Me&I ihmettelyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hintansa arvoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hintansa arvoinen

Vieras
ihmiset haluaa ja himoitsee noita meandi-vaatteita. Sitten on fb-kirppari pullollaan ÖKYHINTAISIA vaatteita, ja kaikissa maininta "ei pidetty kuin kerran" "uudenveroinen" jne. Mikä niissä vaatteissa mättää kun ne pitää heti myydä pois käyttämättöminä.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
No johtuisiko vähäinen käyttö useimmilla juuri siitä hinnasta? Jos ne kuitenkin tilataan vähän paremmiksi vaatteiksi, vaikka periaatteessa käyttövaatetta ovatkin?

Vaatekaappi pursuaa vaatteita niin jää sinne monta mitä ei tule pidettyä kuin kerran tai pari. Sit kaikki vaatteet ei kelpaa lapselle vaikka itse olisin tykännytkin... :)

Lapsen kummi ostaa aina liian pieniä vaatteita lahjaksi. Ne tulee myytyä aina joskus pois. Olen sanonut lapsen koosta monta kertaa, silti kummi ostaa aivan liian pieniä. :headwall:

Eniten minua näissä sylettää se ku niistä käytetään sanaa ''uusretro'' hitto mitä retroa niissä edes on. Ei mitään. Ja tuo uusretro sana ei edes tarkoita mitään.

[QUOTE="vieras";25998824]Eniten minua näissä sylettää se ku niistä käytetään sanaa ''uusretro'' hitto mitä retroa niissä edes on. Ei mitään. Ja tuo uusretro sana ei edes tarkoita mitään.[/QUOTE]

Muuten olen sinun kanssasi aivan samaa mieltä, mutta uusretrolla on oma merkityksensä eli;

"Uusretrolla tarkoitetaan vanhasta asiasta uudestaan tehtyä. "Uusi kuplavolkkari" ja "Uusi Fiat-500" ovat esimerkkejä teollisesta uusretrosta. Esineen tai asian ei tarvitse olla täsmälleen samanlainen kuin alkuperäisen version, mutta uuden version tulee olla sellainen, että alkuperäinen versio on tunnistettavissa. Elokuvan saralla 1980-luvulla nähty tieteis-sarja V-Visitors (Vierailijat) on tehty tämän vuosituhannen puolella uudestaan, joka myös nähtiin MTV3-kanavalla vuoden 2010 loppupuolella. Kyseinen elokuva noudattaa alkuperäistä käsikirjoitusta, mutta uuteen versioon on lisätty jo olemassa oleva tekniikka, joka on ilmaatunut ihmisten elämään alkuperäisen sarjan ja uuden version välillä tämä tekee kyseistä sarjasta uusretroelokuvan."
Lähde:Retro – Wikipedia

Ainakin meandin vaatteet ovat hinta-laatu-suhteeltaan ala-arvoisia. Värit haalistuvat vaikka kuinka pesisi "oikeanlaisella" pesuaineella, ja jos joku tahra tulee, niin sitä ei saa millään pois. Olen itse lopettanut täysin ko.vaatteiden ostamisen.

[QUOTE="vieras";25999544]Ainakin meandin vaatteet ovat hinta-laatu-suhteeltaan ala-arvoisia. Värit haalistuvat vaikka kuinka pesisi "oikeanlaisella" pesuaineella, ja jos joku tahra tulee, niin sitä ei saa millään pois. Olen itse lopettanut täysin ko.vaatteiden ostamisen.[/QUOTE]

Niin minäkin. Ja metsolan vaatteissa on tosi paljon ollu laatuvikoja. Ja se frotee/velour menee tosi nopeesti kovaksi. Molemmat ovat boikotissa meillä. Onneksi osaan ommella hyvin saman näkösiä vaatteita itsekkin ;)

[QUOTE="vieras";25999544]Ainakin meandin vaatteet ovat hinta-laatu-suhteeltaan ala-arvoisia. Värit haalistuvat vaikka kuinka pesisi "oikeanlaisella" pesuaineella, ja jos joku tahra tulee, niin sitä ei saa millään pois. Olen itse lopettanut täysin ko.vaatteiden ostamisen.[/QUOTE]

Tämä on valitettavasti totta. Harmittaa kun tykkään oikeasti muuten sekä MeandI:n että Metsolan vaatteista mutta molempien laatu ihan surkee. Itellä on suhteellisen pitkät lapset enkä halua esim ekaluokkalaista tyttöä pukea sellasiis pissis-vaatteisiin mitä kaupoista löytyy koossa 140.

