Matonkude asiaa virkkaamisassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sikke1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sikke1

Aktiivinen jäsen
17.08.2004
4 133
0
36
Kannattaiskohan puolittaa kaupan valmis trikoo matonkude, kun on paksua? Olen tehnyt vasta kaksi virkattua mattoa. Kude on ollut yhtä paksua ja virkkuukoukku 10 numeroinen. Mattoa on ollut kovin raskasta tehdä.
Jos puolitan kuteen niin onkohan vielä sama virkkuukoukku sopiva? Kude on 6 cm leveää eli sille jää 3 cm leveyttä jos puolitan sen.

Virkkuukoukkua pitää pienentää jos puolitat kuteen. Tulee muuten harvaa ja löpsä jälkeä. Vaikka virkkaat pienemmällä koukulla, niin tuleeko ohuemmasta kuteesta tarpeeksi mattomaista? Tarkoitan, että tulee varmasti ohuempi matto, niin pysyykö enää ryhdissään.
Kokeilemalla asia selviää.

[QUOTE="lll";27292532]Virkkuukoukkua pitää pienentää jos puolitat kuteen. Tulee muuten harvaa ja löpsä jälkeä. Vaikka virkkaat pienemmällä koukulla, niin tuleeko ohuemmasta kuteesta tarpeeksi mattomaista? Tarkoitan, että tulee varmasti ohuempi matto, niin pysyykö enää ryhdissään.
Kokeilemalla asia selviää.[/QUOTE]

Niin tokihan se selviää kokeilemalla. Noi matot mitkä olen tehnyt on "tönkköjä" ja pysyvät varmasti paikoillaan. Olen ostanut kaksi virkattua mattoa eri ihmisiltä ja ne on tehty paljon ohuemmasta kuteesta.

Yhteistyössä