Hae Anna.fi-sivustolta

Matkabudjetin suunnittelua 2hlö/2vko

Viestiketju osiossa 'Turkki' , käynnistäjänä Alanya <3, 29.07.2007.

1. Alanya <3 Vierailija

Kertokaahan, rakkaat kanssakeskustelijani, millaisin summin varautuisitte matkaan? Kolmenkympin hujakoilla oleva pariskunta, tarkoituksena viettää kaksi ihanaa viikkoa ihanassa Alanyassa. Suunnitelmissa lähinnä rantaelämää, veneretkeilyä ja kaupungilla haahuilua. Toki myös hieman Efesin maistelua :) Tuliaisia vain nimeksi.

Alanyassa ollaan ennenkin oltu, mutta tämä budjetointi on vaan aina yhtä hankalaa!!

Kertokaahan omista lomanvietto- ja rahankulutustavoistanne :)

2. KuntaKinte_ Vierailija

Kahdella ihmisellä menee yleensä 50 € per pv eli 2 vk:n matkalla noin 700 - 1000 €.

3. RTO Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Varaisin kyllä kahdelle aikuiselle ihmiselle 100 euroa/päivä yhteensä.

4. meillä näin Vierailija

me olemme varanneet kahdelle ihmiselle päiväbudjetiksi 100 euroa ja se on meille riittänyt ihan hyvin. Retkiä olemme tehneet ja jotain vaatetta ostelleet, kosteita ravintolailtoja emme harrasta mutta tiedämme että niihin saa helposti uppoamaan paljonkin rahaa. 100 euroa on meille aika löysä budjetti, paljon pienemmälläkin tulisi toimeen jos miettisi tarkaan mihin rahansa käyttää.
    Retkipäivä voi mennä budjetin yli mutta sitten taas löysä rantapäivä alittaa budjetin joten tasapaino säilyy.

5. Alanya <3 Vierailija

Kiitos hei vinkeistä!

Ollaan nyt tultu siihen tulokseen. että n. 1500€ budjetilla mennään, eli ~50€/pv/hlö. Matkaan lähtee toki myös luottokortti, että ei ne rahat kesken lopu.

Vaikka yleensä käytämmekin rahaa hyvin hillitysti, ei ole kiva jos jotain jää siitä syystä tekemättä. Ja johan parin viikon ilmastointi, tallelokerot ym. vaativat aika satsauksen!

6. handelsbauer Vierailija

Tulimme juuri viikon lomalta Alanyasta, kaksi aik ja kaksi lasta.
    Meillä meni melkein kaksi tuhatta euroa.
    Kävimme kaikki turkkilaisessa saunassa, Aqua Parkissa ja söimme keskihintaisissa
    ravintoloissa.
    Alkoholiin meni rahaa melko vähän, ehkä 300-400 liiraa.
    Summaan sisältyy noin 400-500 euroa vaatteita ja lasten muuta kamaa.
    Hintataso tuntuu nousseen selvästi kolmessa vuodessa, on kuitenkin 20-30 prossaa
    Suomen hintoja alemmat.
    Merkkivaatteissa eroa ei juurikaan ole, kulta halpaa.
    Antalyan lentokenttä 4 isoa Fantaa, 46 liiraa, eli noin 26-28 ecua, huh huh.

7. hartsa-71 Vierailija

ota 2000 euroa mukaan ja tuo loput takaisin

8. cat22 Vierailija

meitä kaksi aikuista matkalla, ja rahaa paloi noin 2000 ekeä. siinä veneretket,shoppailut,rodoksen retki,syömiset ja juomiset tietysti...)

9. matkaillut Vierailija

Ihmettelen tuota rahan käyttöä. Meitä oli kaksi aikuista ja 11 vuotias tytär. Rahaa saimme menemään viikon aikana 900 euroa. Kaikki pakollinen tuli nähtyä eli parina päivänä aqua-parkissa , turkkilainen ilta, veneretki ja joka päivä terassilla. Ilmastointi ja säilytysmaksut erikseen. Ei tuntunut yhtään, että pitää säästää. Jokaiselle tarttui myös hyvin tingattua ostoksia.
    Auttoikohan se, että teimme hotellista itse turkkilaista ruokaa emmekä käyneet huippukalleissa yökerhoissa. Tässä tuntee itsensä tosi köyhäksi rahan käytön suhteen.
    Joka päivä kävimme kuitenkin syömässä pikkusuolaista kaupungilla.

10. Meillä meni kahdella aikuisella viikon aikana 1600 Euroa ja asuimme All inclusive hotellissa. Toki ostimme hiukan kultaa ja vaatteita, mutta mielestämme emme hirveesti tuhlanneet reissun aikana. Reilusti vaan rahaa mukaan, sillä ei niitä viitsi lomalla laskea. Hyvää Turkin matkaa! Me odotamme jo innolla seuraavaa =)

11. Subaj Vierailija

"Ihmettelen tuota rahan käyttöä."

Jokainen tyylillään. Menee 1000 tai 5000 € matkalla.

Kukaan ei voi vastata siihen, että mikä on sopiva rahamäärä viikon/kahden matkalla.

Itse olen pitänyt "nyrkkisääntönä" 100 € päivä kahden hengen matkalla. Lisäksi Visa, jos vaimo...