En tykkää niistä vaatteista. En ymmärrä kun lapsille tehdään myös nättejä vaatteita että miksi pitää pukea lapsi rumasti. Kyllä jotkut niistä vaatteista muistuttaa niitä mitä meilläkin on ollut pienenä. Nykyään saa paljon kauniimpia ja edullisesti, eikä tuo laatu noissa melko hinnakkaissa Me&I:n vaatteissa ole mitenkään kovin erikoinen. Ainakin kaverin lapsi jolla kaappi pullollaan noita hirvityksiä, on aina tosi kulahtaneen näköinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;25998754:
Lapsen kummi ostaa aina liian pieniä vaatteita lahjaksi. Ne tulee myytyä aina joskus pois. Olen sanonut lapsen koosta monta kertaa, silti kummi ostaa aivan liian pieniä. :headwall:

Samasta syystä minäkin myyn "käytetty vain pari kertaa"- vaatteita, tosin ostaja on mummo. Kun ei vain mene perille, ei sitten millään.

Niitä (ainakaan paitoja) ei voi pitää, koska niistä lähtee värit heti ekassa pesussa...

Moni Me&I-paita myydään eteenpäin myyntipuheella "vähän käytetty, Me&I:lle tyypilliseen tapaan värit haalistuneet". Mikä hiton tyypillinen tapa? Ei minkään vaatteen tyypillinen tapa kuulu olla sellainen, että vaate menee virttyneen näköiseksi heti yhdessä tai kahdessa pesussa. Kaikkein vähiten vaatteen, joka on aika hintava, ja jota markkinoidaan hyvälaatuisena.

Niitä (ainakaan paitoja) ei voi pitää, koska niistä lähtee värit heti ekassa pesussa...

Moni Me&I-paita myydään eteenpäin myyntipuheella "vähän käytetty, Me&I:lle tyypilliseen tapaan värit haalistuneet". Mikä hiton tyypillinen tapa? Ei minkään vaatteen tyypillinen tapa kuulu olla sellainen, että vaate menee virttyneen näköiseksi heti yhdessä tai kahdessa pesussa. Kaikkein vähiten vaatteen, joka on aika hintava, ja jota markkinoidaan hyvälaatuisena.

Mä ostin yhden ko tuotteen paidan käytettynä netistä. Ja kuvaus oli hiukan haalistunu tapaansa mukaan. Hyvä kuntoinen ja vähän käytetty. Ollu vain yhdellä lapsella. En muista hintaa kyllä enään mutta ku paita tuli ni olin niin pöyristyny,etten osannu antaa edes palautetta.
Oli niin hailakka ja haalistunu etten ole kehdannu sitä ihmistenilmoilla lapsen päällä pitää. Ehjä oli muuten että ei sitä varmaan kauheesti oltu pidetty mut siis en ikinä ole moista paitaa nähnyt. En edes mitään halpaketjun rytkyä ole yhtä haalistuneena nähnyt. Eipä tartte ostaa enään.

Meandin laatu menee koko alaspäin ku lehmän häntä. Ne "vanhemmat" meandit vielä kesti käyttöä ja pesuakin, mutta ei nykyään. Ite oon niitä vanhempia vaatteita saanu lahjana ja ne on edelleen ihan hyvässä kunnossa ja ihan hulluja hintoja jengi niistä maksaa, mutta en valita :D

Mitä ihmettä!? Meillä kaikki me&i vaatteet on pysyny tosi hyvinä todella useista pesukerroista huolimatta! Pesen lähes aina pyykit 30 asteessa, eikä meillä on kuivausrumpua (joka taitaa olla vaatteiden pahin tuhoaja).

Meillä on tytöllä käytössä viime syksyn mallistosta 2 bodya ja Pupu-tunika, sekä tassuhousut ja kaikkia on käytetty tosi usein juuri sen takia, että maksoivat niin paljon! Ei jää sitten harmittamaan, että on maksanut niin paljon ja ehtisi käyttää vaan pari kertaa.

Hyvässä kunnossa ovat mielestäni pysyneet, eivät ole nukkaantuneet, värit eivät ole haalistuneet, vaatteet ovat pitäneet muotonsa ja materiaalit ovat pysyneet pehmeinä.

