Meidän reilu 2-vuotias nukkuu äipän ja iskän viekussa. Muita...?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieruuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieruuu

Vieras
Onko muita joiden reilu 2-vuotiaat (meillä lapsi 2v5kk) nukkuvat vanhempien kanssa samassa sängyssä?
Meillä oli alkujaan niin että tyttö nukkui omassa sängyssä ja sitten 1,5-vuotiaana alkoi hipsiä yöllä meidän sänkyyn. Nyt kuitenkin monen mutkan kautta (oltiin mummolassa talon homeremontin takia jne. jne.) tyttö nukkui parisen kuukautta meidän kanssa samassa sängyssä.

Sitten palattiin kotiin mummolasta ja en tohdi heti omaan sänkyyn passittaa. Tyttö on itse ilmoittanut että haluaa nukkua äitin ja isin vieressä, eikä omassa huoneessa yksin.

Ei kait siitä mitään haittaa ole jos "noin iso" nukkuu vielä äidin ja isin viekussa? minusta se on ihan mukavaa, mutta toisaalta toiveissa on että tyttö nukahtaisi itsekseen omaan sänkyyn ja näin saisin iltaan edes hetken omaa aikaa..

Meillä nukahtaa omaan sänkyyn, mutta joka yö sitten herätessään haluaa siirtyä isoon sänkyyn. Ei mua haittaa, oppii se aikanaan sitten nukkumaan koko yön omassaan. Siskonsa oli samanlainen.

Meillä kans 2.5 v nukkuu vieressä melkein joka yö. Vauva nukkuu pinniksesssä, ei ole niin "läheisyydenkipeä" yöllä, vaan tankkaa läheisyyttä päivälllä. Isompi ei niin leikeiltään ehdi / malta päivällä olla sylissä. Ei varmaankaan vahingoita lasta millän lailla se vieressä nukkuminen, päinvastoin! Anna ihmeessä nukkua, jos ei häiritse sun ja miehesi unta!

minä oikein odotan että poika kavais niin isoks että hipsii itse meidän viereen :)
nyt 1v,2kk ja nukkuu pinnasängyssä meidän sängyn vieressä.
toivottavasti saan pojasta vielä kivan unikaverin.
en nää siinä mitään pahaa että lapset nukkuu samassa sängyssä vanhempien kanssa

täällä...meillä vaan tuo neiti jo yli 3v....nukahtaa meidän sänkyyn, siirretään omaan sänkyynsä(joka meidän sängyn vieressä) ja puoliltaöin palaa takaisin meijän keskeen!
Äiti ja iskä ois jo valmiit nukkumaan kahdestaan ja pikkusisko oottelee lastenhuoneessa nukkumakaveria myös ;) Mut ei...

Meillä parin viikon päästä tyttö 2v ja tulee oikeestaan joka yö jossain vaiheessa aamuyötä meidän väliin. Joskus jopa jo puoliltaöin. Ite ollaan oltu laiskoja eikä olla jaksettu häntä viiä takasin. Saahan kuitenkin tosi hyvin itekin nukuttua, siks ei olla jaksettu alkaa viedä takasin. Tosin mä joudun heräämään imettämään meidän 4 kk vauvaa öisin. Ja joskus kun tää vauva alkaa jo ennen klo 6 höpötellä kovaäänisesti, niin sitten lähen vauvan kanssa evakkoon sohvalle. Oonpa joskus jopa vieny vauvan siskonsa sänkyyn kailottamaan ja ite menny takasin omaan sänkyyn :D Ollaan mietitty, että laitettaskin vauvan sänky isomman huoneeseen ja isomman sänky meidän huoneeseen, josko sitten nukkuis koko yön omassaan? Iltaisin menee aina omaansa nukkumaan kuitenkin.

Oli aivan kuin minun kirjoitus :) Ja sama asia minuakin on mietityttänyt..Meilläkin on ollut tilanne,että lapsi aiemmin nukkui omassa huoneessa ja nukahti tosi hyvin sinne itsekseen. Lapsi on nyt 2v 8 kk. Joudumme kulkemaan mummolassa aika usein ja kun asumme eri paikkakunnalla kuin he,niin joudumme yöpymään siellä. Lapsi tottunut viime aikoina nukkumaan siellä meidän välissämme..ja kotona myös sen myötä :) Olen kokenut tilanteen hankalaksi, nukumme mieheni kanssa huonosti ja seksi-elämää ei juuri ole..ja omaa ilta-aikaa ei ole,koska vieressä pitää nukkua kun lapsi menee nukkumaan.. Eihän siitä varmasti haittaa ole,mutta ajattelin alkaa pikku hiljaa taas lasta opettaan omaan sänkyyn. Nukutan vain vieressä ja poistun vähin äänin..jospa se siitä :) Ei se varmasti helppoa tule olemaan,kun lapsi tietää että äidin ja isän vieressä on paljon kivempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Meillä nukahtaa omaan sänkyyn, mutta joka yö sitten herätessään haluaa siirtyä isoon sänkyyn. Ei mua haittaa, oppii se aikanaan sitten nukkumaan koko yön omassaan. Siskonsa oli samanlainen.

Meidän 3 v tekee kans näin

Meillä 3v8kk tekee VIELÄKIN näin ja nyt alkaa oleen pikkuhiljaa ahdasta....

