Meidän koiranpentu

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
toukokuussa syntynyt ei ole laisinkaan sisäsiisti. Kun sitten siivoan pissoja ja kakkoja pois lattialta niin laitan koiran hihnaan meidän takapihalle. Ja kun koira jää sinne yksin niin aloittaa haukkumisen. Nyt kävi humalainen ( juoppo ) nainen meidän ovella valittamassa että "ei saa vinguttaa koiraa" ja epäili että koiralla olisi jotenkin huono olla. Ja koira haukkuu myös meidän kanssa pihalla ollessaan, haukkuu lapsia ja haukkuu kissoja. Mutta hänen mielestään koiraa ei saa pitää ulkona :o Eli häntä ei niinkään häirinnyt se että koira haukkuu vaan se että me kohdeltais sitä huonosti :snotty:
Kuulema naapurit muutkin puhuneet samaa ( tämä nainen ei asu edes samassa pihassa meidän kanssa ). :headwall: :headwall:

Tuli totaalisen kamala olo :(

No eihän tuon ikänen vielä kuulukkaan olla sisäsiisti. Koiran pentu oppii sisäsiistiksi johdonmukaisella opetuksella aikasintaan vasta n.5-6 kuukautisena. joillakin saattaa mennä jopa pidempään.

Ai sori, luin vähän liian nopeesti. Juttu olikin nyt lähinnä tuosta humppa akasta.. Koira pyytää teitä ulos, kun sillä on sillä siellä varmaan ikävä. Sehän on vielä ihan vauva.

Meillä on kans toukokuussa syntynyt koira, joka ei hallitse sisäsiisteyttä.
Juuri siivosin lätäkön keittiöstä.

Muuten meillä ei onneksi ole samanlaista ongelmaa.
Selititkö, miksi koira pihalla on???

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
No eihän tuon ikänen vielä kuulukkaan olla sisäsiisti. Koiran pentu oppii sisäsiistiksi johdonmukaisella opetuksella aikasintaan vasta n.5-6 kuukautisena. joillakin saattaa mennä jopa pidempään.

Joo, pointti ei ollutkaan tässä alotuksessa siinä. :ashamed: Ei koiran tarviikaan olla sisäsiisti. Enemmän vaan harmittaa tuo että ihmiset kehtaa tulla väittämään ettei huolehdita koirasta kunnolla, ihan vaan sen takia että se haukkuu. Johonkin se on pakko laittaa että saa lattiat luututa :headwall: Ja koiran kuuluu minusta ulkoilla, ei voida koko päivää sisällä pitää, samalla ulkoilee kuin mekin. Tosin kun rivitaloalueella asutaan niin ei voida vapaana pitää. Anoppilassa ja minun vanhempien luona on kyllä vapaana ja haukkuu sielläkin :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:

Minä olin vauvaa nukuttamassa, mies oli ovella. Sanoi kyllä että koirat on välillä ulkona ja ne saattaa joskus jopa haukkua :kieh: Kun ei nainen ovelta poistunut niin sanoi että "mene kotiisi, olet humalassa".

Meidän koira on sellanen veikeä että haukkuu itsensä ulkoa sisälle pissalle/kakalle :kieh: :kieh: :D

No lain mukaan noin pientä pentua ei edes saa laittaa naruun ulos. :/

Eikä noin pienen pennun mun mielestä edes tarvi olla yksin narun jatkona ulkona.

Sisäsiistiksi se kyllä oppii ennemmin tai myöhemmin, ja tiedän että se on rasittavaa kun tuntuu että ei opi koskaan mutta joku päivä sitä havahtuu että ei ole tarvinnut siivota yhtään pissaa lattialta =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Ai sori, luin vähän liian nopeesti. Juttu olikin nyt lähinnä tuosta humppa akasta.. Koira pyytää teitä ulos, kun sillä on sillä siellä varmaan ikävä. Sehän on vielä ihan vauva.

Joo, ei tuo meitä sillai häiritse ja tiedetään kyllä että seuraa huutaa ( tai sitten että joku päästäisi sen sisälle tarpeille :whistle: ) ja usein ollaankin porukalla pihalla. Mutta haukkuu siis silloinkin, juoksevia muksuja, kissoja =)

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
No lain mukaan noin pientä pentua ei edes saa laittaa naruun ulos. :/

Eikä noin pienen pennun mun mielestä edes tarvi olla yksin narun jatkona ulkona.

