elämään pihin miehen rinnalla,mutta muuten hän on loisto tyyppi. Itse tuhlaavampana osapuolena joskus ärsyttää se että kaikessa pitää säästää.. *huoh*

Yhteistyössä