No ei meilläkään vaatteet ole miksikään menneet vaikka on käytetty ja pesty ihan siinä missä muitakin. Ostatteko te jotain kakkoslaatua vai mitä ihmettä? Vai onko tää taas kateellisten panettelua?

[QUOTE="vieras";26001756]No ei meilläkään vaatteet ole miksikään menneet vaikka on käytetty ja pesty ihan siinä missä muitakin. Ostatteko te jotain kakkoslaatua vai mitä ihmettä? Vai onko tää taas kateellisten panettelua?[/QUOTE]

:D kateellisten. Ei todellakaan. Miksi olisin kateellinen niistä ryysyistä?

Alkuperäinen kirjoittaja hääh;26001660:
Mitä ihmettä!? Meillä kaikki me&i vaatteet on pysyny tosi hyvinä todella useista pesukerroista huolimatta! Pesen lähes aina pyykit 30 asteessa, eikä meillä on kuivausrumpua (joka taitaa olla vaatteiden pahin tuhoaja).

Meillä on tytöllä käytössä viime syksyn mallistosta 2 bodya ja Pupu-tunika, sekä tassuhousut ja kaikkia on käytetty tosi usein juuri sen takia, että maksoivat niin paljon! Ei jää sitten harmittamaan, että on maksanut niin paljon ja ehtisi käyttää vaan pari kertaa.

Hyvässä kunnossa ovat mielestäni pysyneet, eivät ole nukkaantuneet, värit eivät ole haalistuneet, vaatteet ovat pitäneet muotonsa ja materiaalit ovat pysyneet pehmeinä.
Vai semmosta. Miksi ihmeessä pesisin 30aseessa vaatteet kun ne ei lähde puhtaaksi.

[QUOTE="vieras";26001756]No ei meilläkään vaatteet ole miksikään menneet vaikka on käytetty ja pesty ihan siinä missä muitakin. Ostatteko te jotain kakkoslaatua vai mitä ihmettä? Vai onko tää taas kateellisten panettelua?[/QUOTE]
Ihan ykköslaatua, mutta Me&I:n paitojen (niiden ainakin, joihin on painettu jotain kivaa kuviota) ykköslaatu nyt vaan ON surkea. Jälleenmyyjienkin mukaan se vaan kuuluu paitojen luonteeseen että värit haalistuu heti ekassa pesussa, koska "vaatteet on turvallisia eikä niihin ole käytetty myrkkyjä jotka pitäisivät värit". No tuota, tekisivät sitten valmiiksi haaleita pastellivärisiä paitoja eikä kirkkaita joista lähtee heti värit :D

Jotkut Me&I:t pysyy hyvinä, esim. velourvaatteet, mutta ei todellakaan ole mikään salaisuus tai uutinen että nuo paidat menettää heti värinsä.

Kateellisuus...no, se nyt vaan ei sovi ihan joka paikkaan, esim. tähän.

Ja pesu 30 asteessa...öh, miksi? Lastenvaatteista kyse, ja moni halpa vaate kestää jopa 60 asteen pesun. Miksei siis "laadukas" Me&I kestäisi kuin puolet siitä?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: KuutioTasku
Meillä on yks paita kokonaan käyttämättä ja toista käytetty pari kertaa. Tosin en oo myynyt niitä....Mutta vaikka mä tykkäsin, niin pojat ei! Toinen ei todellakaan suostunut laittamaan edes päälle eikä toinenkaan sittemmin....eli jos myisin, niin myisin juurikin käyttämättömän ja pari kertaa käytetyn! ;) Molemmat ovat silti yhtä uuden näköisiä, se pari kertaa pestykin...

Kaverin luona sunnuntaina kävin, juuri Me&I-vaatteita kehui, osti mun kutsuilta (ite en oo esittelijä, vaan emäntänä olin...) Monta kertaa pesty ja paljon siis käytetty, tytöllä ja pojalla, eikä olleet vaatteet miksikään mennyt, kuosit ja värit kohdillaan, ei vanahtaneita liepeitä, melkein uuden veroisia!

[QUOTE="vieras";26002836]Meillä värit pysyneet hyvin. Ainut miinus tulee noista tahroista, kun ne ei lähde pois, kun en mitään vahvaa tahranpistoainetta uskalla niihin käyttää.[/QUOTE]

Kokeile sappisaippuaa, sillä saattaa lähteä...

• Tykkää
Reactions: KuutioTasku

Yhteistyössä