Sisäsiistiksi se kyllä oppii ennemmin tai myöhemmin, ja tiedän että se on rasittavaa kun tuntuu että ei opi koskaan mutta joku päivä sitä havahtuu että ei ole tarvinnut siivota yhtään pissaa lattialta =)

No siis se ei siellä ole niin että aamulla laitetaan ja illalla haetaan. Vaan sen muutaman minuutin on yksin kun lattioita luuttuan :/ Eli ei missään tapauksessa laiteta sinne koko päiväks yksin huutamaan. Hihnassa tosin on meidänkin ulkoillessa ( joko pihalla tai talutushihnassa ( flex ) ) koska vapaana ollessa lähtee ihmisten ja kissojen perään =) Paitsi sitten tuolla kyläillessä kun ollaan omakotitalon pihalla. Siellä juoksee vapaana, ja silti haukkuu :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:

Minä olin vauvaa nukuttamassa, mies oli ovella. Sanoi kyllä että koirat on välillä ulkona ja ne saattaa joskus jopa haukkua :kieh: Kun ei nainen ovelta poistunut niin sanoi että "mene kotiisi, olet humalassa".

Meidän koira on sellanen veikeä että haukkuu itsensä ulkoa sisälle pissalle/kakalle :kieh: :kieh: :D

Meillä koira kans välillä haukkuu/vinkuu ovella, kun on hätä.
Pihassa, jos saa olla vapaana (ei siis yksin) tulee myös oven eteen haukkumaan, kun haluaa takasin sisälle!!!!

Pihassa, jos saa olla vapaana (ei siis yksin) tulee myös oven eteen haukkumaan, kun haluaa takasin sisälle!!!!

Ihanaa :D Heti kun päästää sisälle niin säntää tekemään tarpeitaan :saint:

Ihana se on silti :heart: Tuo on kyllä jästipäisin koira jonka kanssa minä olen ollut tekemisissä, mut hiljaa hyvä tulee :whistle:

Mulle on jäänyt lapsuudesta maalta yks muisto koiran sisäsiistiks opettamisesta. Mummoni oli ihan hermona kun koira ei oppinut sisäsiistiks vaikka oli jo aika iso. Aina sai olla lattioita luutuamassa. Ja sama juttu - aina kun koira tuli sisälle, niin eikös se onnistunut sen lätäkön tekemään. Tää oli tyttökoira ja silloin oli kesäaika. Aateltiin, että nurmikko kutittaa sen vähäkarvaista vatsanalusta kun se yrittää kyykätä pissalle ja siks on helpompi pissata sisälle.

No, sit yks kerta vieraita oli tulossa ja mummo oli just luutunnu tuvan lattian - koira livahti sisälle ja eikös siihen heti tullut lammikko. Mummolla tais keittää totaalisesti ja se otti sitä koiraa niskavilloista ja tuikkas koiran kuonon siihen sen omaan lammikkoon ja samaa tietä koiran suoraan pihalle. Ja arvatkaas mitä. Siihen loppui sisäpissat kertaheitolla. Uskomatonta, mutta totta. Kyllä se lapsesta varmaan tuntui kauheelta, koska vieläkin elävästi muistan tapauksen.

Haukkuminen on koirien kommunikointia. Kyllahan ihmisetkin puhuu... Meilla toinen koira raksy ja toinen hiljainen, eli yksilollista. Totuta vaavi kissoihin yms, niin ei tarvitse ehka niin haukuskella niita. Kylla se siita, alaka valita typerien naapureiden kommenteista. Muistakaa vieda koira lenkille saannollisesti niin, etta tutustuu eri asioihin ja tottuu toisiinkin koiriin ja ihmisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
Mulle on jäänyt lapsuudesta maalta yks muisto koiran sisäsiistiks opettamisesta. Mummoni oli ihan hermona kun koira ei oppinut sisäsiistiks vaikka oli jo aika iso. Aina sai olla lattioita luutuamassa. Ja sama juttu - aina kun koira tuli sisälle, niin eikös se onnistunut sen lätäkön tekemään. Tää oli tyttökoira ja silloin oli kesäaika. Aateltiin, että nurmikko kutittaa sen vähäkarvaista vatsanalusta kun se yrittää kyykätä pissalle ja siks on helpompi pissata sisälle.

No, sit yks kerta vieraita oli tulossa ja mummo oli just luutunnu tuvan lattian - koira livahti sisälle ja eikös siihen heti tullut lammikko. Mummolla tais keittää totaalisesti ja se otti sitä koiraa niskavilloista ja tuikkas koiran kuonon siihen sen omaan lammikkoon ja samaa tietä koiran suoraan pihalle. Ja arvatkaas mitä. Siihen loppui sisäpissat kertaheitolla. Uskomatonta, mutta totta. Kyllä se lapsesta varmaan tuntui kauheelta, koska vieläkin elävästi muistan tapauksen.
Hyi mita elainraakkaysta!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Haukkuminen on koirien kommunikointia. Kyllahan ihmisetkin puhuu... Meilla toinen koira raksy ja toinen hiljainen, eli yksilollista. Totuta vaavi kissoihin yms, niin ei tarvitse ehka niin haukuskella niita. Kylla se siita, alaka valita typerien naapureiden kommenteista. Muistakaa vieda koira lenkille saannollisesti niin, etta tutustuu eri asioihin ja tottuu toisiinkin koiriin ja ihmisiin.

