Matkustus raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marianne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marianne

Vieras
Hei! Oletteko miten matkustelleet raskausaikana? Itsellä vasta viikko 8 meneillään ja harkitsemme reissua Etelä-Eurooppaan viikolle 14. Kaipa se on ihan hyvä aika matkustaa, mutta mietin, että miten sitä pystyy olemaan tarkka syömisten kanssa, kun ei tiedä, onko maitotuotteet tehty pastöroidusta maidosta (yleensä kai ei) yms.?

Hyvin voi matkustaa, mutta tosiaan ruokien kanssa kannattaa olla tarkkana.

Itse olen välttänyt maitotuotteita ja tuoreita salaatteja. Kaikki joka on ollut yli 175 asteessa on ymmärtääkseni turvallista, joten se helpottaa paljon valinnanvaraa.
Mutta esim. kahvit olen juonut mustana, jäätelöä en ole syönyt lainkaan. Ja tosiaan salaattien puhtaudesta kun ei voi ulkomailla aina tietää, niin yleensä olen jättänyt ne syömättä ellen sitten itse ole niitä pessyt/kuorinut. Tämä oli ihan lääkärin suositus.

Vainoharhainen ei kannata olla eikä tehdä reissusta liian ryppyotsaista itselleen, maalaisjärjellä pärjää hyvin. :)
Ja itse asun siis etelä-Euroopassa ja matkustellutkin olen raskauden aikana ja tähän saakka kaikki on mennyt onneksi hyvin. :)

Edellistä kompaten, maalaisjärki matkaan ja hyvin pärjää :) Itse asun kanssa etelä-Euroopassa ja kaksi raskautta takana ja kaksi tervettä lasta syntynyt. Maitotuotteet (kaupoissa myytavat) on kyllä monissa maissa tehty pastöroidusta maidosta, eri juttu on sitten toreilta ja pikkupuodeista ostetut juustot yms joita ainakin itse vältin.

Yhteistyössä