Me keksittiin hyvä systeemi ja nyt pysyy koti siistinä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entinen sottapytty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

entinen sottapytty

Vieras
Joka toinen päivä olen minä päävastuussa siivouksesta ja joka toinen päivä mies. Vastuuseen kuuluu tiskit, pyykit ja tavaroitten laittaminen paikoilleen ja imurointi (ei ihan joka päivä ). Viikonloppuna sitten molemmat auttaa vähän tarkemmassa siivouksessa, mutta paljon helpompaa nyt kun koti pysyy perussiistinä.

Ennen oli aina kauhee tiskivuori ja aina tapeltiin kenen tiskivuoro on nyt. Ja puhtaitten pyykkejen vuori ei koskaan pienentyny... Jotenkin sitä vaan saa paremmin tehtyä nyt kun tietää et viimeistään illalla omana siivouspäivänä pitää olla perussiistiä.

Tällanen systeemi meillä vaikka mies on töissä ja mä kotona lapsen kanssa, ei kaikki kotityöt kuulu mulle ;) Ja eihän tohon perussiivoomisen paljoa aikaa mene...

Illalla pitää viimeistään järjestää paikat ja laittaa keittö kuntoon, ei sit heti aamusta ei ole ehdistava olo, kun ei loju rojut joka paikassa.. Tärkein on mulle kuitenkin keittiö! Jos tiskit lojuu ympäriinsä, niin sillon tuntuu että koko kämppä on sotkunen! :) Kun tiski- ja ruokapöytä on siistinä, eikä lattia ole täynnä muruja, niin tää äiti on veri häpi! :D

Meillä molemmat hoidetaan kotia, mutta enemmän minä, en jaksa odottaa että mies tulee töistä kotiin ja hoitaisi sen, mutta ei se haittaa, mää tykkään siivoilla, kunhan vaan sais tehdä sen rauhassa! :) Mut on ihana kun rakas tulee illalla auttamaan pyykkien tai tiskien laitossa <3

Mä oon kade :ashamed:. Ei toimi meillä millään. Jotan jos jaetaan hommia niin kestää pari pv suunnitelmat ja sitten mies ei jaksa/viitsi. Ja mä en oota montaa vuotta että joku juttu tehdään...

Jotenkin vaan ne miehet saa delegoitua ne sovitutkit kotityöt naisen tehtäväksi. Ja naiset nöyrtyy ja mies saa ilmaisen kodinhoitajan. Toivottavasti teillä kuitenkin homma toimii tulevaisuudessakin :)

Meillä on aina koti sopivasti sekaisin... tai vähän enemmän. Tykkäisin kyllä, jos olis siistiä mutta ei se auta siivotakaan, kun lapsi sotkee koko ajan, vaikka hänellekin sanoisi, että omat lelut viedään leikin jälkeen omaan huoneeseen jne. mutta aina on rojuja siellä täällä. Mutta jouluksi on kyllä pakko siivota koti kuntoon. :) Sitten se kestääkin siistinä ehkä just ja just ensi vuoden puolelle... tai ehkä ei.

Yhteistyössä