Meillä itsellä on kaksi kissaa ja niihin on tottunut ja lähinnä se noita kahta haukkuukin :D Naapurin kissat ei saa niin kova äänistä vastaanottoa :D
Myös lenkille pääsee säännöllisesti, on tottunut lapsiin ( meillä 4 v ja puol vuotiaat tytöt ) ja toisiin koiriin. Eli hyvät oltavat sillä on.
Lannistaa vaan kun toiset kehtaa iltamyöhään tulla oven taakse valittamaan jostain tuollasesta :( Meillä koirat ja kissat on perheenjäseniä, niitä rakastetaan, hoidetaan ja kasvatetaan niinku lapsiakin. Joskus lapset itkee ja koirat haukkuu, sehän on vaan elämää? :o Kuinka kukaan muka osaisi pitää koiraa niin ettei se koskaan mitään hauku? Eikös se ole juurikin niiden puhetta niinkuin sanoit? =)

Ihana se on silti :heart: Tuo on kyllä jästipäisin koira jonka kanssa minä olen ollut tekemisissä, mut hiljaa hyvä tulee :whistle:

Meillä tuo koira on ihan intona, kun siivoon pissoja.
Se koittaa roikkua rätissä hampaillaan kiinni.
Tosin hätistän sen pois, ettei se sen takia pissi lattialle, kun siivoominen on niin kivaa!!!!!!!

Meillä tuo koira on ihan intona, kun siivoon pissoja.
Se koittaa roikkua rätissä hampaillaan kiinni.
Tosin hätistän sen pois, ettei se sen takia pissi lattialle, kun siivoominen on niin kivaa!!!!!!!

Meilläkin juuri tuo lammikoiden siivoaminen on vaikeaa kun koira on käsivarsissa ja rievunreunassa kiinni koko ajan. Siksi koira onkin pihalla sen aikaa että saa rauhassa siivota. Ja usein se siivoaminen on lähes koko lattian luuttuamista kun pissaa eteiseen ( siellä on paperit eikä suostu vaihtamaan pissapaikkaa papereiden mukana, vaan samaan kohtaan pissaa vaikka paperit olisivat viidenkymmenen sentin päässä ) ja sitten tassuttelee pissan päältä ja hiippailee pitkin huushollia :kieh:

Sori, en jaksanu lukee koko juttua. Meillä on huhtikuun lopulla syntyny koiranpentu. Ja siitäki meille yks naapuri kännissä valitti. Huuteli ikkunastaan että vie se koira muualle paskalle. Olin kakattamassa pentua tohon meidän kämpän päätyyn seinän viereen. Siitä ei edes muut kulje ja mä siivoon ne kakat pois. Eikä siitä hänen nokkaansa edes mene hajut eikä näy ne kakat. Piti vaan kännissä huudella kerran. Ja mulle tuli siitä kans paha olo. Tuli ihan sellanen olo että mä muutan hiiteen täältä toisten kyttäyksestä. No onneks meni sikäli ohi tuo olo että ei oo kukaan huudellu ja parin muun naapurin kans ku juttelin niin olivat ihan että :o eihän tuon nyt pitäs häiritä ketään, kunhan kännissä huuteli.
Meillä on aidattu tuo takapiha ja siellä pentu on aikas paljon päivisin. Se ite tykkää olla ulkona kun olivat siellä "kasvattajallaki" yötki ulkona. Ei hauku muuten ku jos haluu sisälle tai sitten jos tossa aika lähellä meidän pihaa liikkuu porukkaa tai sit naapurin takapihalla jos on joku. Mut sillee turhaan ei onneks huvikseen räksytä vaikka pystykorvan verta virtaakin suonissa. Ainaki vielä onneks näin.
Niin ja sisäsiisteyteen että kakan näyttäis jo älyävän tehä ulos ja pyytääkin kakalle tonne takapihalle. Etuovelle ei mene pyytämään ulos. Pissaa sit tulee ainaki joskus öisin sisälle ja päivälläki jos ei aina älyy tyrkätä sitä pihalle kun on leikkiny tms. Pissahätää ei aina pyydä kyl ulos.

Mut ap tajuun sun pointin että tuli paha mieli. :hug: tiedän tunteen.

