Megaklinikka Helsingissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hammas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kävin. Uskalsin mennä, kun sisko oli käynyt aikaisemmin. Yksityisen hammaslääkärin löytäminen tuntui jotenkin hankalalta, mutta tuonne oli helppo mennä.

Hyvin ja tehokkaasti sujui, mutta ei siis mitenkään "tehdasmaisesti", vaan ihan henkilökohtaiselta tuntui palvelu. Mulla tutkittiin, paikattiin ja puhdistettiin (suuhygienistin piti tehdä tää, mutta se sama lääkäri tämänkin teki, kun sillä oli sopivasti aikaa ja hygienistillä ei ollut) samalla kertaa. Meen vuoden päästä uudestaan tarkistukseen. Operaation maksoi muistaakseni kelakorvauksen jälkeen jotain 60-70 e.

Miinusta siitä, että vaikka aika oli sovittu (tekstarilla vielä täsmennys aikaan), niin jostain syystä jouduin odottamaan yli 45 min vuoroani. Olivat vastaanotossa tästä kovasti pahoillaan ja käskivät kirjoittamaan palautetta firmaan ja pitämään elämää vielä vaikka fb:ssä (!!! kuulemma, jotta lääkärit ja omistajat tajuavat tiukan aikataulun). Mutta en mä sitten toitotellut siitä fb:ssä, kun olin muuten tyytyväinen palveluun ja lupasivat alennusta seuraavasta tarkastuksesta, jos otan tän kerran kuitin mukaan.

Ja ei ole kuin hyvää sanottavaa! Jouduttiin tekemään juurihoito joten kävin kaksi kertaa. Eri kerroilla eri lääkäri mutta molemmat todella taitavia ja ystävällisiä, suosittelen todella!

Oman kokemukseni perusteella tälle lääkäriasemalle ei todellakaan kannata mennä!

Etuhampaani alakulmasta lähti pois pieni muovipala, joka on paikannut parin millin lohkeamaa. Vastassa oli nuori lääkäri, jolle kerroin, että etuhampaani ovat olleet täysin identtiset, vaikka kulmassa on ollut pieni muovipala, joka nyt siis lähti irti. Sanoin, etten halua omaa hammastani porattavan. Hän sanoi, että sitä on pakko hioa ihan vähän, että muovipaikka saadaan pysymään siinä. Lupasin hioa ihan minimaalisen verran, että muovipala saadaan pysymään lohkeamassa. Toistin vielä sanan minimaalinen. Noh, lopuksi lääkäri esitteli minulle lopputuloksen, jossa koko etuhampaani alaosa oli porattu pois lohkeamaa siloitellessa. Toinen etuhampaani oli nyt HUOMATTAVAN vino ja korkeampi verrattuna toiseen, kun ennen ne ovat olleet identtiset. Olin aivan järkyttynyt.

Pyysin kokenutta lääkäriä korjaamaan virheen, mutta paikalle tuotiin toinen hyvin nuori lääkäri. Hän pidensi hampaani takaisin yhtä pitkäksi kuin toinen hammas, mutta paikka oli auttamattoman huonosti tehty: pinta oli joka puolelta hammasta rosoinen, muoto ei ollut samanlainen kuin toisessa etuhampaassa ja purenta oli mennyt pieleen. Pienestä esteettisestä haitasta olikin tullut nyt huonosti muovitettu etuhammas. Kaiken lisäksi molemmat lääkärit sohivat muovia ja liimaa ympäri hammasta niin paljon, että joutuivat hiomaan etuhampaan takaosan ohuemmaksi, kun yrittivät saada ylimääräistä muovia sieltä pois.

Kysyin toiselta lääkäriltä, kauanko hän on ollut hammaslääkäri, koska nuoren olemuksen perustella minulle heräsi epäilys, että hän on opiskelija. Hän kieltäytyi vastaamasta. Kuulin myöhemmin hammaslääkäriksi opiskelevalta tuttavaltani, että häntä oli opiskeluaikana pyydetty töihin Megaklinikalle provisiopalkalla. Tuli sellainen olo, että itse olen ainakin joutunut opiskelijoiden sähläyksen kohteeksi.

Megaklinikan omistaja suostui korvaamaan minulle korjauskäynnin jollakin muulla hammaslääkäriasemalla, mutta hammasta ei saatu enää entiselleen. Purenta pysyi edelleen virheellisenä, koska alahammasta ei voitu laittaa koskettamaan ylähammasta, etten vahingossa purisi vaikka nukkuessa muovipaikkaa rikki. Hampaan takaosa täytettiin muovilla, koska Megaklinikalla sitä oli ohennettu, kun ylimääräistä muovia oli hiottu pois.

Megaklinikka aiheutti minulle siis PYSYVÄT HAITAT! Muovipaikka kattaa nyt suurimman osan etuhampaan alaosasta, ja joudun koko loppuelämän varomaan hammasta, kun puraisen omenaa, sitkeää leipää tms. Muovi ei ole ikuista, ja se takuulla menee jossakin vaiheessa rikki. Kuka korvaa muovinuusimisrumban tulevaisuudessa?? Aiemmin minulla oli ihan pieni lohkeama kulmassa, jota edes kaverini eivät huomanneet eikä kieleni tunnistanut kunnolla. Nyt etuhammas on ihan täynnä muovia ja joudun kuluttamaan loppuelämäni varoen sen rikkoutumista.

En todellakaan suosittele Megaklinikkaa kenellekään! Muutama tuntemani kokenut hammaslääkärikin on sanonut, ettei ikikuuna päivänä laittaisi ketään menemään sinne. Mielestäni klinikka on hyvä esimerkki "kustannustehokkaasta" hammashoidosta.

Yhteistyössä