Maxi cosin kaukalosta istuimeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Koska olette vaihtaneet. Onko kellään maxi cosin istuinta? onko hyvä? Saakohan sen siihen samaan telakkaan kiinni.... Pitäis alkaa perehtymään.

Poika nyt 7 kk ja musta kyllä mahtuu vielä tuohon kaukaloon ihan hyvin, vaikka onkin "iso" ja päällä talvivaatteet. Monet kuitenkin jo tässä vaiheessa vaihtaneet istuimeen. Enkö mä vaan sitten tajua, jos toi kaukalo on jo liian pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Koska olette vaihtaneet. Onko kellään maxi cosin istuinta? onko hyvä? Saakohan sen siihen samaan telakkaan kiinni.... Pitäis alkaa perehtymään.

Poika nyt 7 kk ja musta kyllä mahtuu vielä tuohon kaukaloon ihan hyvin, vaikka onkin "iso" ja päällä talvivaatteet. Monet kuitenkin jo tässä vaiheessa vaihtaneet istuimeen. Enkö mä vaan sitten tajua, jos toi kaukalo on jo liian pieni.

Meillä vielä 10kk istuu kaukalossa. Ja nyt tarkoitus vaihtaa. By the way..

Mun mielipide on se että mitä pidempään kaukalossa sen parempi ja ohkasilla vaatteilla voi mennä lähes 1vuoden ikään. Meilä siirryttiin tuollon 10kk iässä istuimeen, koska pikkusisko tarvitsi kaukaloa, muuten olisi vielä kuukauden pari mennyt.

meillä on sama kaukalo ollut kahdella pojalla 1-vuotiaaksi saakka. toisen 12kk mitat 78cm/11kg toinen 79cm/10kg ja hyvin mahtui! :)

siitä sit siirtyivät maxi-cosin tobiin ja mobiin. esikoinen suoraa naama menosuuntaan. kuopukselle ostettiin sit mobi joka selkä menosuuntaan.. ja by the way, esikoinen istuu tobissaan edelleen, painoraja 18kg ei vieläkään rikki ja vyöt olkapäiltä ylettyy hienosti, ei liian pieni senkään suhteen.. ja miehenalulla ikää pian 4v.

Olen kuullut, että jotkut tutut ovat siirtyneet istuimeen jo ennen kuin vauva edes puoltavuotta!! Ei kuulemma mahdu kaukaloon (Grago) talvivaatteissa... Eihä se voi olla totta!! Ei kai ne kaukalot voi olla tilavuudeltaan niin erilaisia, kun toi meidän kaukalo on ihan tilava ja vyötä riittää??

En oo noitten kaukaloiden kokoja vertaillut, mutta pitää olla kyllä tosi ahdas ja pieni kaukalo jos ei sovi kun muutaman kuukauden. Meilä on nyt pääle 5 kuinen tyttö ja ei tulis mieleenkään vielä kaukalosta luopua. Hyvin mahtuu talvivaatteissa ja tilaa on joka puolella.

Me vaihdettii istuimeen kun poika oli 9 kk. Kyllähän se ahtamalla mahtui vielä kaukaloonkin, mutta kyllä se ahdasta oli. Hirvee huuto aina kun sitä tunki sinne. :x Ja silloin siis talvivaatteet päällä, jos kesä olis niin menis varmaan vieläki sinne joten kuten.

Yhteistyössä