Meidän beibe ei vielä juo nokkamukista, pitäisikö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muki vai pullo?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muki vai pullo?

Vieras
Annan vielä maidon ruokailun yhteydessä pullosta. Vettä on saanut nokkamukiin jo pari kuukautta, mutta yleensä hän vaan puree nokkaa. Jos yrittää siitä hänelle vettä antaa ja kallistaa mukia, alkaa hirveä huitominen sen mukin kanssa. Enpä tiedä juoko hän siitä oikeastaan yhtään. Kyseessä taikamuki. Toisesta nokkamukista, jossa ei sitä venttiiliä ole, on juonut itsekin. Pitäisikö nyt vaihtaa se maitopullo mukiin ruokailuilla? Ikää nyt 8kk.

Hah, meillä oppi kunnolla vasta joku pari kuukautta sitten, poika nyt 1v4kk :D Poika on jaloistaan aina ollut tosi taitava, mutta vähän onnetonta ollut tuo tassujen käyttö, nyt kuitenkin alkanut kohentua huomattavasti.

Tee niinkuin parhaiten sujuu, ja seuraile vähän. Varmasti huomaat kyllä kun lapsella on halua ja osaamista nokkiksen käyttöön :)

Mä annan meiän tytölle joka nyt 6 kk aina ruoan kanssa maidon lasista ja muuten juodaan pullosta. Uskon että se itse juomaan opettelu käy helpommin kun on tottunut juomaan ns. avoimesta astiasta.

Ei tuossa iässä ole meidän lapset edes osannut juoda taikamukista. Lähempänä vuoden ikää olivat, jollei ylikin, kunnes oppivat. Joten kyllä se siitä pikkuhiljaa. Tarjoa vaan nokkamukista välillä, jotta oppii imemis tekniikan siitä.

:) Ai, no ei kai sitten ole kiirettä, JOS EI MUIDENKAAN MUKSUT... heh heh... aina vertaillaan.. ;)
Kyllähän se maito sieltä varmaan suurimmaksi osaksi sitten lattialla ja vaatteilla on, kuin mahassa. Toisaalta, ei sitä muutenkaan kyllä mahaan mene. Maitolakko kai..

Meillä nokkiksesta juomista on harjoteltu n.6kk iästä alkaen. Toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän aktiivisesti. Eilen sitten vihdoinkin poika tajusi, jutun juonen. Ikää pojalla 10kk. Niin.. ajatus tässä mun jutussa olöi, et kaikki aikanaan.

Meillä ei tyttö koskaan osannut/halunnut juoda nokkamukista. Pullosta siirtyi suoraan oikeaan mukiin :). Kyllä ne oppii, kun on aika. Ei kannata (tästä(kään)) asiasta stressata kauheasti- mikä tuntuu mukavimmalta.

Yhteistyössä