Hae Anna.fi-sivustolta

Mehitähti ruukussa?

Viestiketju osiossa 'Piha ja puutarha' , käynnistäjänä D,, 12.07.2007.

1. D, Vierailija

Moi! Minä kasveja tuntematon olin eilen puutarhalla ja ostin ruukussa kauniin kasvin: Mehitähden. Nyt vasta luin netistä, että kasvi on perenna ja viihtyy kivikossa! No minulla ei ole edes pihaa, eli menestyyköhän tämä kyseinen yksilö siinä savisessa kipossaan? Ja miten sitä kastelen, on kuulemma vähävetinen... Kiitti :)

2. http://www.perhekerho.net/piha/mehitahdet.htm

3. mää Vierailija

Olen itse yrittänyt saada (varmaankin) kattomehitähden tms. menemään ruukussa talven yli siis sisällä, laitoin jopa hiekkapitoiseen kaktusmultaan, kun oli niin ahtaassa kipossa.. mutta kyllä se pikkuhiljaa talven edetessä näivettyi. Yritin pitää sitä mahdollisimman kuivana talvella ja kastelin sitten vähän kun annoin vettä. En tiedä mitä tein väärin, mutta ei ainakaan mulla onnistunut. Keväällä yritin sen istuttaa maahan mutta ei onnistunut kasvuun lähtö. Mutta hyvin sievä ja erikoinen se oli kauan. Varmaan jos olisi ollut lisävalaistus mahdollisuutta niin se olisi ehkä saattanut onnistua.
    Lahjoita jollekin ystävällesi..

4. parvekkeella Vierailija

Päästä multa kuivaksi kastelukertojen välillä.
    Olen tuonut mökiltä mehitähtiä parvekkeelle ruukkuun. Säilyvät ruukkussa parvekkeella kastelematta ja suojaamatta talven ajan. Sisällä en myöskään ole saanut menestymään (kuolevat juuri vähän ennen, kun voisi siirtää parvekkeelle). Vähäisen kastelun olen aloittanut parvekkeella talvehtiville maaliskuun loppupuolella kun aurinkoisia päiviä on jatkuvammin.

5. Susku Vierailija

Hei.
    Mitä teen kun mehitähdestäni lähtee lehdet ja se on mustana päältä ?

6. vierailija Vierailija

Mätänee liiallisen kastelun vuoksi. Mehikasveja ei saa kastella kuin muutaman kerran vuodessa, ne vaativat kuivan ja hyvin läpäisevän alustan eli suurinpiirtein vain hiekkaa. Niinhän ne ovat luonnossakin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri