matkustelevaiset- nyt apuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 565
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Mä en osaa :xmas:

Pitäis käväistä tässä jonakin ajankohtana englannissa kaveria moikkaamassa, mutta mistäs mä käyn katselemassa lentoja ja niitten hintoja sun muuta..........

Enkä googleta |O mä mitään ymmärrä.

Eli ne joilla on kokemuksia tässä asiassa niin kertokaas hyvät paikat mistä haeskella.

:flower:

Mihin päin Englantia lennät? Onko lennot Helsingistä? Ootko milloin menossa? Jos saan lisätietoja niin voin yrittää etsiä sulle jotain...

Ei kannata noita "hakupalveluja" käyttää vaan selkeimmin ja edullisimmin löytää lentoyhtiöiden omilta sivuilta.

Juu, Tampere olis paljon lähempänä ku Helsinki. Sen verran ehdin jo vilkaista.

Ajankohtaa en vielä tiedä, pitää vielä hiukan säästää euroja... :whistle:

Ebookersiltakin katsastin jo jotain, mutta mitäs se tarkoittaa kun siinä oli lennon kohdalla(menopaluu) kaksi hintaa: kokonaishinta kaikilta matkustajilta JA alla hinta per aikuinen?
Ja yksin olen lähdössä.

Mä pistän sun nikin ylös, niin kysäisen sit tarkemmin kun tiedän milloin olen menossa ja jos silloin vielä oon yhtä hukassa ku nyt.

Junalla moon joskus menny Helsinkihin, ja kävin mä kerran Tampereellaki junalla.......... :xmas:

Ryanair on hyvä vaihtoehto, jos kaverisi asuu Lontoon lähettyvillä, jonne Ryanair lentää (Stansted). Kannattaa ehdottomasti ekaks selvittää, mikä ois lähin kenttä kohde maassa ja lähteä miettimään lentoa sitä kautta. Tai siis yleensäkin mieti, kuinka pääset kentältä kaverisi luokse (tuleeko hakemaan, junalla tms.). Me esim. asutaan pohjois-Englannissa ja halvimmaksi ja kätevimmäksi vaihtoehdoksi on osoittautunut Finnair, joka lentää suoraan Helsingistä Manchesteriin.
Ebookers.com on hyvä hakupalvelu ja sit kantsii tsekata aina lentoyhtiöiden omat sivut. Kokonaishinta kaikilta matkustajilta tarkoittaa tietty nimensä mukaisesti kokonaishintaa (=hinta yhteensä) kaikilta matkustajilta. Ja jos siis yksin matkustat, niin silloinhan se on sama kuin hinta per aikuinen.

Ok, kysy pois vaan jos vaan jotenkin voin auttaa:) Tuo Ebookersin "kokonaishinta" on hinta veroineen, eli siis se mitä joudut maksamaan. Se koostuu näin:

1 Aikuisia Hinta 149.00 EUR 149.00 EUR

1 Aikuisia Verot 72.20 EUR 72.20 EUR

Kokonaishinta: 221.20 EUR

Eli tuosta "hinta per aikuinen" ei oikeastaan tarvitse välittää, koska siihen tulee ne verot päälle.

Jos oot menossa esim. alkusyksystä, niin syyskuulle tulee Ryanairilla meno-paluuhintoja veroineen välille 79e-100e Tre-Lontoo-Tre, pari hakua laitoin ja antoi nuo hinnat. Muistaakseni laukun checkaus maksaa niillä hieman extraa, mutta silti on todella halpa.

Finnair näyttää marraskuulle Manchesteriin aika vakiona hintaa 292e, mutta saattaahan tietysti olla että tulee jotain tarjouksia vielä. Lennot kannattaa varata kuitenkin viimeistään 3-4kk ennen matkaa, sitten lähtevät hinnat nousuun.

Ei tuo mitenkään ehdoton ole, mutta yleensä käy niin että kun tuota lähemmäksi mennään, niin hinnat alkaa pompsahteleen. Marraskuu ei tosin oo mitään huippusesonkia Englannin-matkailuun, joten voi olla että pysyvät kauemmin edullisina.
Nyt näytti kaikkien viikonpäivien hinnat olevan samat, mutta jos mahdollista, niin kannattaa ottaa ainakin toinen lento viikolle, ei viikonlopuksi. Sunnuntait ja perjantait on aina niitä kalleimpia matkustuspäiviä, ja esim. tiistait jo halvempia.

Ei kestä :hug:

Lähin kenttä taitaa olla Leeds, mutta sinne et pääse suoralla lennolla Suomesta. Manchester ei myöskään ole kovin kaukana, itse käyttäisin ehkä sitä ja ottaisin Finnairin/British Airwaysin suorat lennot. Viimeksi kun kävin Suomessa (pari kk sitten), maksoin 300 euroa Finskin lennosta meno-paluu kaikkinen veroineen. Kannattaa kysäistä kaveriltasi, koska hän todennäköisesti tietää mikä on paras vaihtoehto.

Ryanairin lento Stanstedissa on yleensä perillä joskus puolenyön aikaan ja jos kaverillesi tulee useiden tuntien ajomatka suuntaansa sua hakemaan, niin kannattaa vähän miettiä ennenkuin lennot varaa. Eli siis ainakin konsultoida kaveria. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan?

Yhteistyössä