meidän perheen vähintäänkin nielenkiintoinen elämä tällähetkellä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja darkstarmama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

darkstarmama

Vieras
Eli, tilanne siis se että meillähän tuo miehen jalka leikattiin 2vkoa sitten ja eilen lähti OYSin kirurgisella käymään kun tuntemukset kipsin alla olivat helvetilliset (lievä ilmaus), olisi ollut vasta tulevana maanantaina kipsin vaihto.
Onneksi meni, oli nimittäin tulehtunut ja ruennut jo märkimään. :'( Yritin saada jo aiemmin lähtemään, mutta hän arveli että kai se ohi menee, mistäpäs niistä parantumisfiiliksistä tietysti tietää että mikä normaalia leikkaksenjälkeistä kipua ja mikä ei.
No, tänään selvinnyt että siinä on bakteeri tulehdus, jonka koittavat saada suonensisäisillä antibiooteilla kuntoon, jos eivät pure niin avaavat haavan ja puhdistavat sen, on aika syvällä kun jalasta on kantapään ja ulkosyrjän kohdalta hiottu luuta pois. Osastolla olo ajasta ei tietoa, joitakin päiviä tai pahimmassa tapauksessa viikkoja. Ei pääse synnytykseen ellei haava ole umpeutunut, nyt on auki siis tulehduksen takia, ettei tuo bakteeri leviä minun toosaani.( melkein jo naurattaa :laugh:)
Itse olen nyt viikolla 37+2 ja limatulppakin irtosi tuossa viimeviikon lopulla eli periaatteessa lapsen pitäisi kai syntyä milloin tahansa. :| Lisäksi kotona hyörii karmean uhmaiän omaava 2 1/2 vuotias ville vallaton. :heart: ihana äitin kulta mutta niin rasittava välillä. Lisäksi vessa on edelleen remontissa,kuivaajat hurisee ja eivät ole tehneet kosteusmittausta vaikka piti jo maanantaina tulla. :kieh:

No jotain hyvääkin: Sain neuvolan kautta sitä hätäkotiapua 14päiväksi lähinnä pojan leikkikaverina ja puistossa käyttäjänä toimii, mutta suuri helpotus!! 4,20e tunti maksaa se lysti ja nyt kun mies osastolle taas joutui niin äiti ja isäni(joka myös tämän viikon lomalla) tulevat hätiin jos äkkilähtö tulee laitokselle.Äiti voi tarvittaessa olla kauemmin, koska hällä ei nyt töitä ole ennenkuin matkailusesonki alkaa vapulta.Asuvat tuolla muutaman sadan kilsan päässä, että lähempänä mulla ei muuta apua olisikaan kuin Sulasieni joka myös päivät töissä käy ja en kehtaisi kaveria kokoajan hätyyttää kun itselläkin pieni lapsi ja muutakin elämää kuin minä ja minun ongelmat. Kiitos vaan sulle kun kuitenkin tämän luet. :hug:
Hyvä kun vanhemmat pääsevät, voin nyt siis säästää niitä kotiapukäyntejä, että voi tulla sitten kun vauva on syntynyt leikittämään poikaa, kun miehen jalkahan on jokatapauksessa useamman kuukauden kipsissä vaikka kotiin pääsisikin.

Että tämmöinen valitus, kylläpä helpotti taas. :D Kiitos kun sain purkautua. =)

Pikaista paranemista miekkoselle! Toivottavasti pöpö lähtee antibiooteilla eikä tuu mitään takapakkeja enää!
Voin kuvitella tuskan jalassa, multa vasta pätkittiin leukaluusta parista kohtaa luuta irti, aikaa kolme-neljä viikkoa ja vielki äksyilee..

parempi bakteeri on tappaa pois, sillä sitä voi tosiaan levitä sinuunkin, tai myöhemmin vauvaan. Ei bakteerin leviäminen kummosia tarvi, yleensä terve pystyy niitä vastustaan mut synnyttänyt/synnyttävä ja vastasyntynyt eri asia. Esim käsi hipasee haavanaluetta -bakteerit- sit ovenkahvaa jne Paranemisia miehellesi, ja onnea synnytykseen ku aika koittaa

Oi, voinpa vähän samaistua tilanteeseesi.. Mun miehellä leikeltiin myös jalkaa tuossa pari talvea sitten moneen otteeseen ja tulehtuikin se haava muutamaan kertaan. Sairaalassa mies makasi yhteensä monta kuukautta ja mä hoisin tietty lapsen, kodin ja kävin töissä. Joka päivä vierailtiin miehen luona sairaalassa ja tyttö mieltää Oysin nykyäänkin "isin sairaalaksi" ;) Rankkaa se oli ja sulla vielä rankempaa, kun vauva tulossa :/ En voi ku toivottaa tsemppiä ja jaksamista. Eihän sitä tiedä vaikka laitoksella sitte köllötellään yhtä aikaa (mulla nyt rv 38+4) :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Oi, voinpa vähän samaistua tilanteeseesi.. Mun miehellä leikeltiin myös jalkaa tuossa pari talvea sitten moneen otteeseen ja tulehtuikin se haava muutamaan kertaan. Sairaalassa mies makasi yhteensä monta kuukautta ja mä hoisin tietty lapsen, kodin ja kävin töissä. Joka päivä vierailtiin miehen luona sairaalassa ja tyttö mieltää Oysin nykyäänkin "isin sairaalaksi" ;) Rankkaa se oli ja sulla vielä rankempaa, kun vauva tulossa :/ En voi ku toivottaa tsemppiä ja jaksamista. Eihän sitä tiedä vaikka laitoksella sitte köllötellään yhtä aikaa (mulla nyt rv 38+4) :wave:

No jos siellä näet tämmösen musta pitkä tukkaisen sähläävän ihmisen niin tulehan morjestamaan, minähän se olen. :D Tänään minäkin taas menen miestä katsomaan ja joka päivä niin kauan kun vaan voin. Eilen kävin viimeksi.
Ihanaa, kohta äiti ja isä tulevat niin ei tarvitse huolehtia että mihin minä tuon rakkaan pikkumieheni pistän jos lähtö tulee. Kyllä mie jo miehelle sanoin että kyllä me kesäkuussa ollaan vahvoja ihmisiä jos sen kipsin aikataulun mukaan saa pois ja jalan on saanut kuntoon siihen mennessä, voi varmaan jo nauraakin tilanteelle sitten.

Yhteistyössä