Jos yhtään lohduttaa,ni meillä on marraskuussa syntynyt koiranpentu,joka ei oo vielä täysin sisäsiisti. Ja joka haukkuu ulkona kaiken liikkuvan ja ihan vaan omaks iloks leikkiessään. On sekarotunen,ni siin voi olla jotain rotua,mikä on haukkuherkkää... o vaan välillä aika raskasta. Oltiin kerran match show:ta katsomassa sen kans ja se haukku noin 1,5h tuntia putkeen siellä =(

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Sori, en jaksanu lukee koko juttua. Meillä on huhtikuun lopulla syntyny koiranpentu. Ja siitäki meille yks naapuri kännissä valitti. Huuteli ikkunastaan että vie se koira muualle paskalle. Olin kakattamassa pentua tohon meidän kämpän päätyyn seinän viereen. Siitä ei edes muut kulje ja mä siivoon ne kakat pois. Eikä siitä hänen nokkaansa edes mene hajut eikä näy ne kakat. Piti vaan kännissä huudella kerran. Ja mulle tuli siitä kans paha olo. Tuli ihan sellanen olo että mä muutan hiiteen täältä toisten kyttäyksestä. No onneks meni sikäli ohi tuo olo että ei oo kukaan huudellu ja parin muun naapurin kans ku juttelin niin olivat ihan että :o eihän tuon nyt pitäs häiritä ketään, kunhan kännissä huuteli.
Meillä on aidattu tuo takapiha ja siellä pentu on aikas paljon päivisin. Se ite tykkää olla ulkona kun olivat siellä "kasvattajallaki" yötki ulkona. Ei hauku muuten ku jos haluu sisälle tai sitten jos tossa aika lähellä meidän pihaa liikkuu porukkaa tai sit naapurin takapihalla jos on joku. Mut sillee turhaan ei onneks huvikseen räksytä vaikka pystykorvan verta virtaakin suonissa. Ainaki vielä onneks näin.
Niin ja sisäsiisteyteen että kakan näyttäis jo älyävän tehä ulos ja pyytääkin kakalle tonne takapihalle. Etuovelle ei mene pyytämään ulos. Pissaa sit tulee ainaki joskus öisin sisälle ja päivälläki jos ei aina älyy tyrkätä sitä pihalle kun on leikkiny tms. Pissahätää ei aina pyydä kyl ulos.

Mut ap tajuun sun pointin että tuli paha mieli. :hug: tiedän tunteen.

No meillä tosiaan tämä oli toinen ihminen joka kävi narisemassa, tosin tuo toinen oli mies, eikä humalassa. Uhkaili ja valitti että lapset huutaa yötäpäivää. Tämä mies vaimonsa kanssa elelee asunnossaan verhot tiukasti kiinni, eivätkä liiku kuin tosi aikaisin aamulla tai tosi myöhään yöllä. Ovat tuulikanteleen ja työnnettävän ruohonleikkurinkin sitoneet pyöränlukolla takapihalle kiinni :laugh: No joo.
Eikä tuokaan ihan huvikseen hauku. Vaan just kun laitan ulos ja tietää että minä täällä rätin kanssa huiskaan, tai kun lapset innoissaan juoksee ympärillä eikä pääse mukaan kun näykkii. Tai jos kissat pyörii ympärillä niin tahtoisi niitä vähän kurmuttaa. Eli ei siis istu siellä ja muuten vaan räkytä.
Ja kun alkaa haukkua jos yksin siellä on niin haetaan heti sisään. Yleensä juurikin pissalle tai kakalle siis :whistle:
Jos haukkuu pidempään niin sillon on siellä esim. sen aikaa että saan imuroitua ja pestyä lattiat. Ja asunnossa on reilu 70 neliötä että ei siinäkään kauaa mene.

Minkä rotunen koira?
Tuollainen toisten asioihin puuttuminen on ärsyttävää. Tokihan pennut haukkuu ja tosiaan ei ne tuossa iässä vielä sisäsiistejä ole. Kärsivällisyyttä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä rotunen koira?
Tuollainen toisten asioihin puuttuminen on ärsyttävää. Tokihan pennut haukkuu ja tosiaan ei ne tuossa iässä vielä sisäsiistejä ole. Kärsivällisyyttä...

Samojedinkoira :heart:
Joo, kyllä ärsyttää luututa lattiat monta kertaa päivässä, varsinkin kun koira saattaa ulkoilla monta tuntia ja haluta sitte sisälle pissalle :kieh: :D Mutta en kuitenkaan poiskaan antais, ja tuleehan lattiat pestyä monta kertaa vuorokaudessa, toisin ku ennen ;)

Hyi ja kun se koiran pissa haisee vielä pahalle. En yhtään ihmettele jos hetkittäin päähän ottaa se lattioiden luuttuaminen!
Mulla ainakin oli hermo välillä tosi tiukalla ku meidän pennun pissoja ja kakkoja lattialta siivoilin.

Yhteistyössä