Meidän poika nukkui 2,5 vuotiaaksi kiltisti omassa huoneessa ja omassa sängyssä. Mutta kun erottiin miehen kanssa, poika siirtyi hänen paikalleen eli minun viereeni. Siinä nukkui senkin jälkeen, kun palattiin vajaa vuotta myöhemmin takaisin yhteen. Siirsin sitten pojan sängyn meidän makuuhuoneeseen, jossa nukkuu nyt. Omaan huoneeseen sanoo menevänsä nukkumaan aina "huomenna kello kahdeksan" :D

Meillä nukkuu 9-vuotias äidin vieressä ja parilta tuttavalta olen kuullut että heidän 11-vuotiaatkin vielä nukkuvat... Kaipa ne sitten lopettavat kun menevät naimisiin ja alkavat nukkua oman puolisonsa vieressä :D :D :D

Meillä 3 vuotias usein hipsii meidän isoon sänkyyn ja nukahtaa samantien kun on viereen kavunnut.
Toisinaan löytyy ekaluokkalainenkin isin vierestä.
Minua ei haittaa yhtään.Ihana yöllä huomata pikkuinen levollisessa unessa vieressä.
Minusta vähän liikaa lokeroidaan asioita....kaikki omiin huoneisiin niin pienenä kuin mahdollista jne.
Tietysti jos omat yöunet kärsivät vieressä nukkujista niin sitten ajattelisin varmaan toisin.

Meillä pojan sänky on meidän sänkyssä kiinni ja poika möyryään välillä nukkumaan omaan sänkyyn ja välillä meidän viereen. Usein noistan pojan omaan sänkyynsä jos tuntuu ahtaalta.

kylläpä on saamattomia vanhempia taas,lapsi opetetaan omaan sänkyyn nukkumaan,näin olen tehnyt kolmen kohdalla eikä kyl koskaan edes pyydä meidän viereen,kipeenä otetaan tarvittaessa.

Meillä lasta ei saa meidän vanhempien viereen millään. Joskus harvoin herää ja tulee meidän huoneeseen, mutta vain herättääkseen jomman kumman mukaansa omaan huoneeseensa. Sinne sit kipittää takaisin nukkumaan. Lapsi 2,5 v. Ei ole koskaan ollut esim. sylinkipeä. Mutta kovasti yritetään päivän aikana silittää ja ohimennen vaikka hipasita hiuksia. Syliin on aika turha houkutella. On kuitenkin ihana ja empaattinen lapsi, joten en ole huolissani.

Alkuperäinen kirjoittaja +:
kylläpä on saamattomia vanhempia taas,lapsi opetetaan omaan sänkyyn nukkumaan,näin olen tehnyt kolmen kohdalla eikä kyl koskaan edes pyydä meidän viereen,kipeenä otetaan tarvittaessa.

Mitä saamatonta siinä on jos ei kiellä lapsiltaan läheisyyttä.
On eri asia jos itse on tyytymätön tilanteeseen eikä jaksa omaan sänkyyn kantamisrumbaa josta meillä ainakaan ei ole kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja sama kokemus:
Oli aivan kuin minun kirjoitus :) Ja sama asia minuakin on mietityttänyt..Meilläkin on ollut tilanne,että lapsi aiemmin nukkui omassa huoneessa ja nukahti tosi hyvin sinne itsekseen. Lapsi on nyt 2v 8 kk. Joudumme kulkemaan mummolassa aika usein ja kun asumme eri paikkakunnalla kuin he,niin joudumme yöpymään siellä. Lapsi tottunut viime aikoina nukkumaan siellä meidän välissämme..ja kotona myös sen myötä :) Olen kokenut tilanteen hankalaksi, nukumme mieheni kanssa huonosti ja seksi-elämää ei juuri ole..ja omaa ilta-aikaa ei ole,koska vieressä pitää nukkua kun lapsi menee nukkumaan.. Eihän siitä varmasti haittaa ole,mutta ajattelin alkaa pikku hiljaa taas lasta opettaan omaan sänkyyn. Nukutan vain vieressä ja poistun vähin äänin..jospa se siitä :) Ei se varmasti helppoa tule olemaan,kun lapsi tietää että äidin ja isän vieressä on paljon kivempaa.

Joo samat "haittavaikutukset" on meilläkin... =)

Mä olen kanssa suunnitellut että pikku hiljaa yritän opettaa siihen omaan sänkyyn. Alkuun olen tietenkin sängyn vieressä vaikka istumassa niin kauan että tyttö nukahtaa ja sitten luikin omiin hommiin. Jospa se sitten myöhemmin onnistuisi niin että jäisi itsekseen sinne nukahtamaan.... toiveajattelua... =)

niin meidänkin 2,5v nukkuu vanhempien välissä ja lapsi nukutetaan joka yö toisen vanhemman toimesta :) Nuorimmainen vetelee unia omassa sängyssään kun on niin parhaiten aina nukkunut.

Meillä on kanssa 3 vee joka sanoo ettei voi nukkua yksin. Illalla just ja just sen saa nukkumaan omaan sänkyynsä ja siitä on yritetty pitää kiinni. Huhuilee kyllä viimeiseen asti että tule äiti viereen tai en halua nukkua yksin. Sit yöllä yleensä vessareissun jälkeen tulee väliin. On se kuitenkin vielä niin pieni että saa tulla jos kokee niin olonsa turvallisemmaksi, eikä meijän tartte montaa kertaa yössä siellä rampata. Ja mites selität että sun pitää olla riepas poika ja nukkua yksin kun iskä ja äiti on tämmösiä pelkureita että nukkuvat yhdessä!?

Yhteistyössä