Maustamattomien broilersuikaleiden maustaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maustamispulma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maustamispulma

Vieras
Kaipaisin vähän apua siihen, miten saisin maustamattomat broilersuikaleet maistumaan hyviltä. Osaan kyllä muuten tehdä ruokaa ja leipoa, mutta tällainen maustaminen ei ole vahvinta alaani. Meillä käytetään vain perusmausteita, sitruuna- ja mustapippuria, paprikaa, tilliä, pizzamaustetta, currya, suolaa tietenkin. Olen ostanut Sitruunainen aasia marinointimaustetta, se on ollut ihan ok, mutta ei kuitenkaan täysin ratkaise ongelmaa. Lisäksi meillä on rakuunaa ja timjamia, mutta niitä en osaa käyttää. Miten teette kastikkeen maustamattomista suikaleista niin, ettei se ole mautonta (mieluummin vielä käyttämättä liemikuutioita) tai miten käsittelette suikaleet, jotta olisivat sellaisenaan hyviä vaikka tortilloiden kanssa syötäväksi?

Mä marinoin ne itse, eli pyörittelen esim sweet chili- saucessa ja öljytilkassa, lisään mausteita tarpeen vaatiessa esim pippuria ja vähän suolaa. Paistan pannulla jolloin chilikastike karamellisoituu, NAM!

Tulee hyviä ihan grillimausteella ja joskus puserran valkosipulia joukkoon. Kastikkeeseen koskenlaskija-sulatejuustoa tai kermaa,mustapippuria ja rakuuna sopii hyvin,mutta sitä vaan ihan pikkasen.

Miksi käyttää maustamattomia, jos niihin sitten lykkää jokun kaupan marinadipussin tai tacomausteen sekaan... ihan samaa e-koodia ne on täynnä.

Maustamiseen voi käyttää esim.
-tuore sitruunamehu, soija, valkosipuli, mustapippuri (+chili +tuore lehtipersilja jos on) ei kermaa
-sinappi, valkosipuli, mustapippuri, persilja (voit kokeilla rakuunaa tai timjamiakin) ja halutessaan kastikkeeseen kerma+tilkka omenamehua
-tomaattipyre, basilika (pizzamaustekin käy), valkosipuli, mustapippuri, pieni tujaus balsamicoa (huom ei käy kerman kanssa tai laita balsamico lopuksi kun et enää kuumenna)

Esim tortilloihin laitan yleensä pannulle paistuvan kanan sekaan limemehu, valkosipuli, mustapippuri, oregano, chili. Googlella löytyy myös olutpohjainen meksikolainen marinadiohje.

Yhteistyössä