MeandiI, Tupperware ja vastaavat - vaikutus työkkärin rahoihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lettu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lettu

Vieras
Mua niin alkaa tympimään tämä työttömyys, eioota vaan tarjotaan joka paikasta. Jotain tekemistä ja pientä ylimääräistä taskurahaa olisi kiva saada siis.

Osaakohan joku sanoa, että miten tuommonen esittelijänä toimiminen vaikuttaa työkkärin rahoihin?

Juu, minä olen ansiosidonnaisella päivärahalla. Ja kun täälläpäin on esim. puutetta Me&I-esittelijöistä ja muistakin, niin luulisin siis että kutsujien pitäjiäkin olisi, ettei tarvitsisi vain lähipiirille tyrkyttää.

Hmm.. pitäisköhän tästä soittaa työkkäriin ja kysyä.. vaikka osaako ne sielläkään mitään sanoa..

Alkuperäinen kirjoittaja mitä:
hittoa, sillon ku mä oriflameja myin, ni en mä ainakaan niistä mitään ilmotellut mihinkään... Oisko pitänyt?

Ai että palkkiota ei tarttisi ilmoittaa? Sehän olisi mukavaa, jos ei tarttisi mitään pikkutuloa ilmoittaa, niin sittenhän voisi tehdä ihan mitä vaan ilman verokarhua.

Kaikki tulot pitää ilmoittaa. Kaikki tulo ei silti ole verotettavaa, mutta kannattaa silti kysyä Kelasta ja työkkäristä, mitä tulot vaikuttavat tukiin. Ilmoittamatta jättäminen on petos ja silloin voi joutua vähintää maksamaan liiat tuet korkoineen takaisin ja pahimmassa tapauksessa voi saada lyhyen vankeustuomion. Palkan maksaja kuitenkin joutuu ilmoittamaan kaikki pienetkin tulot verottajalle ja työkkäri sekä Kela saavat automaattisesti verotustiedot.

Ainakin me&I:hin tarvii toiminimen, joten se ainakin vaikuttaa, mutta jos ei toiminimeä tarvi ja tulot on pieniä ja satunnaisia, niin ei vaikuta. Kaveri ainakin myi Avonia tyttömänä eikä se vaikuttanut mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä:
hittoa, sillon ku mä oriflameja myin, ni en mä ainakaan niistä mitään ilmotellut mihinkään... Oisko pitänyt?

Ai että palkkiota ei tarttisi ilmoittaa? Sehän olisi mukavaa, jos ei tarttisi mitään pikkutuloa ilmoittaa, niin sittenhän voisi tehdä ihan mitä vaan ilman verokarhua.

En kyllä oikeesti edes ajatellut tuollaista asiaa. Enkä kyllä oikeasti ilmoittanut mihinkään. Tilasin vaan tuotteet, mitä ihmiset tilasi multa, ja toimitin sitten heille. Ne makso mulle, ja mä maksoin laskuni...

Yhteistyössä