12. höh Vierailija

Harva varmaan viitsii kokkailuun loma-aikaansa käyttää. Ja ulkona syöminen on monille yksi loman tarkoituksia.

13. Lomaa odotellessa Vierailija

Itse lasken yksin matkustaessa tuon 50€/päivä matkabudjetiksi ja hyvin on riittänyt. Toisella kertaa menee kaikki, toisella tulee rutkasti takas. Paljolti riippuu siitä mitä ostelen sieltä itselleni ja tuliaisiksi. En ala ruokia tekeen hotellilla muuta kuin aamupalan ja päivällä jonkun suolaisen pussikeiton syön, muuten kierrän eri ravintoloita ja käyn nauttimassa siitä kun joku muu tekee sen ruuan ja vieläpä tarjoilee minulle.... :)

14. Lomalla? Vierailija

15. riivajainen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse tulin just Alanyasta, olin siel kolme viikkoo. Rahaa meni paikanpäällä noin 2400 euroo, syömiseen, juomiseen ja hiukan shoppailuun. Millään retkillä ei oltu. Kyllä sitä vaan kummasti menee! Mitään pussikeittoja en kyl alkais tekeen, ravintolasta saa ruokaa...

16. hotellin Vierailija

tarkoitus ilmeisesti kuitenkin se, että voi tehdä itse ruokaansa. Hyvä idea tuo pussikeitto. Ostanpa itsekin ja lämmitän seuraavalla kerralla. Saa suoloja ja jaksaa odottaa paremmin iltaan ja kunnon pihvejä ravintolassa. Ja meillä menee rahaa 2 henkilöllä korkeintaan 100 euroa päivä. Vaikka on syöty ulkona.

17. pärjäätte Vierailija

minulla on "toimintatonni,per viikko, ikinä ei ole jäänyt centtiäkään käyttämättä.

18. tebis Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse kävimme aikoinaan turkissa sen edullisuuden vuoksi ja toki takuu varma aurinko houkutteli.
    Hinnat on kuitenkin nousseet niin paljon, että nykyisin matkustamme miélummin "länsimaisiin maihin",koska eivät ole turkkia kalliimpia ja kuitenkin kohteet tasokkampia.

19. Liana-Kaarina_ Vierailija

Missä mielessä parempia?Hotellit?Palvelut?Kohteet,rannat,kaupat?

20. tämän Vierailija

kauniisti sanoisi, et ole tainnut kovin paljon matkustella muualla kuin turkissa? Jos olisit, et kyselisi typeriä.

21. Liana-Kaarina_ Vierailija

Olen matkustellut muuallakin,halusin vain kuulla kommentteja kohteiden eroista.Ihmiset kokevat asiat eri tavoin ja jokaisella on omat kommentit kohteista.

22. reissupekka Vierailija

Olen Liana-Kaarinan kanssa samoilla linjoilla, mutta vastaus on taas tullut vain tuolta yhdeltä lapselliselta häiriköltä.

23. info Vierailija

24. tebis Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei.
    Ikävää että tälle turrki foorumille eksyy yhä uudestaan "häiriköitä", ihmettelen kuinka he jaksavatkin aina kirjoittaa noita samoja lapsellisia kommentteja...huvinsa kullakin.

Ns. länsimaisissa maissa (lähinnä tarkoitan tässä nyt euroopn kohteista) ympäristö on kaikin puolin huomattavasti siistimpi ja puhtaampi. Kaupoissa ja kojuissa on hinnat näkyvillä, ei tarvitse tinkiä,joten hinnan suhteen ei ole "kusetusta".Tällainen kaupankäynti on mielestäni mielyttävää.
    Vaikka kilpailu on "turistikohteissa" kovaa, mielestäni vain turkissa sisäänheittäjät ruokapaikoissa jne. ovat hyökkäviä.Länsimaisissa kohteissa ne saattavat puuttua kokonaan tai tyyli on "asiallista". Rannat ovat lähestulkoon aina valvottuja ja siistejä, toisin kuin turkissa.
    Palvelu on toki turkissakin mielestäni ystävällistä, mutta muualla saa ruokailla rauhassa eikä koko ajan olla tyrkyttämässä jotain lisää tai muuten vaan häiritä ruokailua....Joskus mielestäni ruokailutilanteet ovat olleet kiusallisia turkissa,kun koko ajan joku häärää ja yrittää viihdyttää vaikka haluaisi ruokailla rauhassa ja jutella oman porukan kesken.
    Niitä parempia puolia on paljon, vaikkakin turkkikin on kiva paikka lomailla. (siellä on muuten hyvää ruokaa :) siitä erityinen plussa turkille!). Tässä nyt oli ainakin jotain noin pintapuolisesti.
    Mutta kyllä se turkki mun listalla jää nyt kyllä aika häntäpäähän euroopan "rantalomakohteissa" kun ne hinnat ovat siellä nousseet niin paljon ja palvelu ja kohteiden taso ei kuitenkaan vastaa länsimaisten lomakohteiden tasoa.
    Turkin taakse jää pitkälle bulgaria. Kovin on suosiossa bulgarian matkat, siellä kaiketi on vielä halpaa, mutta itse en bulgariasta välitä, mutta se on jo toinen juttu.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri