Meidän pieni tyttö lähti isin kanssa yöksi töihin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Madicken04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihme selittäjät puolustelemassa. 3v. lapsi, oli erityis- tai ei, EI tartte mitään jännitystä tai vaihtelua elämäänsä, vaan kantavat rutiinit ja perusturvan, johon voi luottaa. Ko. tapaukseen en ota tän enempää kantaa, mutta kyllä on hiukan yläpäässä himmeää, jos ei ymmärrä sitä tosiasiaa, ettei vanhempien työpaikat YÖLLÄ ole lasten hoitoa/nukkumista varten. Lapset ja eläimet ja mitkä vaan muut voivat vierailla ja ilahduttaa vanhuksia, vammaisia, kuntoutujia etc., normaalisti se tapahtuu päivisin. En ymmärrä, mitä tällä touhulla saavutetaan, että lapsi pannaan itse päättämään asiasta, joka hälle ei kuulu. Lässyti lässyti.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm.:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Mä luulen kanssa, että tää homma on niin hanskassa kuin suinkin saattaa olla...mutta onhan se liikuttavaa, että ihmiset jaksavat olla viattomasta lapsiraukasta "huolissaan"...eikö? ;)

Huolissaan voidaan olla myös niistä vanhuksista.

Juu. He jäävät nyt tyystin vaille hoitoa, kun ap:n lapsi nukkuu toimiston sohvalla :'(

Ei kun kaikki nukkuvat aina koko yön, niin kuin lapset ja vanhukset aina tekevät... oikeastaan siellä ei tarvittaisi ollenkaan niitä yöhoitajia, kun niillä ei ole koskaan mittän tekemistä =)

Mä luulen kanssa, että tää homma on niin hanskassa kuin suinkin saattaa olla...mutta onhan se liikuttavaa, että ihmiset jaksavat olla viattomasta lapsiraukasta "huolissaan"...eikö? ;)

Juu. He jäävät nyt tyystin vaille hoitoa, kun ap:n lapsi nukkuu toimiston sohvalla :'(

No miksi ihmeessä pitää se lapsi viedä sinne toimiston sohvalle nukkumaan kun voisi nukkua kotona omassa sängyssä?

Alkuperäinen kirjoittaja Foortti:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Perfect eli Foortti yhä harmaana:
Mullakin on tyttö mukana töissä, enkä ees oo kysyny lupaa työnanajalta =D

Ei se kyllä siellä nuku jne mutta on mukana kuitenkin, käy välillä vetäsees oman harrastuksensa läpi ja sitte tulee äitin luokkaan =)

Mun oppilaita ei häiritse kuulemma olleskaan, enemmän mua ;-) ettei vaan oo häiriöks.

Mutta koska lähellä meitä ei kyseistä hommaa vedetä, niin tyttö joutuu/pääsee sitte kauemmas ja mun mukaan samalla.

Mutta et kai tee töitäsi yöllä?

Toista duunii teen noin kuudesta noin puoli 9, että aika myöhään mun koululainen joutuu siellä oottaa, että me lähdetään kotiin... Eli sen kannalta otaksuin, että saan vastata JA että se heiluu mukana.

Sori jos ei olis saanu osallistua puuttellisin vertauksin! =D

Meistä jokaisella on varmaan joskus ollut lapsi töissä ns. pakon edessä, itsellä ainakin. Tosin teen toimistohommia ja (yleensä) päiväsaikaan eli sinänsä lapsen siellä olo ei haittaa. Sitä tarkoitin, että siinä on ero. Ei se puoli ysi nyt mikään maailmanloppu ole ; )

Ei se kyllä siellä nuku jne mutta on mukana kuitenkin, käy välillä vetäsees oman harrastuksensa läpi ja sitte tulee äitin luokkaan =)

Mun oppilaita ei häiritse kuulemma olleskaan, enemmän mua ;-) ettei vaan oo häiriöks.

Mutta koska lähellä meitä ei kyseistä hommaa vedetä, niin tyttö joutuu/pääsee sitte kauemmas ja mun mukaan samalla.

Toista duunii teen noin kuudesta noin puoli 9, että aika myöhään mun koululainen joutuu siellä oottaa, että me lähdetään kotiin... Eli sen kannalta otaksuin, että saan vastata JA että se heiluu mukana.

Meistä jokaisella on varmaan joskus ollut lapsi töissä ns. pakon edessä, itsellä ainakin. Tosin teen toimistohommia ja (yleensä) päiväsaikaan eli sinänsä lapsen siellä olo ei haittaa. Sitä tarkoitin, että siinä on ero. Ei se puoli ysi nyt mikään maailmanloppu ole ; )

Ei muuten ole ollut, lapsi on päivähoidossa.

tuskin jäävät. Itse en kuitenkaan voisi olla ensisijaisesti hoitaja ja toissijaisesti äiti jos lapsi olisi mukana töissä. Palkka kuitenkin maksetaan niiden vanhusten hoidosta, joten silloin niiden vanhusten tarpeisiin on vastattava ensin.. Siinäpä se sitten että miten kukanenkin sen järjestyksen hoitaa. Siispä lapset kotiin ja mamma saa rauhassa hoitaa potilaitaan.

No ei tietenkään ole, mutta pitäis olla neidin sängyssä jos ei olis kyseessä yhden- auton- loukku + kaupungin onneton tarjonta kyseisen harrasteen osalta + jos asuttais lähempänä jne jne...

Eli siitä tunnen syyllisyyttä, kun on niin myöhään hereillä, kerkee sänkyyn vasta puol 10. =/

Tietty VOISIN lopetuttaa sen lapsen harrasteenkin, katotaan miten jaksaa tylsää tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Juu niin meidänkin lapsi on, mutta ei ole sinne hoitoon esim. sairaana tervetullut tai joskus päiväkoti on JOPA KIINNI syystä tai toisesta.
Ei näitä tapauksia ole ollut kuin yksi tai kaksi että on ollut pakko mennä käymään töissä, mutta joskus kuitenkin.

Vanhuksille varmaan kivaa kun näkee lapsiakin, ja lapselle varmasti hyvä kokemus myös. Ihan ok juttu mun mielestä, kyllä vanhemmat itse tietää miten tuo lapsen kanssa toimii. Jos ei toimi niin lasta ei oteta mukaan. Yksinkertaista. Reipas 3 vuotias siis kyseessä tässä :) kyllä sen ikäisestä jo näkee voiko ottaa mukaan vaiko ei ja tykkääkö lapsi. Ja eihän tuo jatkuva käytäntö ole, hyvänen aika!

Itsepä istuin vaahtosammuttimen kokoisena yökerhon baaritiskillä (siellä hlökunnan puolella) limulasin ääressä eräänkin kerran kun isäni piti käydä työpaikallansa auttamassa jumittavien kassakoneiden kanssa :whistle: Vähänkö se oli siistiä =)

Juu niin meidänkin lapsi on, mutta ei ole sinne hoitoon esim. sairaana tervetullut tai joskus päiväkoti on JOPA KIINNI syystä tai toisesta.
Ei näitä tapauksia ole ollut kuin yksi tai kaksi että on ollut pakko mennä käymään töissä, mutta joskus kuitenkin.

Lapsi on ollut sairaana tietenkin kotona. Jos varsinainen päivähoito on ollut kiinni, niin silloin on menty etukäteen sovittuun varahoitopaikkaan.

Vanhuksille varmaan kivaa kun näkee lapsiakin, ja lapselle varmasti hyvä kokemus myös. Ihan ok juttu mun mielestä, kyllä vanhemmat itse tietää miten tuo lapsen kanssa toimii. Jos ei toimi niin lasta ei oteta mukaan. Yksinkertaista. Reipas 3 vuotias siis kyseessä tässä :) kyllä sen ikäisestä jo näkee voiko ottaa mukaan vaiko ei ja tykkääkö lapsi. Ja eihän tuo jatkuva käytäntö ole, hyvänen aika!

Itsepä istuin vaahtosammuttimen kokoisena yökerhon baaritiskillä (siellä hlökunnan puolella) limulasin ääressä eräänkin kerran kun isäni piti käydä työpaikallansa auttamassa jumittavien kassakoneiden kanssa :whistle: Vähänkö se oli siistiä =)

Istuitko siellä koko yön?

Vanhustenhoito on kuitenkin vähän eri asia kuin kännisten baariasiakkaiden hoito.

