Matkalle 30+ rv:lla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja big mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

big mama

Vieras
Olemme varanneet lyhyehkön kaupunkiloman ajankohtaan, jolloin minulla on raskausviikkoja noin 31. Onko kenelläkään kokemuksia matkustamisesta näihin aikoihin? Aiempi raskaus oli loppuun asti aika helppo, joten nytkin matkalle lähtö tuntuu ihan hyvältä idealta. Lentokin kestää alle kaksi tuntia. Mutta pitäisikö kuitenkin osata pelätä jotakin? Millainen se lääkärintodistus on, jonka lentoyhtiöt vaativat?

Kokemuksia ja vinkkejä, kiitos!

Hei,

itse olin juuri pääsiäisenä reissussa Keski-Euroopassa eikä mitään isompia ongelmia ilmennyt. Lentojen kestot vaihtelivat 1 tunti 15 min - 3 tuntia. Jalat vain turposivat lentojen aikana, vaikka oli tukisukat jalassa. Raskausviikkoja on nyt kasassa 29. Vielä ensi viikolla aion lentää kotimaassa ja silloin on viikkoja 30. Finnairin sivulla sanotaan että lentäminen on sallittua viikolle 36 asti, mikäli raskaus on edennyt normaalisti. Raskaustodistus vaaditaan 28 viikolta eteenpäin ja sen voi pyytää lääkäriltä aikaisintaan silloin kun viikkoja on kasassa 27.

Finnairin raskaustodistus löytyy seuraavan linkin takaa:

http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/finnair/kcxml/04_Sj9SPykssy0xPLMnMz0vM0Y_QjzKLD443tPABSZnFe8e7AFloQs6eaEIu8c7eCCFfj_zcVP2gtMx4N099b_0A_YLc0NCIckdFAFUdqK0!/delta/base64xml/L3dJdyEvd0ZNQUFzQUMvNElVRS82X0tfNDdW

Jos linkki ei pelitä, niin polku sinne on:
Finnair Matkustajalle / Matkustusinfo / Ennen lentoa / Ilmailulääkäri / Raskaus

Jos oma olo on ihan ok, niin lentoon vaan. Tukisukkia suosittelen, kyllä ne auttoivat, vaikka jalat turposivatkin. Ilman niitä turposivat vielä enemmän, kun yhdellä lyhyellä lennolla en niitä jalkaani kiskonut. Hyvät jalkaan muotoutuneet kävelykengät olivat itselleni pelastus, ilman niitä en varmasti olisi jaksanut kävellä ja ihailla nähtävyyksiä.

Yhteistyössä