meidän 3-v oli tänään päiväkodissa innostunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pippi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pippi

Vieras
laulamaan ruotsiksi :D Täysin suomenkielinen perhe olemme, mutta lapsi on katsonut silloin tällöin ruotsinkielistä Peppi Pitkätossua ja siitä oppinut tunnussävelen Här kommer Pippi Långstrump och så vidare. Hoitajat oli alkaneet kuunnella et mitä ihmettä kuka lapsista osaa ruotsia :D Meillä on ruotsinkielinen sukunimi, joten varmaan olivat vähän ihmetelleet, kun lapsi yhtäkkiä alkaa laulaa ruotsiksi. Mutta valitettavasti nimestä huolimatta emme ole kaksikielisiä. Minä voisin periaatteessa olla, koska isoäitini virallinen äidinkieli oli ruotsi, mutta hänen miehensä ei ollut aikoinaan antanut lupaa puhua lapsille (eli mm mun äidille) sanaakaan ruotsia, joten se siitä. :headwall: Kyllä on joskus harmittanut, sillä mä olisin kaksikielinen, jos äitini isä ei olisi ollut sellainen jääräpää siinä asiassa. :(

Meidän tyttö lauloi saman ikäisenä "Räven raskar över isen" koulun joulujuhlassa lavalla. Koululaisten sisarukset saivat mennä leikkimään lavalle tonttuleikkiä. Kun tyttö ei osannut leikin sanoja, hän ilmeisesti päätti esittää jonkun laulun, minkä osasi. Olimme katsoneet Saariston lapsien joulua ja sieltä tuo laulu oli jäänyt mieleen. Tyttö jatkoi lauluaan vielä toisien lopettaessa ja koko sali kuuli koko ensimmäisen säkeistön leikkeineen. Täysin suomenkielisiä olemme ja ihan suomenkielisellä alueella asumme. Esitys sai huippu suosion ja viime jouluna tyttö jo suuttui, kun häntä pyydettiin taas esittämään kyseinen kappale. :D

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Meidän tyttö lauloi saman ikäisenä "Räven raskar över isen" koulun joulujuhlassa lavalla. Koululaisten sisarukset saivat mennä leikkimään lavalle tonttuleikkiä. Kun tyttö ei osannut leikin sanoja, hän ilmeisesti päätti esittää jonkun laulun, minkä osasi. Olimme katsoneet Saariston lapsien joulua ja sieltä tuo laulu oli jäänyt mieleen. Tyttö jatkoi lauluaan vielä toisien lopettaessa ja koko sali kuuli koko ensimmäisen säkeistön leikkeineen. Täysin suomenkielisiä olemme ja ihan suomenkielisellä alueella asumme. Esitys sai huippu suosion ja viime jouluna tyttö jo suuttui, kun häntä pyydettiin taas esittämään kyseinen kappale. :D

:D Ihana

Yhteistyössä