Hae Anna.fi-sivustolta

Meedion kyvyt

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Angel~, 15.06.2011.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.
  1. Peesaan Vierailija

Ei tästä tule mitään herranjumala kejua nimimerkki "herranjumala".

En ymmärtänyt viestistäsi mitään, ja sen puoleen sinä et ymmärtänyt minun viestistäni mitään!

Jobiko, vai jonku muu suuri sielu täällä kirjoittaa?

2. herranjumala Vierailija

Jos keskustelu rönsyilee, onko se syy poistaa se?

Onko siis syytä poistaa kaikki muutkin keskusteluketjut koko ellit-palstalta?

Vaikka lyhyellä katsauksella saattaisi näyttää siltä etteivät kommentit mitenkään liity ap.n kysymykseen, siitä tämä keskustelu kuitenkin alkoi,ja tänne se päätyi.

Ihmismieli poukkoilee ja rönsyilee, elää hetkessä ja reagoi.

Elämää ei voi hallita,sen enempää kuin mieleen juolahtavia ajatuksia,mutta voi valita mitä ajatuksiaan ruokkii ja jalostaa ja kokonaiusuksia, tapahtuneita voi tarkastella ja niistä voi oppia.

Tällä erää kysymys medioksi harjautumisesta johti syvään etiseen keskusteluu, joka (ap.lle) on nyt aika hyvä esimerkki miten lähteä herkistämään itseään. Se alkaa omien ajatusten, ristiriitaisuuksien, vaikeiden asioiden ja ilmiön kohtaamisetsa ja käsittelystä.

Jos haluaa auttaa muita on syytä olla selvillä siitä millaisa polkuja eteen aukeaa autettavien kanssa, ja millaisia vastuksia on edessä.
    Niin ulkopuolelta kuin omasta mielestä.

Ja loistava esimerkki siitä mten tärkeää on varoa, tarkkaan harkita miten apunsa ilmaisee, kun edessä on vilpitön ,sielunsa avannut ihminen joka antaa auttajalle vallan vaikuttaa. Antaa auttajalleen vallan myös vahingoittaa, ottaa tietoisen riskin, kun ei senää itse isteään osaa autaa.

Auttajalla on silloin suuri vastuu kehittää itseään ja olla vastuussa sanoistaan.

Ei ole turhaan sanottu: power corrupts, and absolute power corrupts absolutely.

Omalla polullani juuri tätä vastaan taistelen eniten, varsinkin itsessäni,että kun joku oikeasti kysyy apua, kysyn itseltäni ennenkuin vastaan että vastaanko auttaakseni vai vastaanko kertoakseni itsestäni ja mielipiteistäni.

Kun kuuntelen, kuuntelenko oppiakseni tuntemaan edessäni olevan ihmisen vai kuuntelenko vastatakseni.

Ei niin helppoa kuin äkkiseltän luulis....

Mutta tämä keskustelu oli, ainakin osaltani, nimenomaan niitä mielipiteitä ja näkökulmia, sen itsen kautta millainen minusta on kokemusteni myötä tullut. Myös muille tarkasteltavaksi.Mitään salaamatta.

3. herranjumala Vierailija

sinäkö sen päätät onko ketju 'väljähtäny'. Jos tämä ketju ei kiinnosta sinua niin miksi edes kommentoit, joitain muita tämä saataa kiinnostaa?

Ja miksi nostat minun nimimerkin ja mielipiteen muiden yli? Onko minulla jotenkin vähemmän lupaa kirjoitaa kommentteja?

Ja jos et ymmärtänyt, niin onko se jotenkin minun ongelma? Tarkoittaako se että jos SInä et jotain tajua, niin minussa on oltava vika?

erikoinen kehäpäätelmä.....

4. Kiitos itsellesi rohkeasta osallistumisesta.

Samoin kunnioittaen ja kiittäen Kissantassu

.

5. Peesaan saattaa olla eräs vaki"provo" joka aina välillä nousee jostain juuri tuollaisilla kirjoituksilla ettei ymmärrä mitään ja jobiko se kirjoittelee.
    Ei kannata hänestä varmaankaan pahoittaa mieltään jos toisaalta ei hänen kanssaan välttämättä aina tule keskustelustakaan mitään...

6. Peesaan Vierailija

Ketju on väljähtynyt kuten jokainen ketju jossain vaiheessa! Minä en sitä päätä, mutta lukiessani havainnoin.

Muut kiinnostuneet voivat lukea tätä ketjua viestistäni huolimatta ja tietysti he voivat jatkaa keskustelua!

Jos tämä ketju on nimimerkin "herranjumala" mielestä kiinnostava vielä tässä hiipumisvaiheessa, keskustelu jakukoon.

7. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Vesimiehen kommentti oli vastaus sinun kirjoitukseesi, ei minun.

Kirjoitin vielä viimeisen kommenttini aiheeseen liittyen. Minun osaltani tämä taidekeskustelu tässä ketjussa on päättynyt tuohon kommenttiini. Myöskin pedofiilia-aihe on sellainen, johon en tässä ketjussa enää palaa. Eikä minulla noista aiheista ole oikeastaan enää mitään uutta sanottavaa muissakaan ketjuissa - ainakaan juuri nyt.

Lisättäköön vielä, että mielestäni mitään ketjua ei tarvitsisi poistaa, vaan lukitseminen on riittävä toimenpide. Lisäksi toivoisin moderaattorilta lyhyen selityksen sille, miksi ketju lukitaan.

8. Mitäs sinä ajattelet siitä usein kerrotusta näkökulmasta, että sielu ennen lihallistumistaan suunnittelee tulevan elämänsä kokemukset. Näin ajatellen sinun raiskaus- ja hyväksikäyttökokemuksesi ovat sinun, tai pikemminkin sielusinun omia valintoja, joidenkin sielusinun tarkoituksien ja päämäärien toteuttamiseksi. Tuntuuko tämä teesi kornilta?

9. en ole mode Vierailija

mutta aikaisempien kokemusta perusteella ketjussa käyty keskustelu awa*n motiiveista on katsottu sopimattomaksi.

10. herranjumala Vierailija

sinä olet lukenu koko ketjun löydät varmaan vastauksen jo kirjoittamistani kommenteista.

11. pro argus Vierailija

Kuka on ensimmäinen synnitön joka voi heittää kiven.

Ja kenellepä se tuomion antaminen oikeasti kuuluu?

Mieti näitä.

12. aha Vierailija

Onko siis sun mielestä eriävät mielipiteen ja väittely yhtä kuin tuominta? Tai että se että pyytää selvennystä siihen mitä joku oikeasti sanoo? Tai että jos se mitä toinen sanoo, on toisen mielestä väärin?

mietipä näitä.

13. härregyyd Vierailija

Muuten ihan hyvä teoria mutta se vaan että tämä maailma on epätäydellinen paikka ja ihmiset vajavaisia joten kaikki ei aina taida mennä ihan kässärin mukaan.

14. Ihanko Vierailija

Ihanko näitä Raamattu-tyyppisiä viestejä esiintyy ylipäätään missään?

15. hanned Vierailija

No onhan se vähän sivussa aiheesta, jos mediumismista on siirrytty kissantappoon ja pedofiliaan. Tai mihin tässä nyt on siirryttykään. Olen hyppinyt aika paljon yli tiettyjä kommentteja, kun ei riitä jaksaminen niihin.

Eikä tuollaiset offtopic-aiheet voisi muuten tehdä omaksi keskustelukseen? Oletan, että niissä keskustelevat nikit, jotka ovat täällä muutenkin usein käymässä, joten luulatavimmin he myös löytäisivät ne? Aiheet olisivat mielenkiintoisia, mutta niitä on vaikea seurata yhdessä keskustelussa.

16. Veskari Vierailija

Take it easy baby. Nimenomaan susta TUNTUU. Niinkuin mustakin TUNTUI se mitä sanoin. Se että jostakin TUNTUU ei välttämättä tarkoita että niin on.

Ois pitäny sitten nikillä X keskustella tuostakin niin ei olisi haloota syntyny. Joidenki nikkien sanomisia täälä näköjään ei voi kyseenalaistaa. Ikinä. Muuten seurakuntansa ärähtää.

Johan se kauan kestikin ennenkö ärähdit mulle. :D

17. hah Vierailija

Sinä korotat Awan koskemattomaksi. Awan mielipiteitä ei saa kritisoida, vaikka hän sanoisi jotta raiskaus on naisen oma syy niinkuin hän selvästi sanookin. Ja puolustaa myös pedofiilejä.

