Meidän pieni tyttö lähti isin kanssa yöksi töihin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Madicken04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lol:
kermaperseet taas pätemässä siitä mikä KÄY MUILLE

Ihan totta joo, kermaperseitä hyvinkin......Mitäs kun töissä tulee tosiaan tilanne että vanhus tarvii apua ja lapsi vaatii huomiota?Esim. eipä nuo vanhuksetkaan ainoastaan päivisin kuole... Kiva siinä sitten lapsen kanssa touhuilla ;) Se niistä kermoista sitten =)

etkö ymmärrä lukemaasi? se mikä käy muille ei välttämättä käy kaikille.Ja onko tullu mieleen että ap:n mies on sopinu miten toimia jos jotain sattuis? ei,eihä se tule mieleen ku pitää päteä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
NinaTT, sulla on avustettavana yksi vanhus, eikö? Mistään ei löydy laitosta, jossa yhtä hoitajaa kohti olisi yksi vanhus, ei todellakaan.
0,8 hoitajaa per vanhus on kyllä :)
(just harjoittelussa kuulin :D )

siellä on hyvä tilanne. Meidän kaupungi onki PA.

Ihan totta joo, kermaperseitä hyvinkin......Mitäs kun töissä tulee tosiaan tilanne että vanhus tarvii apua ja lapsi vaatii huomiota?Esim. eipä nuo vanhuksetkaan ainoastaan päivisin kuole... Kiva siinä sitten lapsen kanssa touhuilla ;) Se niistä kermoista sitten =)

Kunhan ihmettelen, että miksi se tekee meistä kritisoijista kermaperseitä, että ihmetellään jotain, jota ei yleensä ole tapana tehdä. Ei kai kukaan ole kritisoinut sitä, jos jonkun on PAKKO ottaa lapsi mukaan yötöihin, kun ei ole hoitopaikkaa. Jos sitä joku kritisoisi, niin sitten ymmärtäisin, että haukuttaisin kermaperseeksi (siis että ei ymmärrä elämän realiteetteja)

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Olen itse ollut töissä IT alalla yövuorossa, ja omia lapsia ei ole, mutta yhdellä työkaverilla (YH) oli poika joka oli välillä hänellä siellä mukana. .

Avainsana tässä oli se YH
Aina ei vaan ole mahdollista saada lasta yöhoitoon, jolloin ymmärrän hyvin, että otetaan mukaan.

Silloin vaihdetaan hommia eikö niin? Yleensä paikkakunnalta löytyy vuoropäiväkoti johon piltin voi viedä.

NinaTT, sulla on avustettavana yksi vanhus, eikö? Mistään ei löydy laitosta, jossa yhtä hoitajaa kohti olisi yksi vanhus, ei todellakaan.
Yöllä ei syötetä, mutta yö aikaan niitä vanhuksia on vielä enemmän hoitajaa kohti.

Mut mun lapsikin vissiin vaatii vähän enempi ku ap:n laps? Tyttö on kuitenkin vasta 1v4kk.

Mulla on muutama kaveri jotka ovat yövuoroja hoitsuina tehneet. Suurin osa ajasta on kulunu tietokoneella istuen vaikka olis ollu vaativiakin laitoksia. Toki siellä töitäkin pitää tehdä, mutta ilmeisesti ap:n lapsi osaa nukkua yöllä jolloin jää aikaa tehdä niitä töitäkin.

Ei saatana, 6 sivua tästä aiheesta. Hmm, mielenkiintoista. Tai sit ei. Mun mielestä on tosi mukava että isä pystyy lapsen mukaan töihin ottamaan. Olen ottanut itsekin, ja tulen ottamaan vastaisuudessakin, just niin paljon kun lapset vaan ikinä pyytävät/suostuvat lähtemään.
Ja eiköhän se nyt ole ihan asianomaisten itsensä oma-asia onko se ok vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Olen itse ollut töissä IT alalla yövuorossa, ja omia lapsia ei ole, mutta yhdellä työkaverilla (YH) oli poika joka oli välillä hänellä siellä mukana. .

Avainsana tässä oli se YH
Aina ei vaan ole mahdollista saada lasta yöhoitoon, jolloin ymmärrän hyvin, että otetaan mukaan.

Silloin vaihdetaan hommia eikö niin? Yleensä paikkakunnalta löytyy vuoropäiväkoti johon piltin voi viedä.

Varmaan ideaalimaailmassa. Jos ammattisi on sairaanhoitaja, niin siihen yleensä kuuluu vuorotyö. Ihmiselämässä vaan saattaa kuitenkin tulla eteen tilanteita, jolloin on PAKKO soveltaa. Ja se on sitten eri asia se.

Mullakin on tyttö mukana töissä, enkä ees oo kysyny lupaa työnanajalta =D

Ei se kyllä siellä nuku jne mutta on mukana kuitenkin, käy välillä vetäsees oman harrastuksensa läpi ja sitte tulee äitin luokkaan =)

Mun oppilaita ei häiritse kuulemma olleskaan, enemmän mua ;-) ettei vaan oo häiriöks.