Iloksenne voin kertoa että tyttö kuulemma nukahti jo joku aika sitten (ja meillä on tosissaan kello tuntia vähemmän kuin suomessa), eli nyt isillä on loppuyö aikaa keskittyä rauhassa vanhuksiin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Ei saatana, 6 sivua tästä aiheesta. Hmm, mielenkiintoista. Tai sit ei. Mun mielestä on tosi mukava että isä pystyy lapsen mukaan töihin ottamaan. Olen ottanut itsekin, ja tulen ottamaan vastaisuudessakin, just niin paljon kun lapset vaan ikinä pyytävät/suostuvat lähtemään.
Ja eiköhän se nyt ole ihan asianomaisten itsensä oma-asia onko se ok vai ei.

Siellä hoidetaan vanhuksia ei lapsia.

Nii? Mun töissä kuljetetaan tavaroita, ei lapsia. Silti ne kaksi asiaa voi yhdistää. Usko vaan ihan huviksesi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Ihme selittäjät puolustelemassa. 3v. lapsi, oli erityis- tai ei, EI tartte mitään jännitystä tai vaihtelua elämäänsä, vaan kantavat rutiinit ja perusturvan, johon voi luottaa. Ko. tapaukseen en ota tän enempää kantaa, mutta kyllä on hiukan yläpäässä himmeää, jos ei ymmärrä sitä tosiasiaa, ettei vanhempien työpaikat YÖLLÄ ole lasten hoitoa/nukkumista varten. Lapset ja eläimet ja mitkä vaan muut voivat vierailla ja ilahduttaa vanhuksia, vammaisia, kuntoutujia etc., normaalisti se tapahtuu päivisin. En ymmärrä, mitä tällä touhulla saavutetaan, että lapsi pannaan itse päättämään asiasta, joka hälle ei kuulu. Lässyti lässyti.

Niin totta ja samaa mieltä. AP:llä kuitenkin varmaan oli aivan hyvä ja vilpitön tarkoitus.

Istuitko siellä koko yön?

Vanhustenhoito on kuitenkin vähän eri asia kuin kännisten baariasiakkaiden hoito.
[/quote]

Jotain pari tuntia ehkä enintään. Hotellissakin olis varmaan löytynyt yöpymissijaakin tarvittaessa, ettei olis tarttenu kännisten keskellä nukkua. Jaa, mutta eihän apn lapsikaan nuku siellä vanhusten kanssa vaan toimistossa ;)

Iso osa terveydenhoidon ja sosiaalipuolen paikoista on sellaisia, johin ei missään tapauksessa lasta (tai koiraakaan sen puoleen) voi ottaa mukaan. Omassa työhistoriassa ei ole ollut yhtään paikkaa, jossa lapsi voisi olla mukana. syynä se, että hoitaja on ihan täystyöllistetty ja paikoissa on fyysisen väkivallan uhka. Näin muuten melkein kaikissa vanhusten hoitopaikoissakin on.

Mä olen töissä kans vanhainkodilla. Voisin ajatella ottavani lapsen hoitopaikan puutteessa yövuoroon, mut en noin pientä, ja vaan jos olis joku sellanen taukotila missä nukkua et ei olis kaikki kielletyt jutut saatavilla kaapeissa ja laatikoissa( toimiston kaapissa insuliinikynien neulat, käsidesit jne.) sit mielellään puhelin lapselle että sais mut sillä kiinni jos herää. En anatis mennä yksin käytävillä yöllä, ei olis turvallista. En ehtis perässä juoksemaan muilta töiltä. Lisäks en tykkäis että lapsi altistuis kaikille pöpöille mitä siellä oven kahvoissa, pöydänreunoissa, tuolinkarmeilla jne. Mutta siis varmaan on paikkoja mihin lapsen vois ottaa mukaankin...

Voi herranen aika sentään, mitä väkeä täällä on. Onpa ihan hirveetä että tyttö lähti isänsä mukaa! Varmaa saa ihan kauheita traumoja ku ei saa nukkua omassa sängyssä ja pääsee isänsä mukaa. Meiän 3-vuuotias olis ainaki ihan innoissaa. Te ette edes tiä millanen työpaikka on ja täälä paasaatte! Tää on kyllä niin ihme väkee täynnä että ei voi käsittää ei!
Ap:lle, varmasti mukavaa vaihtelua tytölle ja ihana kun isällä on tuommoinen mahdollisuus ottaa tyttö mukaa:D

Yhteistyössä