Heippa taas!
Mä oon yhden kerran ollu Sidessä, jäi kyllä ihan kivat muistot sieltä. Tokihan se on paljon Alanyaa pienempi, mutta toisaalta siellä on kaikki kävelymatkan päässä. Me oltiin siellä ihan rannalla olevassa hotellissa, missä oli mahtava ravintola, en oo tainnu ikinä syödä niin hyvää ruokaa kuin siellä

Muutenkin turkkilainen ruoka on tosi hyvää, mutta valitettavasti viime vuosina on hinnat nousseet aika paljon, on se ravintolassa syöminen kuitenkin halvempaa kuin Suomessa. Tietysti paikasta riippuen toi hinta vaihtelee paljonkin, kannattaa vältellä ihan pahimmissa turistirysissä olevia ravintoloita ja mennä minuutin kävelymatkan päähän sivukujalle, siellä usein ruokakin parempaa.
Jos Alanyaan päädytte, niin paremmat rannat löytyy Kleopatran rannan puolelta. Me ei olla niinkään rantaihmisiä, mielummin vietetään aikaa uima-altaalla. Itärannalla on aika kovat mainingit ja rannat ei oo niin "siistejä" kuin Kleopatran puolella. Meidän asunto on tuolla itäpuolella n. 3-4 km keskustasta.
Silloin kun meidän poika oli sen 10kk, niin eipä siinä paljon auringonottoa harrastettu, ei meidän rauhaton sielu jaksanut olla paikoillaan. Ja silloin oli niin kuuma, ettei juuri viittinyt maahan laskea. Silloin käveltiin paljon ympäriinsä ja käytiin vuorotellen miehen kanssa loikoilemassa auringossa. Tietty riippuu lapsen luonteesta miten jaksaa rannalla olla. Meillä oli rattaiden kuomun eteen uv-harso, mikä oli tosi hyvä, lisäks oli vielä aurinkovarjo. Hyvä aurinkorasva on apteekista saatava Eucerin junior sk 25, siinä pelkästään fysikaalinen suoja ja sitä saa käyttää jo 6kk ylöspäin. Ja juominen on pienelle ja tietysti isommillekin tosi tärkeetä!
Tuolle 9-vuotiaalle on Alanyassa paljon tekemistä, vesipuisto ym. Itse en ole siellä käynyt mutta oon kuullut että on ihan ok. Ja Alanyumin kauppakeskuksen 3 kerroksessa on Playroom, missä on erilaisia pelejä, autosimulaattoreita ym. Sieltä saa myös monenlaista edullista ruokaa, siellä on useita pieniä ravintoloita, Burger Kingistä lähtien.
Liikkuminen Alanyassa on toisinaan hankalaa, siksi kannattaa ottaa hyvät matkarattaat mukaan. Jos hotelli on kauempana keskustasta, niin Dolmus-busseilla on kätevää kulkea, taksitkin on halpoja.
Ja vielä tosta Side vai Alanya. Sideen on lentokentältä lyhyempi matka, mikä on mukavaa pienen lapsen kanssa. Itse ollaan aina käytetty taksia lentokentältä Alanyaan, maksaa n. 60 - 80e/suunta. Pääsee kätevästi ja nopeasti kotiovelle
Jahas, poika haluaa iltapesulle. Ja sit katsomaan matkaoppaita

, kiva katsoa kun on tuttuja paikkoja!