matkarattaat pitkälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tiki

Jäsen
14.12.2004
274
0
16
Etsimme hyviä, keveitä ja edullisia matkarattaita, jotka sopisivat pitkille ihmisille. Rattaat tulisivat satunnaiseen käyttöön ostoksilla, matkoilla yms eli ei päivittäisiin lenkkeilyyn, johon käytetään kunnon rattaita. Olisiko suosituksia?

Riippuu vähän kuinka pitkälle ja mikä on edullinen...

* Peg perego plikossa on säädettävät kädensijat, menee just ja just miehellä (188cm) (~300e). Kokeilemalla selviää. http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=825

* Gracolla on myös säädettäviä hintaluokassa noin 150e, useampi malli.

* I'coo:n pico 7 olisi sopimut kans meille, mutta ei ole myöskään mikään edullinen matkaratas (~ 300e). Hinta on näköjään tullut paljon alas kesästä... http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=276&osCsid=b71ab35b1a0f066c4db09549e895a31c

Kiitos Tumpe ja JenniK!

JenniK: Oon 182 cm ja mies 190 cm.

Tuo hintaluokka 150 euroa ois hyvä. Meillä on tosi hyvät yhdistelmät päivittäisessä käytössä lenkkeilyssä ja näihin matkarattaisiin ei viitsisi paljon satsata. Noita Gracon pitääkin katsoa. Poika on tosi iso (6 kk ja 11 kg), joten toivottavasti niistä löytyy malli, jossa ei painorajat tule heti vastaan.

Hei!

Ollaan just haettua samaa eli matkarattaita, joita helppo pidemmänkin työntää. Ollaan näköjään tosi saman mittainen pariskunta. :) Me päädyttiin nyt noihin Peg Peregon Pliko P3 rattaisiin, vaikka ihan hirveästi ei tämän hetken kuoseista tykätäkään. Toi pituus vaan oli todellinen ongelma muiden rattaiden työntelyssä tai sitten rattaita ei saanut ihan makuuasentoon tai jäivät tosi isoon pakettiin ja olivat raskaita nostella.

Peg Peregoista olen lukenut vain hyviä arvosteluja ja vaikka ovat tosiaan mm noita Gracoja kalliimmat niin se kyllä näkyy siinä, että vaikka ovat kevyet niin silti tosi vakaan ja kestävän tuntuiset ja sitä muiden kokemuksien mukaan ovatkin. Peg Peregossa tuo istuinosan kokokin monia isompi, joten menee myöskin isommalle lapselle. Vaikka meidänkin oli eka tarkoitus vähän halvemmat hankkia niin noi tuntuivat niin paljon paremmilta, kun ei tarvinnut sipsutella, ettei ois koko ajan potkinut rattaita ja kun ovat helpot pakata ja kevyet nostella, niin niille varmasti tulee paljon seuraavien vuosien aikana käyttöä ihan jo päivittäisillä kauppareissuilla.

En mitenkään mainosta Plikoja (jotka mekin valittiin hitusen pienempänä honkkelipariskuntana), mutta..

Kannattaa varmistaa, että oikeasti työnnettävyys/pakattavuus/säädöt on hyvä. Meilläkin on toiset rattaat kävelyretkille, mutta kyllä reissuilla nauttii kunnon matkarattaista. Sielläkin tulee käveltyä, kuljetettua tavaraa, just junassa pakkailin muksua kärryihin&pois jne.. Meillä jäisi kärryt kokonaan käyttämättä, jos olisivat heppoiset.

olen ihan hirveästi kuulut negatiivista niistä rattaista. Melkein kaikilta, jotka omistaa sellaset. Hyviä puoli on niissä oikeastaa vaan se, että sen turvakaukalon saa kätsysti kiinni ja säädettävä työntöaisa. Ei kuulemma mitään muuta.

Mulla taas vain hyviä kokemuksia Gracoista, jotka nyt toisella lapsella käytössä, mun kummitytöllä.. Ja paljon niitä rattaita tullut käytettyä.. Ainakin sitten ne kappaleet ovat olleet hyvät..

KP

gracon halvimmat mallit on vähän mitä on. nitisee ja natisee, hajoilee-mutta sama se on muissa saman hintaluokan rattaissa. toisaalta matkarattaita ei ole tarkoitettu mun mielestä muutakuin shoppailukäyttöön, eli niille tuskin tulee niin paljoa kilometrejä kun jämerämmille. joten niitä halpiksia ei varmasti ole tehty kestämään niin paljoa. ainakin mitä itse kokeillut, niin ne gracon kalliimmat mallit on ihan erituntuiset käteen..

Hei! Oletko harkinnut Peg perego merkkiä,meinaan jos sitä painorajaa mietit niin niissä luvataan 25kg kestävyys! Me tilasimme juuri tuon painorajan takia ja muutenkin niitä kehuttu parhaiksi matkarattaiksi ikinä! Niistä joutuisi kyllä tosiaan maksamaan enemmän,mutta onhan aina osamaksu mahdollisuus ainakin netanttila.com niitä myy.

Lisäyksenä vielä,meillä oli 2006 kesällä (ovh 149e) gracon miraget jotka romuttuivat parissa kuukaudessa!! Poika oli tuolloin alle vuoden ja todella kevyt vieläpä en muista tarkkaan paljon painoi silloin,tällä hetkellä 2,2v n12kg 85cm siitä voi arvioida en oo enää gracoja hankkimassa.

Uusimmat

Yhteistyössä