18. Veskari Vierailija

Mutta Mäki ei itse tappanut niitä ihmisiä. Olisi ollut eri asia kissankin kohdalla jos olisi näyttänyt jonkun dokumentin. Mutta tappaa itse taiteen nimissä...yök...

19. Noh Vierailija

Awa on tietenkin valittanut. Awa ei kestä yleensäkkään muiden kritiikkiä ja eriäviä kommentteja. Awalla on myös tapana evätä toisten oikeudet mielipiteisiin. Awa myös ohjeellistaa kovasti aina muita, mutta häntä ei saisi eikä hänen sanomisiaan saisi arvostella. Awa on monesti mokinut tänne typeriä sanomisiaan ja kun niiden seuraukset ei miellytä niin ketju poistoon tai joku nikki banniin. Ja Awalla on näitä tukijoita, jotka pitää Awaa koskemattomana, Awaa ei saa heidän mielestään millään tavalla kritisoida. Tässäkin ketjussa Awa-kerhon puheenjohtaja ja kunniajäsen ärähti kun hänen pyhyyttään Awaa loukattiin.

Awa saisi pikkuhiljaa oppia sanomistensa takana seisomisen ja sen jotta myös kantaa seuraamukset typeristä sanomisistaan.

20. jooh Vierailija

Valitettavasti näin on tällä niin "henkisellä" palstalla! "Henkiset" rulaa hengettömyyttään!

21. hassua Vierailija

Kyseinen nikki kritisoi tosi kovasti Awaa, mutta sillä ei ilmeisesti ole väliä...????? Sen sijaan jos Awaa kritisoi asiallisesti korostaen jotta ei usko Awan puolustavan kuitenkaan pedofiliaa niin se on sitten pahasta??

Ihmeellinen sun logiikkasi. Tosin ymmärrän kyllä tämän herranjumalan Awan kritisoinnin täysin. Luulisi vain sinun siitä ottaneen nokkiisi kun vähemmästäkin heti ärähdät jos joku Awaa kritisoi. Vai sekö merkitsee kuka tämä "joku" on? Sinä siis katsot pärstäkerrointa? Et yhtään lue sisältöä ajatuksella? Eipä se Korkein jonka kanssa juttelet sinuun paljon vaikuttanut ole.

22. johtopäätelmä Vierailija

Jos se ei olekaan Korkein, jonka kanssa juttelee? Ei vain tajua sitä ja luulee, omahyväinen kun on, vaan juttelevansa!

23. hmmm Vierailija

Etkös sinä jokuja aikoja sitten krtisoinut tuollaista tyyliä että tullaan sanomaan toiselle nikille kolmannesta "että se nyt on sellainen ja sellainen..."? Nyt itse käytät samaa tyyliä? Omalla nikilläsi et tainnut sitä kritiikkiä muistaakseni antaa.

24. hmmm Vierailija

Samaa mieltä. Tässä ketjussa on paikoin todella kiinnostavaa pohdintaa. Ketjua ei pidä poistaa vain sen takia jotta joku suuren egon mutta huonon itsetunnon omaava ei siedä sitä että häntä kritisoidaan.

On ikävää, jos ihminen ei osaa keskustella muuten kuin vaatimalla ketjuja lukkoon tai poistoon. Ei kannata sellaisen tullakkaan tänne palstalle pilaamaan toisten keskustelua. Jos esittää tyhmiä ja epäkypsiä mielipiteitä, pitää varautua siihen jotta niitä kritisoidaan. Henkilö joka ei kestä kritiikkiä, hänen on paras perustaa oma foorumi jolla saa määrätä ketkä siellä keskustelevat. Ja miten. Ja mistä.

Moderaattori ei ehkä halua antaa syyksi että nikki X päivittäin pommittaa, valittaa ja vaatii että ketju poistetaan/lukitaan. Joten selityksiä ei todennäköisesti tulla ikinä antamaan.

25. jassoo Vierailija

Awalla itsellään on sopimattomia mielipiteitä tässä. Ja monesti muutoinkin hän on käyttäytynyt sopimattomasti mutta ketjuja ei ole poistettu eikä lukittu. Miksi Awa on jossan erikoisasemassa? Joidenkin kirjoittelijoidenkin mielestä näköjään.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi