Matkarattaat heittoaisalla

  • Viestiketjun aloittaja Viuhti-83
  • Ensimmäinen viesti
Viuhti-83
Tarvitsisin matkarattaa, joissa tulisi mielellään olla heittoaisa. Käsittääkeni malleja heittoaisalla on aika vähän tarjolla.

Osaatteko suositella mitään kohtuuhintaista mallia, joka löytyisi mielellään verkkokaupasta?

Löysin yhdet Babywelt merkkiset, heittoaisalliset matkarattaat Vauvamaailman verkkokaupasta. Tosin väri ei kovasti miellytä ja merkki on minulle vieras. Onko kokemuksia kyseisestä merkistä?
 
Alessia
Miksi haluat heittoaisan? Matkarattaiden on tarkoitus olla kevyet, ja tuollainen ominaisuus lisää painoa joten on varmasti siksi harvinainen.

Jos haluat saada lapsen suojaan auringolta, hanki sellainen ratas, jossa kuomun saa vedettyä alas. Meillä on Inglesinan Zippyt, joissa kuomun saa halutessaan vaikka varpaisiin kiinni. Isompi lapsi ei luultavasti halua kulkea selkä menosuuntaan.
 
Ap.
Haluan heittoaisalliset matkarattaat siksi, koska vauva on vielä niin pieni, ettei hän viihdy kasvot menosuuntaan.

Nyt meillä on yhdistelmät ilman heittoaisaa, mutta aion käyttää niitä rattaita myöhemmin. Rattaiden koolla/painolla ei olisi niinkään väliä.
 
..,,,
Siis, jos koko ja paino ihan sama, miksi etsit matkarattaita? Etsi vain rattaita, jotka on tarkoittettu vaunujen jälkeiseen normaaliin käyttöön. Matkaratashan on sitten ihan eri asia jo. Kyllä rattaita pitäisi löytyä heittoaisallakin..?
 
Matka tiedossa
Minäkin olen etsinyt matkarattaita heittoaisalla, juurikin koska on pieni vauva joka haluaa nähdä työntäjän. ja koska heittoaisallisia voi sitten myöhemminkni säätää esim. auringonsuunnan mukaan - siis poispäin auringosta. Ja miksi matkarattaat? No koska on tarkoitus myös matkustella aika paljon. Kevyemmät rattaat olisivat helpommat ulkomailla ja matkarattaat helpommat esim. lentokoneessa.

Niin löytyisikö sellaisia matkarattaita? Katsoin tuon linkin ja eivät ne tainneet ihan matkarattaat olla.
 
...,,
Siis aloittaja sanoi, että "koko ja paino ihan sama"...silloin ei pitäisi olla mitään halua saada pieniä kevyitä matkarattaita, siksi ehdotin noita kuomurattaita..? Sinulle varmaan oikeat matkarattaat, jos tosiaan haluat kevyet ja pienet, mutta selvästi ap ei tarvinnut sellaisia..
 
Katsopa sellainen
...kuin ABC matkaratas. Huutonetissä on jollain ollut myynnissä, mutta ei ole enää. VauvaPOP ainakin myy tuota ilmeisesti. Pieni ja näppärä pitäis olla ja heittoaisa.
 
Alessia
Vertailin tosi paljon matkarattaita ennen kuin ostin, ja huomasin, että pienikin lista toiveita aiheuttaa yleensä mahdottoman yhtälön. Ap voisi vaikka hankkia yhdistelmät, joissa on heittoaisa, jos painolla ei ole väliä.

Nimimerkille Matka tiedossa: en tiedä löytyisikö sellaisia rattaita. Yhdistelmien kantaminen ja heittäminen takakonttiin on kyllä pirullista, mutta siellä lentokoneen ruumassa on ihan yhdentekevää, kuinka paljon ne painavat.
 
Alessia
Vielä ap:lle. Jos sulla ei vielä ole heittoaisallisia vaunuja, niin voin kertoa, että ei ne kyllä oikeasti ole kovin hyvät. Ei sitä aisaa jaksa kääntää aina kun kääntyy kadun kulmasta. Sen sijaan monissa yhdistelmissä koppaosan voi kyllä kääntää, eli vaihtaa sen sitten yhden kerran siinä vaiheessa kun lapsi on riittävän iso.
 
Matka tiedossa
Alkuperäinen kirjoittaja Alessia:
Vertailin tosi paljon matkarattaita ennen kuin ostin, ja huomasin, että pienikin lista toiveita aiheuttaa yleensä mahdottoman yhtälön. Ap voisi vaikka hankkia yhdistelmät, joissa on heittoaisa, jos painolla ei ole väliä.

Nimimerkille Matka tiedossa: en tiedä löytyisikö sellaisia rattaita. Yhdistelmien kantaminen ja heittäminen takakonttiin on kyllä pirullista, mutta siellä lentokoneen ruumassa on ihan yhdentekevää, kuinka paljon ne painavat.
Harmi, että tämä matkaratas-asia on nyt näin hankala... Lentokone tosiaan jaksaa ne roudata, mutta itse en välttämättä jaksa esim. niissä eurooppalaisissa kaupungeissa, joissa ei ole metroasemille hissejä. Ja jos satutaan reissaamaan pitkiä aikoja niin että tulee paljon siirtymisiä, olisivat pieneen kokoon menevät ja kevyet matkarattaat kaikkein helpoimmat. No mutta, täytyy etsiä. ja katsastaa tuo ABC.

 
...,,,
Kyllä minä olen 1.5 vuotta jaksanut käännellä monta kertaa päivässä heittoaisaa, ei se ole mikään ongelma ja meillä ainakin menee yhdellä painalluksella + vedolla toiseen päähän..
 
Kysyn vaan?
Alkuperäinen kirjoittaja Alessia:
Vielä ap:lle. Jos sulla ei vielä ole heittoaisallisia vaunuja, niin voin kertoa, että ei ne kyllä oikeasti ole kovin hyvät. Ei sitä aisaa jaksa kääntää aina kun kääntyy kadun kulmasta. Sen sijaan monissa yhdistelmissä koppaosan voi kyllä kääntää, eli vaihtaa sen sitten yhden kerran siinä vaiheessa kun lapsi on riittävän iso.
Tämä on sitten taas vain yhden käyttäjän mielipide! Joillekin se voi olla hyvinkin kätsy, joten jos ei taas kirjoiteltais niitä omia kokemuksia ainoina oikeina ratkaisuina. Meille heittoaisa on yksi tärkein kriteeri rattaissa/vaunuissa, eikä me sitä todellakaan joka kadunkulmassa käännellä.
Miten toi käännettävä koppaosa on yhtään sen helpompi....? Jos siis nimenomaan etsii heittoaisallista mallia? Jota tosin ei matkarattaista ihan helpolla löydä.... Helpompi kai heittoaisa on tarvittaessa kun raskasta koppaa käännellä.
Mut nää on näitä makuasioita :) Toivottavasti ap löytää sopivat rattaat!
 
Alessia
Alkuperäinen kirjoittaja Kysyn vaan?:
Alkuperäinen kirjoittaja Alessia:
Vielä ap:lle. Jos sulla ei vielä ole heittoaisallisia vaunuja, niin voin kertoa, että ei ne kyllä oikeasti ole kovin hyvät. Ei sitä aisaa jaksa kääntää aina kun kääntyy kadun kulmasta. Sen sijaan monissa yhdistelmissä koppaosan voi kyllä kääntää, eli vaihtaa sen sitten yhden kerran siinä vaiheessa kun lapsi on riittävän iso.
Tämä on sitten taas vain yhden käyttäjän mielipide!
Siis mitä, tarkoitin tämän kyllä kaikkien käyttäjien mielipiteeksi! Halusin vaan sanoa, että jos suuntaa ei ole tarkoitus vaihtaa päivittäin, niin se onnistuu myös rattaissa, joissa EI ole heittoaisaa. En sanonut että kääntyvä koppa on helpompi, mutta se on riittävä ominaisuus jos suunta on tarkoitus vaihtaa harvoin.

 
Viuhti-83
Nämä olis ne Babyweltit http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products/1244186251.jpg , löytyy myös poikamaisempi väri. Laatu vaan arveluttaa, kun on ihan vieras merkki ja en googlettamallakaan oikein mitään tietoa löytänyt, paitsi sisarusrattaista.
 
Ideoita...?
Nostelenpa tätä keskustelua, vaikka otsikko ei ihan ongelmaani täsmääkään... Ei myös minulla olisi hakusessa rattaat (ei siis matkarattaat) heittoaisalla. Tuossa yllä olikin jo linkki noihin Jovin Nature rattaisiin, mutta mitäs muita vaihtoehtoja sitä mahtaisi olla? Ideoita?
 
Peg Peregon kannattaja
En ihan tajua mikä siinä heittoaisassa on niin hyvä juttu. Ehkä vaan olen tottunut perinteisiin vaunuihin?

Minulle tärkeää on vaunujen kepeys ja käsiteltävyys ja pieneen tilaan mahtuminen. Siksi valitsin jo toistamiseen Peg Peregot. Enkä ole katunut taaskaan.
 
Brion heittoaisa
Nää on taas makuasioita. Mä olen tykännyt todella paljon meidän Brion heittoaisallisista-vaunuista. Kuljemme paljon bussilla ja tykkään että aisan saa kokonaan pois kulkutieltä. Kun pikkuvauva oli kopassa niin pääsy vaunuihin oli vaivatonta. Ei tarttenut kurkotella aisan yli, kun vaunujen vieressä oli usein toiset vaunut/muita matkustajia. Nyt sitten taaperon kanssa on kiva kun bussiin pääsee nousemaan kätevästi lapsen kasvot minuunpäin. Ja edelleen, aisan saa pois tieltä. Viihtyy hyvin kun saa katsella muita matkustajia ja seurustella kanssani. Sitten ulkona heitän aisan toiseen suuntaan ja jatkamme matkaa lapsen kasvot eteenpäin. En ole koskaan kokenut tarpeelliseksi käännellä aisaa kaupoissa ja "joka kadun kulmassa". Mutta huonommalla kelillä on kiva kun lapsen saa poispäin viimasta/sateesta tai sitten kesällä auringon paahteelta.
 

Yhteistyössä