Mutta koska lähellä meitä ei kyseistä hommaa vedetä, niin tyttö joutuu/pääsee sitte kauemmas ja mun mukaan samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Mä luulen kanssa, että tää homma on niin hanskassa kuin suinkin saattaa olla...mutta onhan se liikuttavaa, että ihmiset jaksavat olla viattomasta lapsiraukasta "huolissaan"...eikö? ;)

Itse olen niistä vanhuksista huolissani jotka eivät edes osaa/pysty valittamaan jos saavat huonoa hoitoa.

etkö ymmärrä lukemaasi? se mikä käy muille ei välttämättä käy kaikille.Ja onko tullu mieleen että ap:n mies on sopinu miten toimia jos jotain sattuis? ei,eihä se tule mieleen ku pitää päteä.

Toki ymmärrän lukemaani enkä päteä halua, siihen ei ole tarvetta. Mitäköhän ap:n mies olisi voinut sopia? Jos tulee tiukka paikka niin soittaa apua, niinkö? Kenties hälyyttää apuihin nukkuvan kollegan kun ei itse lapsen takia voi toimia? Niin tai näin, kyllä pienen lapsen paikka öisin on kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Perfect eli Foortti yhä harmaana:

Ei se kyllä siellä nuku jne mutta on mukana kuitenkin, käy välillä vetäsees oman harrastuksensa läpi ja sitte tulee äitin luokkaan =)

Mun oppilaita ei häiritse kuulemma olleskaan, enemmän mua ;-) ettei vaan oo häiriöks.

Mutta koska lähellä meitä ei kyseistä hommaa vedetä, niin tyttö joutuu/pääsee sitte kauemmas ja mun mukaan samalla.

Mutta et kai tee töitäsi yöllä?

Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Ei saatana, 6 sivua tästä aiheesta. Hmm, mielenkiintoista. Tai sit ei. Mun mielestä on tosi mukava että isä pystyy lapsen mukaan töihin ottamaan. Olen ottanut itsekin, ja tulen ottamaan vastaisuudessakin, just niin paljon kun lapset vaan ikinä pyytävät/suostuvat lähtemään.
Ja eiköhän se nyt ole ihan asianomaisten itsensä oma-asia onko se ok vai ei.

Siellä hoidetaan vanhuksia ei lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Yöllä ei syötetä, mutta yö aikaan niitä vanhuksia on vielä enemmän hoitajaa kohti.

Mut mun lapsikin vissiin vaatii vähän enempi ku ap:n laps? Tyttö on kuitenkin vasta 1v4kk.

Mulla on muutama kaveri jotka ovat yövuoroja hoitsuina tehneet. Suurin osa ajasta on kulunu tietokoneella istuen vaikka olis ollu vaativiakin laitoksia. Toki siellä töitäkin pitää tehdä, mutta ilmeisesti ap:n lapsi osaa nukkua yöllä jolloin jää aikaa tehdä niitä töitäkin.

no enpä kommentoi tuohon että kumpi vaatii enempi..
Kuitenkin totuus on että työvuorossa ollessa tää isä on siellä niitä vanhuksia varten eikä isänä tätä lasta varten. Hyvä jos lapsi osaa nukkua, ja jos näin on niin tietysti se on sitten näin aina. No joo..

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

En nyt rupea sen tarkemmin työnkuvaa selittämään, mutta sanotaan että miehen osastolla on kokonaista 8 vanhusta joista kukaan ei ole aggressiivinen tms. Vieressä on osasto jolla on 9 vanhusta ja oma hoitajansa sielläkin, apua saatavilla hyvin. Ei tarvi yön aikana syötellä eikä suihkutella jos ei jotain erikoista satu.

Ja eiköhän tuo lapsikin jotenkin tunneta, esimerkiksi ei tulisi mieleenkään ottaa hänen isoveljeään tuonne mukaan. Meidän tytön tavoin toimiva lapsi joka nukkuu yönsä läpi lähes pommin varmasti on kuitenkin suurinpiirtein ihannelapsi mukana.

Mä luulen kanssa, että tää homma on niin hanskassa kuin suinkin saattaa olla...mutta onhan se liikuttavaa, että ihmiset jaksavat olla viattomasta lapsiraukasta "huolissaan"...eikö? ;)

Itse olen niistä vanhuksista huolissani jotka eivät edes osaa/pysty valittamaan jos saavat huonoa hoitoa.

Selvä...ja näinhän tulee siis käymään. Luonnollisestikin. :saint:

Huolissaan voidaan olla myös niistä vanhuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm.:

Juu. He jäävät nyt tyystin vaille hoitoa, kun ap:n lapsi nukkuu toimiston sohvalla :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Perfect eli Foortti yhä harmaana:

Mutta et kai tee töitäsi yöllä?

Toista duunii teen noin kuudesta noin puoli 9, että aika myöhään mun koululainen joutuu siellä oottaa, että me lähdetään kotiin... Eli sen kannalta otaksuin, että saan vastata JA että se heiluu mukana.

Sori jos ei olis saanu osallistua puuttellisin vertauksin! =D

Alkuperäinen kirjoittaja hmm.:

Jep. Ja varmasti kannattaakin. Jotta eiköhän jännätä yhdessä oikein yötä myöten...mä lähden jännäämään tuonne tölsyn ääreen, ettei vaan vanhuksille satu mitään. Peukut pydeen! :hug:

Yhteistyössä